Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Те се бият ама от всичко изчетено от март насам...хич не е лесен характер и Нюи. Говори се, че пред Ферари бил поставил условието да си докара цял екип от близо 20 човека със себе си и от встъпването му в длъжност да се случват нещата както той каже. Че има история на създател на коли шампиони - има, но според мен Васьор правилно отбелязва, че екипа винаги е по-важен от индивида и не би разбил нещо градено с години само и само да вземе Нюи. Парите не са били проблем щом Елкан е бил дал зелена светлина за разговори с него.
Прекалено много неизвестни има пред отбора на Астън Мартин, че да може да се заключи, че ще са претендент за победи и титли през 2026
Прекалено много неизвестни има пред отбора на Астън Мартин, че да може да се заключи, че ще са претендент за победи и титли през 2026

- BorislavB
- ентусиаст
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Формула 1 - обща тема
Страхотно състезание от началото до край. Пиастри заслужено си грабна победата, Норис същото направи перфектно състезание може би ако не беше тръгнал от 15та позиция ами в топ 10 щеше да е на подиума също. Максчо поредно състезание само реве по радиото, ама така ще е като си свикнал да печелиш лесно и изведнъж конкурентите ти те бият като маче у дерек... 

От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Наистина беше интересно
Обаче тая драма с гумите наистина започва да дразни...огромни разлики между различните смеси, умират внезапно, пък се "връщат"... Пирели наистина трябва да поработят малко
Ферари ги прецака катастрофата на Шарл от FP1 и намаленото време за каране в FP2, ако не се бъркам той дори нямаше излизане с твърдите гуми за да събере някакви данни, а използва тези, които имаха от Карлос. В допълнение грешката му при защитата или по-точно казано - липсата на защита при атаката на Оскар също му костваха доста. Ако го бяха послушали от бокса когато им каза, че има драма с гумите и го бяха вкарали веднага или беше влязъл в същата обиколка като Оскар щеше да го бие защото нямаше да излезе пред Албон и Оскар и да трябва да се пази от двамата със студени гуми.
Здравото натискане там изяде живота на гумите и затова не можа да го гони до финала, въпреки че имаше темпото. 30+ обиколи да му седи на скоростната кутия е доста впечатляващо, още повече че всички пилоти обясняваха как е навъзможно следването на тази писта
Норис - добре лимитира щетите, но и пак огромен късмет извади
Още преди старта беше взел позиции заради наказания и после още с отпаданията...не беше толкова впечатляващо карането му колкото всички го изкарват. Но ми се затвърждава мнението, че Оскар е повече пилот от него
Много тъп удар между Чеко и Карлос - абсолютно ненужно и предотвратимо. Жалко за загубените точки за Ферари

Обаче тая драма с гумите наистина започва да дразни...огромни разлики между различните смеси, умират внезапно, пък се "връщат"... Пирели наистина трябва да поработят малко

Ферари ги прецака катастрофата на Шарл от FP1 и намаленото време за каране в FP2, ако не се бъркам той дори нямаше излизане с твърдите гуми за да събере някакви данни, а използва тези, които имаха от Карлос. В допълнение грешката му при защитата или по-точно казано - липсата на защита при атаката на Оскар също му костваха доста. Ако го бяха послушали от бокса когато им каза, че има драма с гумите и го бяха вкарали веднага или беше влязъл в същата обиколка като Оскар щеше да го бие защото нямаше да излезе пред Албон и Оскар и да трябва да се пази от двамата със студени гуми.
Здравото натискане там изяде живота на гумите и затова не можа да го гони до финала, въпреки че имаше темпото. 30+ обиколи да му седи на скоростната кутия е доста впечатляващо, още повече че всички пилоти обясняваха как е навъзможно следването на тази писта
Норис - добре лимитира щетите, но и пак огромен късмет извади


Много тъп удар между Чеко и Карлос - абсолютно ненужно и предотвратимо. Жалко за загубените точки за Ферари
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Формула 1 - обща тема
Малкия аржентинец впечатли много. На едно и преди Албон, който е от години в кервана.
Re: Формула 1 - обща тема
Грейнингът и изкуството да го изчистиш винаги са били част от играта. Аз лично се радвам, че го има защото това е чисто пилотски компнент и внася непредвидимост.
просто последните няколко сезона, гумите бяха толкова зле. Сега отборите постепенно намериха начини да ги запзват и отново се връщаме към нормалното.
За мен ще е интересно дали Ред Бул ще дойдат в Остин с ново "гъвкаво" предно крило и ако го направят там, дали ще им реши част от проблемите с баланса на колата, както го направи при другите. Ако това стане очаквам Перез пак постепенно да потъне спрямо Макс.
просто последните няколко сезона, гумите бяха толкова зле. Сега отборите постепенно намериха начини да ги запзват и отново се връщаме към нормалното.
За мен ще е интересно дали Ред Бул ще дойдат в Остин с ново "гъвкаво" предно крило и ако го направят там, дали ще им реши част от проблемите с баланса на колата, както го направи при другите. Ако това стане очаквам Перез пак постепенно да потъне спрямо Макс.
Re: Формула 1 - обща тема
Сега е времето когато трябва да забранят правилата ако искат да има интересни състезания (айде след ъпдейта на Редбул в Остин
). Скоро не съм гледал състезание, в което се борят 3 различни отбора за победата с такива малки разлики.
Колите са доста изравнени в момента и дребните детаили решават кой ще е победителя
Яд ме е на Шаро че сдаде толкова лесно 1вото място, той си каза след състезанието че е негова грешка. Ясно беше че колкото повече кара зад Пиастри (под 1 сек
) ще си съсипе гумите, дори Ферари супер много ме изненадаха че продължиха да поддържат високо темпо в мръсния въздух толкова много обиколки 
Тази седмица няма писта която да покаже реалното разпределение на силите, но на Остин в САЩ ще стане ясно кой до къде е дръпнал.
Пиастри започва да трупа доста фенове и позитиви с карането и държането си, мен лично ми харесва че е супер спокоен и мисли доста трезво. Ландо някак си започва да изпуска статута си на негласен номер 1 в отбора, все пак е британец и от повече време в отбора.

Колите са доста изравнени в момента и дребните детаили решават кой ще е победителя



Тази седмица няма писта която да покаже реалното разпределение на силите, но на Остин в САЩ ще стане ясно кой до къде е дръпнал.
Пиастри започва да трупа доста фенове и позитиви с карането и държането си, мен лично ми харесва че е супер спокоен и мисли доста трезво. Ландо някак си започва да изпуска статута си на негласен номер 1 в отбора, все пак е британец и от повече време в отбора.
- alozavar
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Формула 1 - обща тема
Той Перез така изплува, че се натресе във Ферарито, а тамън щеше да вземе подиум
Не съм виждал по-глупава катастрофа от доста време...
Браво на Макларън, надявам се да издържат и да вземат поне конструкторския шампионат, за пилотския - освен ако Верстапен не отпадне някъде, ще е много трудно
Някой знае ли защо има цял месец пауза след Сингапур?

Браво на Макларън, надявам се да издържат и да вземат поне конструкторския шампионат, за пилотския - освен ако Верстапен не отпадне някъде, ще е много трудно

- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Горе долу същата като в Монако
Перез си е решил, че кара линейка и трябва всички да му дават път
Заговори се за задното крило на Макларън, че било доста по-подвижно под товар от всички останали...интересно дали ще има протести от другите отбори или директно ФИА да взема отношение

Перез си е решил, че кара линейка и трябва всички да му дават път

Заговори се за задното крило на Макларън, че било доста по-подвижно под товар от всички останали...интересно дали ще има протести от другите отбори или директно ФИА да взема отношение

Re: Формула 1 - обща тема
С решението са предните крила ФИА показаха в каква посока работят.
Те винаги са били активен участник в борбата и просто сега им е угодно конкурентите на Ред Бул да са напред, за да се запази максимално дълго интригата и за двата шампионата.
В миналото за подобни неща е имало решения в средата на сезона, но тогава целта беше да се забави лидера. Сега просто го правят по обратния начин.
Според мен е много вероятно да видим тяхната версия на гъвкавото предно крило в Остин. Ще помогне за решаването на основния им проблем след промените на спирачките.
Те винаги са били активен участник в борбата и просто сега им е угодно конкурентите на Ред Бул да са напред, за да се запази максимално дълго интригата и за двата шампионата.
В миналото за подобни неща е имало решения в средата на сезона, но тогава целта беше да се забави лидера. Сега просто го правят по обратния начин.
Според мен е много вероятно да видим тяхната версия на гъвкавото предно крило в Остин. Ще помогне за решаването на основния им проблем след промените на спирачките.
Re: Формула 1 - обща тема
Гледах тези дни в Instagram сравнение между задните крила на Ferrari, McLaren и RedBull. Крилото на McLaren-a леко отваря DRS-a при деактивиран такъв, докато при останалите си остава плътно затворен. Също така разликата в скоростта при отворен и затворен DRS е значително по-малка от при останалите. Дали това е нелегално или не трябва да решат от FIA,но не смятам, че е най-честно.
Пример:

Пример:

Re: Формула 1 - обща тема
В края на всяка ера се наблюдава игра с предните/задните крила на колите. И в края на миналия период имаше много въпросителни около крилата на Мерцедес и Редбул. Но си мисля че в момента от ФИА няма да вкарат нови директиви, просто защото интригата се завърза и зрителския интерес нараства. Просто ще мине дадено време от 2-3 състезания докато повечето отбори копират спорните зони, та в тоя ред на мисли сега е времето Макларън да вземат максимален брой точки спрямо Редбул и Макс ако искат да постигнат нещо повече. Огромната пауза между Сингапур и Остин обаче е в полза на Редбул, за да направят колата пак предвидима и управляема.
Re: Формула 1 - обща тема
А най-интересното нещо от цялата схема със задното крило е, че тези ъгълчета, които привидно се задигат при скорост, всъщност са най-неподвижната част.
Те са най-подсилената част от крилото, а всички останали повърхности се завъртат назад и отварят тези дупки.
Т.е. ако ФИА първосигнално започне да ги мери и да увеличава натоварването там, нищо няма да постигне. Може и поради тази причина да се бавят и да мислят как точно да тестват.
Според мен обаче основната роля и при тях е балансът, а не намаляването на челното съпротивление. Ключът при тези коли е подът и дифузиорът. Почти всички отбори имат запас от притискаща сила, но не могат да го използват, заради подскачане или влошаване на баланса. За това когато намерят начин да балансират колата и да спрат подскачането(анти-дайв окачване, асиметрични спирачки, гъвкави предни крила), на момента печелят много пърформънс. Това просто им позволява да увеличат притискащата сила от пода без да изпитат негативни последствия.
В този случай, могат да си позволят някакви милиметри по-нисък под, тъй като знаят, че задното крило ще 'разтовари' малко притискаща сила и колата няма да премине границата след която въздушният поток в пода спира и се появява подксачането.

Те са най-подсилената част от крилото, а всички останали повърхности се завъртат назад и отварят тези дупки.

Според мен обаче основната роля и при тях е балансът, а не намаляването на челното съпротивление. Ключът при тези коли е подът и дифузиорът. Почти всички отбори имат запас от притискаща сила, но не могат да го използват, заради подскачане или влошаване на баланса. За това когато намерят начин да балансират колата и да спрат подскачането(анти-дайв окачване, асиметрични спирачки, гъвкави предни крила), на момента печелят много пърформънс. Това просто им позволява да увеличат притискащата сила от пода без да изпитат негативни последствия.
В този случай, могат да си позволят някакви милиметри по-нисък под, тъй като знаят, че задното крило ще 'разтовари' малко притискаща сила и колата няма да премине границата след която въздушният поток в пода спира и се появява подксачането.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
По нареждане на ФИА, Макларън трябва да преправят задното си крило за да не се огъва в краищата при натоварване
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Дани Рикиардо и ВизаКешАппРейсингБулспоследниядазатворивратата официално се разделят.
Това най-вероятно е и краят на неговата кариера във F1
Очаква се идните дни да обявят Лиъм Лоусън на негово място за състезанията до края на сезона, а и за следващия
Това най-вероятно е и краят на неговата кариера във F1
Очаква се идните дни да обявят Лиъм Лоусън на негово място за състезанията до края на сезона, а и за следващия
- Don_Diego
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Алпин обявиха края на програмата си за двигатели във F1
Васьор веднага след това се е свързал с Мео от Алпин и е попитал дали може да вземе част от екипа без gardening leave и шефът на Алпин се е съгласил. Според различни източници били свършили чудесна работа с агрегата за новите правила преди да им дръпнат шалтера
Васьор веднага след това се е свързал с Мео от Алпин и е попитал дали може да вземе част от екипа без gardening leave и шефът на Алпин се е съгласил. Според различни източници били свършили чудесна работа с агрегата за новите правила преди да им дръпнат шалтера

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани