Икономическа тема
Модератор: Общи модератори
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1648
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Икономическа тема
Малко се объркват нещата... Да не се говори за миналото, защото е било под друг строй!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Икономическа тема
Е.Димитров написа:Едва ли имаш идея какво се обяснява и кой какво нереалистично вижда.
Как беше онова...Солипсизъм...
Това обяснява много повече неща при теб!
Справка в НСИ (Национален Солипсистки Институт).
Домакинства с автомобил
1970 - 6%
1975 - 15%
1980 - 29%
1985 - 37%
...
2023 - 58%
Времето когато теб са те отглеждали, колко разпростанено е било (реторичен въпрос)?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Икономическа тема
Да де ама едно време за моето село вървеше пътнически рейс по два пъти на ден , можеш да слезнеш до града през деня да си свършиш работа и вечерта да се прибереш. Сега един бус им кара хляб един път в седмицата със записване, а рейсове няма от 15 години сигурно. Ама какви села те между Сопот и Карлово рейсовете бяха през 10 минути, сега са през час и последния е в 19:00 някъде ако искаш. Единствено в София и евентуално Пловдив с много условности става без личен транспорт другото са фантасмагории.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Икономическа тема
Прав си, ама отговори си защо няма автобус. Понеже съм лично засегнат и говоря като конкуренция на автобусите, знам много добре за какво става дума. Според теб между Карлово и Сопот ако имаше двойно на брой хора с мерак да отидат с автобуса, нямаше ли да са повече тия автобуси? Колко пъти се връщам от София с таксито и викам хоп да отскубна някой от спирките, ами човек, че то много рядко има някой висящ там, ама много. Някакви пикови часове в които се пълнят тия автобуси предполагам има(като навсякъде)и през другото време тотал щета(пак като навсякъде)та е съвсем нормално да няма автобуси през половин час. В София ако нямаше мераклии за градския транспорт и всеки ходеше с кола, дали щеше толкова често да има автобуси?
Една вечер се връщам от летището и си зарежда на Лукойла в Карлово, някакви момичета излезли от дискотека и ми се молят(буквално)да ги върна в Сопот. Почти точно ми беше изчислено времето да се върна до тук, че да си карам арсеналците, но за щастие винаги си оставям време в излишък, напънах малко колата и готово. Та питам ги аз таксита в това Карлово няма ли(за Сопот не говорим въобще)и ми обясняват как били 3-4 на брой ли казаха, не помня точно, но вечер приключвали рано. Предполагам като закарат хората на дискотека, приберат другите от кръчма и не си струва да висят до сутринта. Много просто е икономически казано.
Помня и аз едно време как имаше 3-4 автобуса от Казанлък до София(даже баща ми беше с участие в два от тях)ама сега е един мисля, влакове помня колко имаше, макар те да си стоят достатъчно според мен, понеже сме в идеалния център на България.
Няма как нещо да е търсено и да спре да съществува, просто други неща го изместват ако погледнеш назад във времето.
На Стийнът статистиката е недостатъчна. Тука въпросът не е колко коли на домакинство, а на човек. Понеже едно време една кола на домакинство е стигала, ама сега не. Тогава нямаше 450 вида частни уроци и още толкова вида спорт до които места трябва да се закарат децата. Децата едно време ни беше достатъчно каквото учим в училище, понеже учителите бяха там за да ни учат, а не само за да вземат пари. Спортът пък беше практически нещото с което се занимавахме по цял ден и всеки владееше минимум по три спорта на средно ниво и един силно изявен. Сега...е по-различно.
Една вечер се връщам от летището и си зарежда на Лукойла в Карлово, някакви момичета излезли от дискотека и ми се молят(буквално)да ги върна в Сопот. Почти точно ми беше изчислено времето да се върна до тук, че да си карам арсеналците, но за щастие винаги си оставям време в излишък, напънах малко колата и готово. Та питам ги аз таксита в това Карлово няма ли(за Сопот не говорим въобще)и ми обясняват как били 3-4 на брой ли казаха, не помня точно, но вечер приключвали рано. Предполагам като закарат хората на дискотека, приберат другите от кръчма и не си струва да висят до сутринта. Много просто е икономически казано.
Помня и аз едно време как имаше 3-4 автобуса от Казанлък до София(даже баща ми беше с участие в два от тях)ама сега е един мисля, влакове помня колко имаше, макар те да си стоят достатъчно според мен, понеже сме в идеалния център на България.
Няма как нещо да е търсено и да спре да съществува, просто други неща го изместват ако погледнеш назад във времето.
На Стийнът статистиката е недостатъчна. Тука въпросът не е колко коли на домакинство, а на човек. Понеже едно време една кола на домакинство е стигала, ама сега не. Тогава нямаше 450 вида частни уроци и още толкова вида спорт до които места трябва да се закарат децата. Децата едно време ни беше достатъчно каквото учим в училище, понеже учителите бяха там за да ни учат, а не само за да вземат пари. Спортът пък беше практически нещото с което се занимавахме по цял ден и всеки владееше минимум по три спорта на средно ниво и един силно изявен. Сега...е по-различно.
Последна промяна Top Gun Maverick на 27 Окт 2024, 14:43, променена общо 1 път
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Икономическа тема
Никога не съм говорил за село... въпреки това, в твойто село сега живят 5 човека на кръст, нормално да няма. Може би като е имало си носил торбите с цимент и вар с автобуса?
Може би къщите там, които масово са построени преди ти да си роден са строени с фантазия.
Точно в Пловдив и София не може без кола, защото разстоянията са огромни. В един град като Хисаря примерно за какво по-точно ти е *нужна* кола, ако ти и жена ти работите в града?
40% от домакинствата и в момента нямат кола. Те също живеят на фантазия сигурно. Има разлика между това, което ти се иска да е, това което според теб трябва да е... и което е в действителност.
Може би къщите там, които масово са построени преди ти да си роден са строени с фантазия.
Точно в Пловдив и София не може без кола, защото разстоянията са огромни. В един град като Хисаря примерно за какво по-точно ти е *нужна* кола, ако ти и жена ти работите в града?
40% от домакинствата и в момента нямат кола. Те също живеят на фантазия сигурно. Има разлика между това, което ти се иска да е, това което според теб трябва да е... и което е в действителност.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Икономическа тема
Пак глупости на килограм
Ти отварял ли си jobs-а за Хисаря да видиш какво се предлага щото аз освен за чистачка или камериерка в някой хотел друго не съм виждал. Повечето работят или в Карловско или в Пловдив и пътуват с лични автомобили. Отделно най-големия хранителен магазин ти е селската бакалия ама забравих че тук масоните от бмв форума в Лидл, Кауфланд, Била не стъпват така че не им трябват такива глупости. Бе то в тоя Хисар няма един анцуг Адидас от къде да си вземеш да се прайш на бургаска батка бре трябва до Пловдив да смениш 6 рейса да идеш
. Ако си някой безработен форумен философ като Стинката дето виси 24/7 на компа става ама повечето нормални хора си ценим времето 



- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Икономическа тема
Ставаше въпрос за хора, които се натискат да работят в държавната администрация и подобни (конкретно учител)... които са най-големите работодатели в тези градове. Голяма си шматка, ама раздаваш квалификации.
40% домакинства, които нямат коли, пак да питам... те на фантазия ли живеят? Ако в София можеше да се живее без кола щеше ли да има 1 кола на ЧОВЕК?
40% домакинства, които нямат коли, пак да питам... те на фантазия ли живеят? Ако в София можеше да се живее без кола щеше ли да има 1 кола на ЧОВЕК?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Икономическа тема
steeN написа:Ставаше въпрос за хора, които се натискат да работят в държавната администрация и подобни (конкретно учител)... които са най-големите работодатели в тези градове. Голяма си шматка, ама раздаваш квалификации.
40% домакинства, които нямат коли, пак да питам... те на фантазия ли живеят? Ако в София можеше да се живее без кола щеше ли да има 1 кола на ЧОВЕК?
Мога само да кажа излез от филма и не раздавай определения които биха били по-подходящи за самия теб

Маверик на мен ми е ясно защо стана така. Разделиха линиите като печелившите дадоха на наши хора, а тези като за моето село за 1-2 години приключиха. Лакомията обаче не стигна до тук и решиха защо примерно да върви 50 местен автобус с 30-40 пътника през 15 минути като може с един курс да върви през половин час със 60 нагъчкани като говеда. Е да ама хората не искат да са говеда и лека полека от 60 на половин час станаха пак 40. Съответно автобуса стана през един час и пак нагъчкани. Последно като се возих миналата година вече не беше автобус, а някво бусче пред разпад за 20 човека което минава през 1час. От много лакомия така става, хубавото за тези пишман превозвачи е че в района има големи работодатели с организиран транспорт и само това ги спасява иначе досега да са глътнали вода като другите които не успяха да се уредят с превовоза на работници.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Икономическа тема
И това го има, съгласен съм. Тука със селата стана по много подобен начин, но при нас много го има момента с таксита с цената на билета. Ако не е това специално селския транспорт ще е много умрял.
Замисляли ли сте, че броя коли по пътя в днешно време е такъв основно поради отсъствието на децата от улиците? Едно време както казах навсякъде ходехме пеш, в най-големите градове децата ходеха с автобуси. Сега поради фактора несигурност(донякъде и заради големия брой коли в тая несигурност създават предпоставки за ПТП-та с деца)децата биват карани като лордове навсякъде(включително и моите)и единия родител е ангажиран с тях по няколко пъти на ден. Ако това го нямаше, мисля спокойно навсякъде щеше да има доста по-малко коли по пътищата, съответно и в домакинство както препоръчва Стийна.
Замисляли ли сте, че броя коли по пътя в днешно време е такъв основно поради отсъствието на децата от улиците? Едно време както казах навсякъде ходехме пеш, в най-големите градове децата ходеха с автобуси. Сега поради фактора несигурност(донякъде и заради големия брой коли в тая несигурност създават предпоставки за ПТП-та с деца)децата биват карани като лордове навсякъде(включително и моите)и единия родител е ангажиран с тях по няколко пъти на ден. Ако това го нямаше, мисля спокойно навсякъде щеше да има доста по-малко коли по пътищата, съответно и в домакинство както препоръчва Стийна.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Икономическа тема
Аз нищо не препоръчвам. Аз коментирам как са нещата в момента и как са били преди. Препоръчителите сте вие... ще чакам да дойде светлото препоръчано бъдеще от вас.
Децата как да са на улицата, аз играех дори футбол пред блока и минаваше кола на 15 мин един път вероятно... ако не и повече.
Сега освен, че няма място, трафика е такъв, че 5 крачки не може да направиш без да трябва да спираш заради кола.
Дори колело не може да пуснеш дете да кара в квартала.
Децата как да са на улицата, аз играех дори футбол пред блока и минаваше кола на 15 мин един път вероятно... ако не и повече.
Сега освен, че няма място, трафика е такъв, че 5 крачки не може да направиш без да трябва да спираш заради кола.
Дори колело не може да пуснеш дете да кара в квартала.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Икономическа тема
Top Gun Maverick написа:И това го има, съгласен съм. Тука със селата стана по много подобен начин, но при нас много го има момента с таксита с цената на билета. Ако не е това специално селския транспорт ще е много умрял.
Замисляли ли сте, че броя коли по пътя в днешно време е такъв основно поради отсъствието на децата от улиците? Едно време както казах навсякъде ходехме пеш, в най-големите градове децата ходеха с автобуси. Сега поради фактора несигурност(донякъде и заради големия брой коли в тая несигурност създават предпоставки за ПТП-та с деца)децата биват карани като лордове навсякъде(включително и моите)и единия родител е ангажиран с тях по няколко пъти на ден. Ако това го нямаше, мисля спокойно навсякъде щеше да има доста по-малко коли по пътищата, съответно и в домакинство както препоръчва Стийна.
Едно време децата си ходеха пеш. И една от причините е , че нямаше много коли. Желаещи е имало, ма коли не. На нашата улица /10-на къщи/ имаше само трима с коли. Другите нямаха. Аз самия като бях студент първия път кола съм нямал, че и доста след това и кво?. Ползваш градския, такси, ако нещо трябва по така - обади се на приятел и така. Живял съм на квартира, местил съм се... викаш си бус , товариш и се местиш. Няма спор, че си е по-добре да имаш. Ама за понякога може и един дъргел за 1-2000 лв. По селата още ладички се карат. Москвичи има...даже има един зелен /2140/, който засичам на магистралата...случва се да не мога да го догоня даже


Хм,хм...
- hotblooded
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 30.08.2023
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530i
- Мечтае да кара: E31 850 CSi
Re: Икономическа тема
steeN написа:
40% домакинства, които нямат коли, пак да питам... те на фантазия ли живеят? Ако в София можеше да се живее без кола щеше ли да има 1 кола на ЧОВЕК?
Преди 45 години, баща ми и майка ми са живяли под един покрив с баба и дядо, били са едно "домакинство" и са имали една кола...
Преди 5 години, аз и съпругата ми живеехме отделно, но возехме баща ми и жена му, при нужда, тоест същият брой хора, вече сме две домакинства, но пак с една кола. Подобна картинка е и при други домакинства... Не малко, по-възрастни хора нямат автомобил, просто защото няма къде да ходят, но живеят отделно и така стават "домакинство без кола"
В София, може да се живее без кола.... Не е задължително, но не е и невъзможно. Но в България за не малко хора притежаването на автомобил е едва ли не по-важно от въздуха и водата, и като добавим че в София са и най-високите доходи - получаваме това което имаме...
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Икономическа тема
steeN написа:Точно в Пловдив и София не може без кола, защото разстоянията са огромни.
Само дето имаш избор между автобус, трамвай, маршрутка, такси и в повечето случаи и метро.

Възможности за безплатна доставка на същия ден от триста вида техномагазини, практикери, бриколажи, доставка на храна...
И всъщност разстоянията са "огромни" само ако търсиш нещо в друг квартал. Всеки един квартал си е един вид малък град и си има всичко необходимо в него - магазини, банки, училища, аптеки и реално няма нужда да го напускаш.
В софия ми е трябвала кола само когато живеех на румънското посолство и бачках до пирогов. Нямаше метро в тези райони, а за трамвая беше нещо неудобно, не помня кво, но имах по-свободно работно време (избягвах трафика в 8 и 17ч) и си бръмчах с колата.
После си взех апартамент до работата, оставях си колата на служебния паркинг по цяла седмица и я вадих само ако ходя до студентски по пичета.

В малкия град не си карам колата само някои по-топли дни - тогава си карам моторите.

Но най-хубаво ми беше в холандия... Тва се казва уредено движение и там наистина не се сещаш за кола.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Икономическа тема
Връщат 20% за хляба и ресторантьорството. АлиРевов очаквам да обиколи всички медии с рев как ще има фалити. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани