BMW E39 M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 25.01.2025
Пол: Мъж

BMW E39 M54B30

Мнение от benvistaxd » 18 Сеп 2025, 18:17

Здравейте, интересувам се от темата относно E39 с двигател M54B30. Кои са слабите страни на този двигател конкретно. За какво трябва да се гледа? Какво трябва задължително да се смени, ако не е сменяно скоро като компоненти по двигател и т.н. Като цяло всякакви съвети биха били полезни за поддръжката на такъв автомобил. Благодаря предварително на всички!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: BMW E39 M54B30

Мнение от turbonetic » 20 Сеп 2025, 21:19

Слаби страни няма много много здрав мотор ,които върви много добре.Единствения най-голям проблем е харча на масло.Друго на което да обърнеш внимание диса клапа,да няма теч на масло антифриз Абц блока рейка и най-вече да няма ръжда понеже модела е много стар вече,и няма намиране на такава...Аз лично 2г търсих такава,но така ,и не успях да намеря..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: BMW E39 M54B30

Мнение от kikko » 22 Сеп 2025, 16:47

E39 с M54B30 e, или по-точно беше прекрасен автомобил. Към момента незнам къде ще намериш жив такъв. Варианта е старт от скрапа и реставрация, но няма да е лесно или евтино и при положение, че го правиш сам. Ако нямаш условия и умения и разчиташ на чужда помощ е по-скоро невъзможно.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 251
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: BMW E39 M54B30

Мнение от drifty » 24 Сеп 2025, 16:01

Колегите са споменали доста от нещата.

Този мотор страда от разход на масло - може да се ремонтира, но си е разход.
Охладителната система трябва да се ревизира ако няма данни това да е правено.

Най-важното е купето да е здраво. Аз сега се мъча точно с това - здрав мотор, хубав салон, прилично окачване, обаче купето почва да се предава. Десния праг го правя втори път вече и може би за последно. Гледай около стойките за крика как е положението, около резервоара, по вратите и багажника.

Окачването е сложно и сравнително скъпо - имаш 8 носача, които ако са от топ бранд са цифра за подменя, всеки е по 200+лв, освен ако не вземеш нещо бюджетно разбира се. Ако е М-техник окачването, амортисьорите са доста скъпи също.

Пробвай всички стъкла дали слизат и се качват безпроблемно - не е скъп ремонт, но е досаден, а е детска болест на Е39. Пробвай парното и климатика на всички степени - на тия години вентилатора почва да се предава, а смяната е скъпа ако не можеш да се справиш сам - таблото се сваля при такъв ремонт.

Гумите на Е39 са кофти размер и са скъпи, да се има предвид.
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook