С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
То за това има промивни масла.
Има и евтини варианти с LL-04 - например масло GM/OPEL 5W-30, което може да се използва за тази цел
Между другото май не е лошо, преди карах един Опел с такова.
Има и евтини варианти с LL-04 - например масло GM/OPEL 5W-30, което може да се използва за тази цел

Между другото май не е лошо, преди карах един Опел с такова.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Don Diego
Принципно маслата 0W се препоръчват за много студен климат или ако маслените канали на магистралата са тесни ,разбира се говорим за коли с определен пробег при новите е ясно ,че хлабините в коляно-мотовилковата група са много малки и се кара с такъв визкозитет. Нулевката е нож с две остриета ,в единия случай имаш много бързо разнасяне на масления филм при старт но пък при двигател на сериозен пробег и износване на детайлите маслата с такъв визкозитет се стичат и почти не остават по метала.А студения старт винаги носи най-голям износ .Ако се търси висока термостабилност и нисък NOAK /изопаряемост/ се гледат премиум масла с ПАО и естери ,за да може да се вместиш в препоръчания визкозитет от производителя ....няма нужда да наливаш 5W50/10W50 или 10W60 чист хидрокрек ,който ще се окаже по-зле от 5W30 с 4 и 5 група в състава .
Петронас са един от лидерите в света при маслата ,за Европа се правят в Италия .
Колкото до промиването на двигателя и аз съм го правил с Тотал и Елф ,карам 1000-1500 км и го подменям ,има ефект за прочистване но не е чудодеен
ОЕМ тубите на GM се правеха от Exxon Mobil и в тях вероятно има Mobil Super 3000 инак няма логика да има BMW и VW допуски.От както Опел станаха част от PSA вероятно вече ползват Total Quartz
Принципно маслата 0W се препоръчват за много студен климат или ако маслените канали на магистралата са тесни ,разбира се говорим за коли с определен пробег при новите е ясно ,че хлабините в коляно-мотовилковата група са много малки и се кара с такъв визкозитет. Нулевката е нож с две остриета ,в единия случай имаш много бързо разнасяне на масления филм при старт но пък при двигател на сериозен пробег и износване на детайлите маслата с такъв визкозитет се стичат и почти не остават по метала.А студения старт винаги носи най-голям износ .Ако се търси висока термостабилност и нисък NOAK /изопаряемост/ се гледат премиум масла с ПАО и естери ,за да може да се вместиш в препоръчания визкозитет от производителя ....няма нужда да наливаш 5W50/10W50 или 10W60 чист хидрокрек ,който ще се окаже по-зле от 5W30 с 4 и 5 група в състава .
Петронас са един от лидерите в света при маслата ,за Европа се правят в Италия .
Колкото до промиването на двигателя и аз съм го правил с Тотал и Елф ,карам 1000-1500 км и го подменям ,има ефект за прочистване но не е чудодеен

ОЕМ тубите на GM се правеха от Exxon Mobil и в тях вероятно има Mobil Super 3000 инак няма логика да има BMW и VW допуски.От както Опел станаха част от PSA вероятно вече ползват Total Quartz
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
И все още не разбирам какъв е проблема да карам с масло, което колата не пипа и е от премиум бранд 

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ами не ги кефи хората бе!..
По темата...
Продължавам да си карам двайсет годишният мерцедес с 5х30 на Мерцедес и той продължава да ми харчи по 300мл на 15Ккм.
Може и да хубаво маслото,може и да е кофти ма на колата си го харесва.
И аз не го сменям.
Не че не мога да мина на Амсойл примерно!...
Ма докато е добре що да минавам!?Или да мина на 5х40!?...ми не...не смятам,че има нужда щото скоро направи 170Ккм тая кола.
И те така...

По темата...
Продължавам да си карам двайсет годишният мерцедес с 5х30 на Мерцедес и той продължава да ми харчи по 300мл на 15Ккм.
Може и да хубаво маслото,може и да е кофти ма на колата си го харесва.
И аз не го сменям.
Не че не мога да мина на Амсойл примерно!...
Ма докато е добре що да минавам!?Или да мина на 5х40!?...ми не...не смятам,че има нужда щото скоро направи 170Ккм тая кола.
И те така...

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Никакъв не е проблема Дончо.Просто коментирам дали има нужда ...........А ти как разбираш ,че не гори масло колата ?Ако е на принципа ниво на щека,отмяташ ли варианта конденз,гориво в маслото?
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
slatanic написа:Ами не ги кефи хората бе!..![]()
По темата...
Продължавам да си карам двайсет годишният мерцедес с 5х30 на Мерцедес и той продължава да ми харчи по 300мл на 15Ккм.
Може и да хубаво маслото,може и да е кофти ма на колата си го харесва.
И аз не го сменям.
Не че не мога да мина на Амсойл примерно!...
Ма докато е добре що да минавам!?Или да мина на 5х40!?...ми не...не смятам,че има нужда щото скоро направи 170Ккм тая кола.
И те така...
5w-40 пази повече лагерите на вала + биелните. Особено ако е дизел е по-добре.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Don Diego
Принципно маслата 0W се препоръчват за много студен климат или ако маслените канали на магистралата са тесни ,разбира се говорим за коли с определен пробег при новите е ясно ,че хлабините в коляно-мотовилковата група са много малки и се кара с такъв визкозитет. Нулевката е нож с две остриета ,в единия случай имаш много бързо разнасяне на масления филм при старт но пък при двигател на сериозен пробег и износване на детайлите маслата с такъв визкозитет се стичат и почти не остават по метала.А студения старт винаги носи най-голям износ .Ако се търси висока термостабилност и нисък NOAK /изопаряемост/ се гледат премиум масла с ПАО и естери ,за да може да се вместиш в препоръчания визкозитет от производителя ....няма нужда да наливаш 5W50/10W50 или 10W60 чист хидрокрек ,който ще се окаже по-зле от 5W30 с 4 и 5 група в състава .
Петронас са един от лидерите в света при маслата ,за Европа се правят в Италия .
Колкото до промиването на двигателя и аз съм го правил с Тотал и Елф ,карам 1000-1500 км и го подменям ,има ефект за прочистване но не е чудодеен![]()
ОЕМ тубите на GM се правеха от Exxon Mobil и в тях вероятно има Mobil Super 3000 инак няма логика да има BMW и VW допуски.От както Опел станаха част от PSA вероятно вече ползват Total Quartz
1. PAO също не остава по метала и това му е основният недостатък. За това маслата са смеси от няколко базови групи.
2. Хидрокрекът също може да е премиум масло.
3. Петронас - нищо особено, просто станаха доставчик на Мерцедес, формула 1, аа... у.ууу.... До тогава никой не ги наливаше никъде. Не, че са лоши масла, щом се наливат в мерцедесите са добри. Азиатска му работа, кайзени 20 години и станаха добри :

Аз също карам A-класата с такова в момента, 5w-30 и е по-шумна от колкото с CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40
GM маслата са ARDECA, белгийско производство и вече не са Опел.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да ,това е основен недостатък на ПАО ....за това се добавят и естери ,които имат полярност или алкилирани нафталини .За тва и харесвам премиум сериите на Mobil 1 ,Amsoil и Ravenol ,смес от ПАО+естери + хидрокрек или GTL .Аз в момента карам с Shell HX8 5w40
Тези Ардека съм ги чувал .....блендерен завод, но не познавам някой дето го ползва това масло.
Тези Ардека съм ги чувал .....блендерен завод, но не познавам някой дето го ползва това масло.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
AMSOIL,Mobil1 отдавна не ползват PAO до колкото знам. Ако има, са отделна серия. Основно хидрокрек и GTL е там, като може да има много малък процент PAO, колкото да не е без хич. При RAVENOL и ROWE е почти същото.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ползват
Mobil 1 FS и EXP сериите ,Amsoil 5W30 Signature series също ,и естери имат .Наскоро четох инфо ,че Мобил заменят GTL базата с хидрокрек в новите си рецепти но не знам дали е достоверно.

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ферари нали карат с GTL във Формула 1? Достатъчно добро е и за нашите коли.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Никакъв не е проблема Дончо.Просто коментирам дали има нужда ...........А ти как разбираш ,че не гори масло колата ?Ако е на принципа ниво на щека,отмяташ ли варианта конденз,гориво в маслото?
Не пуши, източвам идентично количество (доколкото може да се вярва на деленията в съда където се източва маслото) с това дето наливам и по борд компютър не показва никаква липса

- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Темата е в Е60 раздела, но Е36 цата я карам с Ravenol VST 5W40 + фюлерин на Бардал и засега съм много доволен. М52-ката го харесва определено
Пък и предпочитам да мога да си проверя маслото дали е оригинално в интернет.( не знам дали друга марка освен Равенол го имат това)
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:ПолзватMobil 1 FS и EXP сериите ,Amsoil 5W30 Signature series също ,и естери имат .Наскоро четох инфо ,че Мобил заменят GTL базата с хидрокрек в новите си рецепти но не знам дали е достоверно.
От миналата година връщат по високя процент ПАО(30-40%) в FS 0w40, до преди това беше 10-20%. В ESP 5w30 пак от миналата година са заменили GTL с VHVI който представлява специален висококачествен хидрорек, който по свойствата си се доближава до PAO и GTL. Така, че за загуба на качество не можем да говорим. В останалите масла от тази серия няма промяна. Подобен вид хидрокрек който дори сами си произвеждат ползва от няколко години в маслата си и Петронас. С него заменя PAOто във премиум маслата си. Преди време бях пускал тук и рекламна брошурка за него.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
PAO базовите масла са с ограничена наличност - трудно се намира тази суровина. За това на времето започнаха разработките на GTL и "премиум" хидрокрек като VHVI. Това е и една от причините постоянно да менят процентите на PAO в маслата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани