325 тдс+чип

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 24 Фев 2007, 16:38

То ограничителя сток си е на 5200


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 24 Фев 2007, 18:26

Бих казал че е на 5100 +/- 50 оботота. Само че след 4800 нищо не правиш само харчиш нафта и губиш време, особено на 3-та и най-вече на 4-та скорост. А, за да ги направиш ефективно 5200-5300 с пропана, нали се сещаш че сток ограничението не ти върши работа, трябва да го изместиш поне с 200-300 оборота нагоре, даже трябва да си оставиш о малко резерв. Това се отнася не само за ускорение, а и за V max.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 24 Фев 2007, 19:17

И се пак как стои въпроса с кулера?Няма ли да се увеличи турбо-лаг-а или с повече надуване на турбото ще си е пак в граници?Кво ще стане ако се сложи по-агресивен разпределителен вал?В високите обороти сигурно ша е по слаб ама в ниските?


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 24 Фев 2007, 19:25

Nightmare написа:И се пак как стои въпроса с кулера?Няма ли да се увеличи турбо-лаг-а или с повече надуване на турбото ще си е пак в граници?Кво ще стане ако се сложи по-агресивен разпределителен вал?В високите обороти сигурно ша е по слаб ама в ниските?

Батка, айде като пак питаш, първо си отговори на следните въпроси:
1. Каква е разликата между 'turbo-lag' и 'throttle-response'?
2. Върху кое от двете би оказал влияние по-големия кулер?
3. Пиковия буст дали оказва влияние върху което и да било от двете?
4. Какво реално оказва влияние върху което и да било от двете?
5. В предишен пост като писах за ГНП-то, за какво точно писах?


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 24 Фев 2007, 19:44

Nightmare написа:....Кво ще стане ако се сложи по-агресивен разпределителен вал?В високите обороти сигурно ша е по слаб ама в ниските?

Още един-два въпроса, на които и сам може да си отговориш:
1. Като сложиш друг вал, какво още се пипа?
2. На какви коли се слагат шрикове?
3. За какви обороти се настройва това от въпрос 1?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 24 Фев 2007, 20:43

1.Разлика май няма :uups: -дали е throttle response или е турбо-лаг-тва е чувствителност на педала на газта...т.е. когато натиснеш педала на газта кво време ше отнеме за да се вдигнат обороти-колкото повече тротъл риспонс толкова повече ва се лагва(ще изостава) увеличаването на оборотите.
2.По големият кулер оказва влияние щото му трябва повече време да се напълни със сгъстен въздух т.е.минава повече време докато двг-то "поеме" и от там lag-а.
3.Пиковият буст не оказва влияние върху лаг-а щот кулера вече си е "напълнен" и въздухът само си минава оттам а не като в началото тепърва да се пълни...
4.Какво реално оказва влияние...амм тука малко ме затрудняваш значи влияние оказват (според мене,ма не съм сигурен) кулера,налягането на турбината,пътят от турбината до всмукателния колектор за друго не се сещам.
5.Да за ГНП-то аз съм прочел отгоре-отгоре ти си обяснил там :uups:
2.1.Ами като се сложи по-агресивен вал трябва се МАП-не ECU-то т.е. да се обнови софтуера които управлява ДВГ-то(управлява впръскването на гориво,аванса на запалване и тн.).
2.2Шрик валове се слагат на спортни коли с цел повишаване на мощността-как става това?Значи шрик вала е с по агресивен ъгъл на атака т.е. с по остри гърбици.По агресивен смукателен вал се постига повече мощност на високи обороти(времето за впръскване на гориво става повече)може да има валове с мн голям ъгъл на атака...такива че колата да се дави при ниски обороти,а при високи да не стига гориво.
Може да се наложи да се увеличи и дебита на горивото точно поради тази причина-при високи обороти да не стига горивото.
2.3Ами настроива се ЕЦУ-то за високи обороти може да се наложи и настроика на дебита на горивото.
Поправи ме ако съм сгрешил някаде ама се пак не съм чак толкоз напреднал :uups:


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 24 Фев 2007, 21:01

Много добре, на някои въпроси си отговорил правилно, в други имаш пропуски, но е нормално за човек, който не се е занимавал.
Ще отговоря пунктуално на твоя пост, но малко по-късно, искам да се включат и още хора, за да стане дискусия, а не чат нежду нас двамата. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 24 Фев 2007, 21:06

Ами прав си не съм се занимавал до сега и не съм чак до там навлезнал ама смятам че поне основата я имам :) ...Да наистина тряабва да се включат повече хора и да стане една хубава тема...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 24 Фев 2007, 22:04

Nightmare написа:Ами прав си не съм се занимавал до сега и не съм чак до там навлезнал ама смятам че поне основата я имам :) ...Да наистина тряабва да се включат повече хора и да стане една хубава тема...


че тя темата си е хубава :D Евала на КАФЕто добре ги пише нещата ама малко с агресивен тон ми прилича. Сори че не обърнха внимание за 14ките ма понекога и аз не чета.

:winky:
Kleinigkeiten sind es, die Perfektion ausmachen, aber Perfektion ist alles andere als eine Kleinigkeit.


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 24 Фев 2007, 22:27

Brezel написа:
Nightmare написа:Ами прав си не съм се занимавал до сега и не съм чак до там навлезнал ама смятам че поне основата я имам :) ...Да наистина тряабва да се включат повече хора и да стане една хубава тема...


че тя темата си е хубава :D Евала на КАФЕто добре ги пише нещата ама малко с агресивен тон ми прилича. Сори че не обърнха внимание за 14ките ма понекога и аз не чета.

:winky:

И аз се извинявам ако съм прозвучал агресивно, не е била такава целта. ;)
Нека повече хора се включат, кой с мнения, кой с въпроси, щото много малко светлина има по темата за тунинговане на дизели, а смея да кажа, че тунинга на дизела (естествено с турбо агрегат) е с много големи възможности.
Ще се радвам да помогна с каквото мога.

П.С. Между другото, Brezel, как стои въпроса с чиповете на м21д24 при теб? Ако имаш възможност за доставка на такъв чип, интересува ме максимална мощност, над границите на "безопасното" има ли кой да го направи при теб? Тук имам един такъв, но ми се струва, че няма да ми е достатъчен, а искам да го сравня и с друг "макс" чип. Плащам си го, естествено, дори и да не ме урежда.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 24 Фев 2007, 22:40

Ами има няколко начина. Гледам че казваш че имаш чип ама ти е слаб или нещо такова. Дай ми файла от този чип и ми кажи какво искаш да се донагласи и ще видя какво мога да направя. Не давам гаранция че ще го направя щото все още незнам какъв е ЕКУномера ти и софтуерния номер. Всмисъл че аз немога да ти дам некъв макс чип щото това е доста относително. Дай ми и повечко информация за мотора и промените по него. Надявам се че ще мога да помогна.

Поздрави
Kleinigkeiten sind es, die Perfektion ausmachen, aber Perfektion ist alles andere als eine Kleinigkeit.


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 17.02.2007

Мнение от cupofcoffee@ » 24 Фев 2007, 23:20

OK, ще стане другата седмица по някое време (на ЛС, да не объркваме хората в темата тука).
Ще ти пусна сегашните настройки и ще ти кажа какво искам.
Също и номерата на ДДЕ-то и на чиповете.

Нека дадем трибуната и на другите, аз спирам да пиша за известно време, но ще чета с интерес. Каквото знам или съм направил, ще го споделя. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 25 Фев 2007, 0:08

Амм я тъй сме почнали за дизела я ми кажете нормално ли е да има масло и маслени отлагания в еи тая траба дето вкарва сгъстения въздух в смукателния колектор http://img411.imageshack.us/my.php?imag ... 783rr2.jpg Ето и снимка да видите за кво говоря.Значи тва дето съм го посочил със стрелка преди няколко седмици сменяхме с бащата подгревни свещи и бехме разфърлили сичко.И там в тази траба имаше много масло...Тва ме навежда на мисълта че и в кулера ше има боклуци а от там не добро охлаждане..По принцип тряаа ли да има масло там или тряабва да си е чисто.Ако не трябва да има как да го чистя(да го чистя ли изобщо) и дали да свалям и кулера :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 25 Фев 2007, 1:07

Ако имаш масло в кулера и по тръбите от турбото към мотора значи най вероятно турбото почва да се скапва. В тоя случй и колата ще харчи масло. Дано не съм прав ама ако е така може скоро да се наложи ремонт на турбото.
Kleinigkeiten sind es, die Perfektion ausmachen, aber Perfektion ist alles andere als eine Kleinigkeit.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 25 Фев 2007, 2:02

Прав си колега в части е нормално за коли на 150+++км турбото да е тръгнало и аз се позамислих за чистене на кулера но се налага сваляне на радиатора с него....и се отказах
ето тук е описано как http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=21306

Nightmare на снимката която си дал върху горивноя филтър има някакви интервенции били пояснил какви са и с каква цел (може и на ЛС да не разваляме темата)
Заменям си усилвателя!!

viewtopic.php?f=64&t=228928

коментар:
исках BMW,но татко каза не.......по добре да си взема SUZUKI IGNIS пък и те BMW нестават... :D

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook