Профилактика на Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Профилактика на Е34

Мнение от Tod » 11 Юли 2005, 13:45

Не съм срещал писания на тази тема и реших да споделя опита, който придобих, с надеждата да бъда полезен пускам темата, ако на модераторите се стори ненужна, или обсъждана, да трият!
Става дума за профилактика(почистване и измиване)
радиаторите(охладителна с-ма, на климатика и малкия ), от моя изпадаха доста бобулечки и всевъзможни боклуци и боклучета! :evil:
Това помага за подобряване охлаждането и осигорява по-добър приток на въздух към перката което удължава неиня експлотационен период!
Искам да подчертая че никога не ми е загрявала колата, сега стрелката стои малко преди 12ч и много по-бързо изстива двигателя от преди!
Дано съм бил полезен няко му! :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Re: Профилактика

Мнение от dizelboy » 11 Юли 2005, 19:27

Tod написа:Не съм срещал писания на тази тема и реших да споделя опита, който придобих, с надеждата да бъда полезен пускам темата, ако на модераторите се стори ненужна, или обсъждана, да трият!
Става дума за профилактика(почистване и измиване)
радиаторите(охладителна с-ма, на климатика и малкия ), от моя изпадаха доста бобулечки и всевъзможни боклуци и боклучета! :evil:
Това помага за подобряване охлаждането и осигорява по-добър приток на въздух към перката което удължава неиня експлотационен период!
Искам да подчертая че никога не ми е загрявала колата, сега стрелката стои малко преди 12ч и много по-бързо изстива двигателя от преди!
Дано съм бил полезен няко му! :D


аиде са кажи как стана профилактиката 4е и аз изкам обесни подробно каде и колко кинта ти зеха
ИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Има си нужда

Мнение от bat Jeko » 11 Юли 2005, 19:32

Радвам се че се захвана тази тема ,
Можеби манталитета ни е такъв че изкаме без да бараме да караме .
Изкаме като си купим кола втора употреба да е запазена , и да не дава дефекти , не за да доиде на 10 година до това състояние е минала поне 6-7 пъти през сервиз и са и сменяни консумативите редовно.
Ако изкате колата и след това де с супер требва да се инвестира повече време (не толкова пари)
Аз си извадих тази седмица радиатора заедно с интерколера (карам 525тдса аутоматик)(внимателно с въздухо сборника между мотора и радиатора) излиза радиатора заедно със интерколера , после с клуче 10 си лашкате интерколера и можете да си ги почистите с highpressure water jet или с градинскиа маркуч от вътре навън.(хубаво е ако имате некакъв не много силен химикал да го използвате -не знам какво се продава в бг.) Не забравяите и малко нафта да нелеете вътре в интерколера там дето минава въздуха ако е топла ще е по голям ефекта и запушете с ръце двата края и радклатете така 5-6 пъти го повторете това опражнение за по добро измиване (маслените пари от мотора минават от там и цапат здраво)
значи за демонтажа са необходими клуч10 отверка права и филипс (звезда) като се започва от пласмасовиа капак , източвасе след това антифриза, махат се скобите на маркучите към радиатора и към интеркоолера, с клуч 22 се откача охлаждането на скоростната кутия (теква малко масло ако е кърваво червено е хубаво само си доливате после ако е кафяво после препорачвам смяна)и това е на мен ми отне 20 -25 минути без да счупя нищо.
като се извади радиатора и интеркоолера се дава възможност да се измие дбре радиатора на климатика с вода или химикал като после задалжително обилно изплакване.
Сега за дузите
нужни са камак 27 дълак на които требва да се направи срез около 3х5см (за да мине кабела на на 4 та дуза)ако не мойете да сиго предтавите има го в интерент на bmw tools
също така клуч10, 12, 13, 17 и отверки .
Маха се смукатекния колектор с клуч 12 глуш или камак с удължител, разкачат се сензора под него и едно маркуче за въздух, а също така се разкачат само крепежите на разширителното казанче на водата -без маркучите(две пласмасови гаики с клуч 10 -внимаваите при слагането има един заб които крепи казанчето от доло )има и два крепежа към масленият филтър с клуч 13 се лашкат
после се виждат дузите с клуч 17 се лашкат тръбичките към тях и се навдигат . после де изваждат маркучлетата са излишното гориво ако са стари и спечени се късат така че си пригответе нови не са скапи около 1.20м стига, и после с камъка 27 се лашкат дузите (внимание на 4 та да не скъсате кабела.)
хубаво е да ви ги тестват некаде на 148-150 бара това в домашни условия нема да стане(тестването де ).
Има дефтунги медни под дузите хубаво е да се изкарат и да се отгреят може и на газовия котлон.
Монтажа по обратния ред -време демонтаж 30 мин
Това упражнение се прави на 100 000 км ако изкате да е всичко тип топ ако не си карате и си мислите че колата си ви върви .(некои да е написал до тука да се дават пари на маистори и ли за глупости не просто профилактика)
За турбото ще пиша след август (чакам комплекта )
Има и други неща като филтри , масла спирачна течност , хидравлично масло но за тех нема какво да пиша колкото по често толкова по добре.
Добре е да не се забравя продухване на дренажите на шибидаха (събира се кал и се запушват)
p.s
Горе написаното с малко снимко става мануал на Haynes :winky: :lol: :mhihi:
Не претендирам да съм изчерпателен и вничко да е тъка по колата ви
При мен се получи и аз сикарам баварските кончета .
Извенете ме ако сам досадил на некои или дразня некои ама за мен форума не е чат хвърлиш некоя дума и бегаш , пък после абе брато кво ти казаха в сервиза(човека олекнал с нервите и парите вече)
ако мойеш да помогнеш помогни и на теб ще ти излезне непознат проблем и докато го решиш ехе минава време а ако некои познава пътя е по лесно нали????

Good luck

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 11 Юли 2005, 21:07

Бат Жеко издави рибата, всички ако сме като тебе, тея в сервизите ще ходят да просят! :D :D :D
Профилактиката на радиатора е точно описана от Бат Жеко, дюзите не съм ги базикал!
Относно цената, в М Кар ми искаха 70-80лв само за профилактика на радиаторите щото много работа било , трябва бронята да се сваля и т.н. Глупости на търкалета никаква броня не се пипа!
В Кастрол П-д ми взеха 55лв за работа- профилактика+смяна на двата ремъка+ смяна на обтягащото амортисьорче + смяна на водна помпа!
Сервиза се води скъпарски за Пловдив!

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 11 Юли 2005, 21:11

Нямам думи просто, бат Жеко го наблюдавам с каква точност описва нещата определено е най-вещия човек в Е34 форума. Благодаря ти и продължавай в същия дух.
Темата става важна заради съществена и много полезна информация, пишете после ще разчистим другите мнения и ще я оставим за да помага на другите.
Последна промяна Vasilen на 12 Юли 2005, 8:16, променена общо 1 път
May the BMW force be with you!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 12 Юли 2005, 4:09

Голяма кола малко компромиси .
Good luck :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Nick » 12 Юли 2005, 12:58

И аз много харесвам на Бат Жеко темите :yes: и то най-вече защото рядко се намира кой да даде акъл за дизел и там мъглата е по-голяма отколкото за бенз. двигатели.

Извинявам се за невежеството, ама честно казано не разбрах за какво ми е да махам и слагам обратно дюзите?? Не видях какво трябва да им се направи преди да се сложат обратно освен "да се тестват ако може".
Ако не е неудобно да питам Бат Жеко каква аджеба им е на тях профилактиката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 12 Юли 2005, 15:25

Ок ще си кажа мнението но то си е мое не е миродавно
Седнах и сметнах че ако колата има 100000км при средна скорост 60 км/час това прави около 16-17000 часа работа на механизмите, така че при тези часове и при лошо гориво една профилактика не ще бъде зле.(освен това производителите Бош на дузите препоръчват проверка на 80-10000км)
при мен нещата как беха -помните че не можех да паля когато колата беше топла и аз се хванах за всеко нещо което препоръчват производителите , дузи , статична центровка след първите 20000км
при мен 2 от 6 дузи пикаеха това ще рече че при теста (прави се един накраиник които от едната страна се завива на дузата а от другата към помпа с която ще се тестват ,и се използва хидравлина помпа която да даде 150 бара или повече ) иглата отваря много повече, има нагар по нея,прожината на дузата е отслбнала , и други неща.
нормалното е когато я натиснете рязко с помпата да отвори на 150 бара и да отсече даваики една мъгла и да затвори след това (при мен после продължаваше една лека струика при 1 и 4 дуза)
Нека да отбележа пак това беше при мен .
Не мога да твърдя как ще е при всеки един от вас но акоима дуза която не отваря на 150 бара или пикае после мотора не носи товара,т.е губи мощност на голям товар, (баир , натоварена кола , )или започва да впръсква по рано от което следва че имате горене много преди буталото да стигне ГМТ
При М51 това трудно ще се осети при нормално каране мотора е достатъчно мощен, но като я настъпите си има разлика.
ако не отваря дузата на 150 бара се отваря (мисля че с клуч 27 беше и едно менгиме ще трябва че стягането е голямо после )като се претриват с шлаиф паста добре е пастата да е 600 и нагоре (това е зърненоста на пастата колкото по голям номер толкова по малка - ситна зърненост)като се отвори дузата вътре има
-игла и разпръсквач- внимание това е прецизна двоика и не трябва - не е добре да се разменят с другите а също така се изисква коляма чистота
- уплътняваща тарелка която служи да отдели - уплътни разпръсквача и тялото на дузата ако ви тече отвън некоя дуза(това се вижда и без да се вадят там е проблема) на нея и се притриват двете лица има едно отворче от кадето идва горивото да се почисти след това
-тарелка на пружината -тя е между горния краи на иглата и пружината
-пружина
ако не можете да докарате 150 бара се подлагат шаибички 6мм под пружината от страната към тялото не към тарелката (ако требват една , две шаиби при повече подобре е да се смени прожината можеби е омекнала.)
[/b] дали да си тествам дузите е въпрос на личен избор
комплект разпръсквач в бг струва 40 лева 6х40-240
много пари са за бг според мен и за работа ще ви вземат много предполагам
Ще напиша едно личномнение ако сметнете че не е за тук изтриитего
Как работи този дизел в краина сметка
Ами не като безинов мотор.
при бензина имаме сгъстяване на гориво въздушна смес а при дизела имаме сгъстяване на въздух които като се сгъсти му се повишава температурата и малко преди буталото да достигне горна мъртва точка се впръсква горивото, и има значение как ще се впръсне
(за това е неоходимо да отвори дузата при 150 бара при М51 за да може да преодолее създалото се налягане в цилиндъраи като се впръсне като мъгла-малки финни капчици които от топлината в камерата правят бум и ритат буталото надолу нещо такова става там )
така че има значение как ще го впръснеш това гориво като мъгла или като от градинарски мъркуч.
Пак казвам ако работи добре не бараиите.Но ако изкате всичко да е тип топ една проверка не вреди
Good luck

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

За печките

Мнение от bat Jeko » 14 Юли 2005, 19:56

http://www.peemac.sdnpk.org/resource/pdf/tips5.pdf
малкоинфо за печките и проблемите с тях

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 18 Юли 2005, 0:14

Ми след като сменихме мотора и немаше кво да му се профилактира отидохме на автомивка.От там ни препоръчаха да не го мием и не го и измихме.Обаче пича който миеше вика да ти измия ли добре радиаотора.Аз стоя и гледам като :shock:.Викам добре.Той го ми с пароструйката около 20 мин. и след като я измиха пуснах климата а беше 30градуса и духаше по съвсем друг начин за секунди охлади.След малко возене забелязах,че температурата се качва доста по бавно.
Най-Важното,което исках да кажа е:ПРОВЕРЯВАИТЕ Водната Помпа,Виското и Термостата как работят,за да не стигате до нежелани ремонти,а също и състоянието на ремъците защото скъса ли се става неприятно
ТДС - Турбо Див Селянин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 10.06.2005
Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)

Мнение от bat Jeko » 18 Юли 2005, 6:57

тамата явно става интересна
Изтина е че требва да се следи за съсстоянието на ремаците (има и хубави има и не чак толкова хубави)аз за БМВ не намерих срок за смена но това дето го четох е около 2 години (за други коли )не става дума за км но за период от време и явно материала си променя еластичноста , мисля че ако можем да си позволим това е за наше добро -нагледах се на скъсани ангренажни ремаци на по 40000км или потрошаване на пласмаси и дори скъсване на шпонки от закъсани спомагателни ремъци.
п.с.
Това дето го писах за свалянето на радиатора -не че неможе да се измие на место както е описано по горе но при положение че има въздухо сборник , как ?и колко добре ще стане ами боклука от радиатора нема ли да се набие в този на климатика разтоянието между тях е не повече от 5-6см, къде ще иде този боклук , ами интеркоолера ?
после с маркуча на место опасностите за динамото а и за самиа климатик от намокряне , фаровете халогените , аз не бих го препоръчал с цялото ми уважение към автора (нека не бъда погрешно разбран но желанието мие да помогна с знанията си за по доброто обслужване не за да се стигне до ....да речем усложненеие )
Има специяна статия как да си мием колите БМВ в нета ако има интерес ще я намеря (за миенето на мотора говоря)
Друго за профолактиката е преглед на бушоните (как бушоните бе брато сигурно ще речете ) ами например този на вентилатора на климатика работи винаги когато работи климатика и е 30А почти е сигурно че е нагорял при 10 годишните "каки"
Не стува много да се изведе на отделна обувка отвън панела докато не е разтопил всичко около него (примен е пожалтил около него - можеби защото не го спирам никога и през декември работи даже :D )
Некои ако знае за ангренажните вериги срок на смяна да пише
Good luck

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Re: Има си нужда

Мнение от Vlados » 09 Мар 2008, 19:13

bat Jeko написа:Аз си извадих тази седмица радиатора заедно с интерколера (карам 525тдса аутоматик)(внимателно с въздухо сборника между мотора и радиатора) излиза радиатора заедно със интерколера , после с клуче 10 си лашкате интерколера и можете да си ги почистите с highpressure water jet или с градинскиа маркуч от вътре навън.(хубаво е ако имате некакъв не много силен химикал да го използвате -не знам какво се продава в бг.) Не забравяите и малко нафта да нелеете вътре в интерколера там дето минава въздуха ако е топла ще е по голям ефекта и запушете с ръце двата края и радклатете така 5-6 пъти го повторете това опражнение за по добро измиване (маслените пари от мотора минават от там и цапат здраво)
значи за демонтажа са необходими клуч10 отверка права и филипс (звезда) като се започва от пласмасовиа капак , източвасе след това антифриза, махат се скобите на маркучите към радиатора и към интеркоолера, с клуч 22 се откача охлаждането на скоростната кутия (теква малко масло ако е кърваво червено е хубаво само си доливате после ако е кафяво после препорачвам смяна)и това е на мен ми отне 20 -25 минути без да счупя нищо.
като се извади радиатора и интеркоолера се дава възможност да се измие дбре радиатора на климатика с вода или химикал като после задалжително обилно изплакване.


Дали ще се намери някоя снимка на интерколера, че не знам кое от всичкото под капака е той (в галерията ми има няколко снимки, ако се вижда там...), а ми се иска да го профилактирам и него.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Има си нужда

Мнение от tsb_bg » 09 Мар 2008, 19:34

Vlados написа:... Дали ще се намери някоя снимка на интерколера, че не знам кое от всичкото под капака е той ...


Charge-air cooling No1 на схемата

Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 09 Мар 2008, 20:23

Мнооого благодарности... отново :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Профилактика на Е34

Мнение от tsb_bg » 09 Мар 2008, 20:49

Tod написа:... Става дума за профилактика(почистване и измиване) радиаторите (охладителна с-ма, на климатика и малкия ), от моя изпадаха доста бобулечки и всевъзможни боклуци и ...


Така изглежда пространството между двата радиатора .....

Правете сметка колко въздух минава през тях :idea:

Изображение

PS Снимката е от Е39, но разлика в количеството на натрупаните буклуци няма :mhihi:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook