Твърдост на маркуча

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: София, Лио-лин
Кара: E 34

Твърдост на маркуча

Мнение от Nickson » 22 Мар 2007, 15:15

Колеги,
Като позачетох някои от темите относно охладителната система, се позамислих и искам да ви попитам нормално ли е основния маркуч, който тръгва от съдчето на антифриза, след продължително каране в задръстванията да е доста твърдо. Преди 2-3 месеца смених водна помпа, а впоследствие и всички уплатнения, тапи и капачката на съдчето на антифриза. Последното го направих по настояване на Йонко, понеже каза че старата капачка е заминала и затова има адски много напрежение във въпросния маркуч. Тогава беше твърд като камък. Сега не е толкова твърд, но пак е доста твърдичак. Наскоро ми смениха работното време и сега карам в най-големите задръствания и затова го забелязах това явление.

Има ли място за притеснение?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 22 Мар 2007, 17:48

все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София

HI

Мнение от KM56 » 23 Мар 2007, 10:46

По принцип,това може да се останови.Има специален уред който се завива на мяктото на капачката и показва какво е налягането във водната система,тоест дали е нормално или надува от гарнитурата.


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 23 Мар 2007, 10:53

Stanchev написа:все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш ;)

На 520-ката капачката е на 2 бара ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 23 Мар 2007, 21:05

dinozab написа:
Stanchev написа:все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш ;)

На 520-ката капачката е на 2 бара ;)

не е ли двойнодействаща :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 24 Мар 2007, 18:56

бе нормално еее
зависи колко е твърд :mhihi: :mhihi:
парно нали имаш??
не загрява??
само да не ее твърд като сап да неможе да го стиснеш
4е тогаа лошо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 24 Мар 2007, 18:59

dinozab написа:
Stanchev написа:все пак работи на около 1 бар налягане. на 1.4 бара пропуска през клапана на капачката. щом е нова капачката няма се плашиш ;)

На 520-ката капачката е на 2 бара ;)


хубу де ко не му е стегната капа4ката ко
ша стане???
на моята не я стягам оставям я да не е хермети4ески затворена
4е имаях лек те4 в радиатора

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 25 Мар 2007, 17:04

Колеги, аз пък до неотдавна имах много меки водни съединения :idea: Смених капачката с нова ,оригинална и сега т.нар.маркучи са твърдички при напълно загрял двигател.Така трябва да бъде ...


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

!

Мнение от павката » 29 Мар 2007, 22:20

водната с-ма работи под налягане,за да не се влияе от атмосферното налягане
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: !

Мнение от Stanchev » 29 Мар 2007, 22:22

pavlin_e30 написа:водната с-ма работи под налягане,за да не се влияе от атмосферното налягане
:mhihi:
не колега, бачка под налягане, щото така кипи на по-високи градуси :mhihi:
Изображение

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Re: !

Мнение от TheBoss » 30 Мар 2007, 15:48

Stanchev написа:
pavlin_e30 написа:водната с-ма работи под налягане,за да не се влияе от атмосферното налягане
:mhihi:
не колега, бачка под налягане, щото така кипи на по-високи градуси :mhihi:

това не го разбрах защо да е вярно. От дете знам, че херметическата тенджера освен че готви по-бързо е и по-икономична. Завира по-бързо, т.е. на по-ниска температура. А, забравих, по физика май споменаваха, че на морското равнище водата завира при 100 градуса, а на връх Мусала ще е доста по ниско. Което обаче влиза в противоречие с херметическата тенджера. А сега на кого да вярвам? НА изтрещялата физичка или на собствените си наблюдения? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 30 Мар 2007, 15:54

един от двамата бърка, кой ли :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 01 Апр 2007, 18:28

:OT: при по високо налягане водата кипи на по високи градуси !!!

а пък в тенджерата под налягане се готви по-бързо щото всичко ври примерно при около 120 градуса ..... т.е. по-бързо се сварява . ;)

при вакум - водата може да заври и при 40-50 градуса ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 241
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: София

Мнение от vvch » 01 Апр 2007, 20:18

BMW5820iA написа::OT: при по високо налягане водата кипи на по високи градуси !!!

а пък в тенджерата под налягане се готви по-бързо щото всичко ври примерно при около 120 градуса ..... т.е. по-бързо се сварява . ;)

при вакум - водата може да заври и при 40-50 градуса ...

Не съм физик ,но това е съвсем вярно.Когато налягането на въздуха е по-малко,то оказва по-слаб натиск на газовете ,които се образуват при загряването на водата и те излизат т.е. кипят по-лесно.Например ако сте на много висок връх ,където атмосферата е с много ниско налягане няма да можете да си сварите яйце,защото водата ще ври и ще се изпарява на температура недостатъчна за варене на яйце.Марко Поло някога е описал подобен случай.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 02 Апр 2007, 18:10

зна4и гледал съм за подводните вулкани като изригват
загряват водата до около 400 градуса
но водата не кипи поради огромното налягане което е на
морското дъно ;)

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook