България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
barty написа:Аз нямам опит с международно шофиране, освен едно пътуване от Марбея до София, 3500км, които изминах за 48 часа.


You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Евала градски!
Аз съм правил София/Германия(на 50 км от Дания)/София за 47/8 часа със 4-6 часа оправяне на шофьорите къде да спят и документи за камиона дето купих.
Бяхме 2ма шофери дето караме.Никога вече тая работа.
4300-4400км е зверски много път без сън включае и нервите като ти кажат ама те временните номера утре ще дойдат и ....
Абе мерси от такива "рекорди".
Накрая редбулите ги цъках като тик-так само и само да се прибера и 3 дни после бях като смазан.
Ма има хора карат така...на мен ми е много.
Не че още 5 пъти поне не съм ходил така по Европа да купувам разни работи ама...то си е от главата....тая болка в задника...после...

Аз съм правил София/Германия(на 50 км от Дания)/София за 47/8 часа със 4-6 часа оправяне на шофьорите къде да спят и документи за камиона дето купих.
Бяхме 2ма шофери дето караме.Никога вече тая работа.


Абе мерси от такива "рекорди".

Накрая редбулите ги цъках като тик-так само и само да се прибера и 3 дни после бях като смазан.
Ма има хора карат така...на мен ми е много.

Не че още 5 пъти поне не съм ходил така по Европа да купувам разни работи ама...то си е от главата....тая болка в задника...после...

Последна промяна slatanic на 19 Апр 2022, 19:44, променена общо 1 път
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Защо да не мине? Единствения начин да не мине е правната комисия да не го одобри, защото противоречи на нещо, което трябва да се промени.
Защото ще е прекалено. На автомобила глобите ли ще гледат(тоест собственика)или на произволен човек, който го кара до пункта?

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Не си заслужава с оглед на риска, дори всичко да мине ок. То там е проблема, че нищо като не ти се случва в следствие на недоспиването и си мислиш, че все ще е така. А с времето остаряваш, умората се натрупва и в някой момент като нямаш и късмет...
Много добре казано и то в точната последователност. Според мен, де. Аз в продължение на 20г си идвах 3-4 пъти годишно, понякога 5-6 и по-често се е случвало. Скоро си ходих и сега преди дни пак ми се наложи бързо да ида до България. Непредвидено. Та си дадох сметка за написаното от теб, а именно:
Нося много, много, много на каране и дори не ми се доспива колкото и да съм уморен. До последните 3-4 трипа, в които имах инциденти и всъщност се случи точно това, имах късмет. Та…. колкото и да сме роботи “клишето” си е винаги в сила - веднъж става.
Заспивал съм само веднъж в Сърбия зимата, имаше коловози от твърд сняг и това ме събуди. Общо взето, безотговорно е да се кара дремещ.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вие сте си екстремисти, колеги.
Преди 6-7 години пътувах от Търново до София и колата ми се повреди, единия амортисьор напусна купето и останах само на пружина. До 90км/ч не се усещаше съществена разлика в поведението на колата, но на всяка неравност и дупка отзад дрънчеше все едно някой бие с чук. Та 90км/ч стигах само по добър път, на нервните с по-малко. Та стигнах София, свърших си работата, потърсих някой да ми оправи колата, поне да я прибера, но не намерих никой и тръгнах лека полека обратно. Цял ден печеше яко, колата нямаше климатик, към 8 вечерта около Севлието вече усетих, че много съм умалял, та спрях да си подремна. Тук 2000-3000км за нищо ги нямате.
Преди 6-7 години пътувах от Търново до София и колата ми се повреди, единия амортисьор напусна купето и останах само на пружина. До 90км/ч не се усещаше съществена разлика в поведението на колата, но на всяка неравност и дупка отзад дрънчеше все едно някой бие с чук. Та 90км/ч стигах само по добър път, на нервните с по-малко. Та стигнах София, свърших си работата, потърсих някой да ми оправи колата, поне да я прибера, но не намерих никой и тръгнах лека полека обратно. Цял ден печеше яко, колата нямаше климатик, към 8 вечерта около Севлието вече усетих, че много съм умалял, та спрях да си подремна. Тук 2000-3000км за нищо ги нямате.

- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
бЕхме млади
Сега и със Г-30 надали бих направил над 1000 км за ден. Мисля, че 800-1200 е абсолютно ок, ако няма дълго дремане или задръстване някъде по граници, магистрали, околовръстни и т.н...
Правил съм с е36 Шумен - София и бях свежарка, само за час и няма 50 км в Сф и бях като пребит...

Сега и със Г-30 надали бих направил над 1000 км за ден. Мисля, че 800-1200 е абсолютно ок, ако няма дълго дремане или задръстване някъде по граници, магистрали, околовръстни и т.н...
Правил съм с е36 Шумен - София и бях свежарка, само за час и няма 50 км в Сф и бях като пребит...
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Всъщност не сммех да го напиша, че все ме обвиняват тук децата, че си измислям
Но:
Сегашното иди-дойди беше САМО по национални пътища, като често правя така. Понеже тук-там се отклонявах от маршрута посоката беше по около 3000км, като тези общите 6000 АЗ без ИЗОБЩО да преувеличавам като равностойност на магистрално каране ги отъждествявам на ПОНЕ 20 000!
Нищичко не преувеличавам! А иначе ей ся да мога, сгъвам лаптопа и отивам пак в България за кафе
Свалях преди една мома и не ми се връзва и не ще и това е. Та една вечер и викам по телефона - ся ще дойда в България само да те целуна и се връщам обратно. Ако някой не вярва какво направих да обяви сума и на лични, че момата е жива още
Супер он по темата:
Карам си(това ми се е случвало ПОНЕ три пъти) и пристигам на Пеаж. Четири клетки, часа е 1 сутринта, и четирите зелени. Коли няма, само аз. Влизам в една от средните и се оказва, че машината се ибава, не разпознава банкнотата. Бавя се. Моткам се. Пристигат една по една ЧЕТИРИ КОЛИ, господа. ЧЕТИРИ. И четирите една по една се нареждат след мен една по една и......чакат. Аз не случайно често говоря за западнярите, че ги имам за свръх глупави и че моткат движението с абсолютни тъпотии, абсолютни. Не ми свирят, не ме препират. Чакат си. Чакат, но е свръх глупаво и всичката им такава. После като тръгнем пак също толкова ще са на кръговото пред мен с видимост през две села и ще спират да мислят въпреки това. Ще спират, ще чакат, ще мислят и се опасяват някой самолет да не вземе да падне точно ей ся от отсреща и накрая ще излязат рязко СЪВСЕМ МАЛКО ПРЕД задалия се най-после автомобил
Безопасността преди всичко
Респект. А най-лошото е, че тоя дебилен маниер на "каране" го прихващаме в България много бързо.
Не толкова скоростта е опасна, колкото тъпотията и безотговорността! Това твърдя аз и тонове, тонове, тонове, тонове с доводи имам!

Сегашното иди-дойди беше САМО по национални пътища, като често правя така. Понеже тук-там се отклонявах от маршрута посоката беше по около 3000км, като тези общите 6000 АЗ без ИЗОБЩО да преувеличавам като равностойност на магистрално каране ги отъждествявам на ПОНЕ 20 000!


Свалях преди една мома и не ми се връзва и не ще и това е. Та една вечер и викам по телефона - ся ще дойда в България само да те целуна и се връщам обратно. Ако някой не вярва какво направих да обяви сума и на лични, че момата е жива още

Супер он по темата:
Карам си(това ми се е случвало ПОНЕ три пъти) и пристигам на Пеаж. Четири клетки, часа е 1 сутринта, и четирите зелени. Коли няма, само аз. Влизам в една от средните и се оказва, че машината се ибава, не разпознава банкнотата. Бавя се. Моткам се. Пристигат една по една ЧЕТИРИ КОЛИ, господа. ЧЕТИРИ. И четирите една по една се нареждат след мен една по една и......чакат. Аз не случайно често говоря за западнярите, че ги имам за свръх глупави и че моткат движението с абсолютни тъпотии, абсолютни. Не ми свирят, не ме препират. Чакат си. Чакат, но е свръх глупаво и всичката им такава. После като тръгнем пак също толкова ще са на кръговото пред мен с видимост през две села и ще спират да мислят въпреки това. Ще спират, ще чакат, ще мислят и се опасяват някой самолет да не вземе да падне точно ей ся от отсреща и накрая ще излязат рязко СЪВСЕМ МАЛКО ПРЕД задалия се най-после автомобил


Не толкова скоростта е опасна, колкото тъпотията и безотговорността! Това твърдя аз и тонове, тонове, тонове, тонове с доводи имам!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Прав си, но тъпотията ако е с ниска скорост(и ти и другия)не те убива. Казвам ти го като човек, който меко казано обича скоростта. Тонове доводи също имам за твърдението си, но предпочитам да чета такива.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз не пледирам за високи скорости непременно. Ако такова е останало като убеждение, не. Пледирам за осъзнато шофиране, че не си единствен на пътя. Да не сме егоисти от рода на "първи съм, щат не щат ще чакат, нямат избор". И други подобни.
Не е трудно например да се напъне човек и да научи 5 знака, че като ги види да знае, че е с предимство и да мине. А не да спират навсякъде за щяло и не щяло и да се подканят 10 мин кой да мине. Всъщност точно ти с таксито би трябвало да си изпушил с днешния трафик.
Не е трудно например да се напъне човек и да научи 5 знака, че като ги види да знае, че е с предимство и да мине. А не да спират навсякъде за щяло и не щяло и да се подканят 10 мин кой да мине. Всъщност точно ти с таксито би трябвало да си изпушил с днешния трафик.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ivoaudi написа:Не толкова скоростта е опасна, колкото тъпотията и безотговорността! Това твърдя аз и тонове, тонове, тонове, тонове с доводи имам!
Точно щях да на пиша, че дългите курсове на са за всеки. И без трейнинг стават бели. Редовно правя 1000 км из България в рамките на 1 ден, но от както имам дете и спя по-малко, усещам че съм по-уморен накрая.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Прав си казвам за втори път, но просто апелирам към повече внимание относно скоростта.
Иначе с таксито имаш два избора - или избочваш или ставаш непукист. Аз успях с второто. Но много мои колеги не успяха и постоянно мрънкат, все някой им пречи, все бързат и някой е виновен, все не могат да прескочат бавния в трафика, все някой спи на светофара, светва зелено и онзи стои точно толкова колкото да мине той след като забележи зеленото и ти да спреш първа кола на ново червено, има безброй примери. Ами да, много неща пречат на пътя, но само ако им позволиш. В момента в който осъзнаеш, че е без значение това пречене, спира да ти пука и живота на пътя ти става буквално лесен. Отдадеш ли се на тоя ми пречи и оня ми пречи (без значение кой крив и кой прав)буквално си свършен защото влизаш в една спирала от която излизането е доста по-трудно и повечето никога не излизат. Много хора като се качат в таксито и стане някаква ситуация в която някой ми отнеме предимство или създаде опастност за ПТП, пътниците реагират доста импулсивно, осъдително и изобщо отрицателно. За мен е нормално, освен ако не е било нещо свръх вдигащо адреналина. Забелязвам, че и много от пътниците имат проблема, когато карам зад някой в градска среда и не мога да го заобиколя защото няма място, а онзи кара бавно. Ей, почва се едно чумосване...ами не, просто спираш да ти пука и живееш много по-лесно на пътя. Разбира се пътят към това просветление е свързан с много видяни неща и стигане до извода, че ако не претръпнеш освен, че нищо не може да промениш, просто вредиш на себе си и в някои случаи на околните след като се изнервяш.
Иначе с таксито имаш два избора - или избочваш или ставаш непукист. Аз успях с второто. Но много мои колеги не успяха и постоянно мрънкат, все някой им пречи, все бързат и някой е виновен, все не могат да прескочат бавния в трафика, все някой спи на светофара, светва зелено и онзи стои точно толкова колкото да мине той след като забележи зеленото и ти да спреш първа кола на ново червено, има безброй примери. Ами да, много неща пречат на пътя, но само ако им позволиш. В момента в който осъзнаеш, че е без значение това пречене, спира да ти пука и живота на пътя ти става буквално лесен. Отдадеш ли се на тоя ми пречи и оня ми пречи (без значение кой крив и кой прав)буквално си свършен защото влизаш в една спирала от която излизането е доста по-трудно и повечето никога не излизат. Много хора като се качат в таксито и стане някаква ситуация в която някой ми отнеме предимство или създаде опастност за ПТП, пътниците реагират доста импулсивно, осъдително и изобщо отрицателно. За мен е нормално, освен ако не е било нещо свръх вдигащо адреналина. Забелязвам, че и много от пътниците имат проблема, когато карам зад някой в градска среда и не мога да го заобиколя защото няма място, а онзи кара бавно. Ей, почва се едно чумосване...ами не, просто спираш да ти пука и живееш много по-лесно на пътя. Разбира се пътят към това просветление е свързан с много видяни неща и стигане до извода, че ако не претръпнеш освен, че нищо не може да промениш, просто вредиш на себе си и в някои случаи на околните след като се изнервяш.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Едно от предложенията, което няма да мине според мен е да не те пускат на преглед ако имаш неплатени глоби точно както ако дължиш данък.
Дано да мине!!
Веднъж се прибрах с кола от Белгия до България.. повече не мисля. Карах почти без никаква почивка, но след като се прибрах бях леко зомбиран.. Предпочитам да се прибирам със самолет и след 7-8ч. (общо) да съм под душа

- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4201
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Малко се отделихме от темата и нека това да е последния коментар.
На мен все още не ми се е отдавала възможност за такова дълго пътуване, бях на косъм преди(даже бях пуснал тема, ма се преебаха нещата).
Сега заради постоянното будене от котките нощем и недоспиването доста по-бързо се умарям.
Надявам се, скоро да пътувам повече и 100% ще направя 2к ей така, да си знам, че съм го правил.
Безаварийно пътуване на всички за предстоящите празници!
На мен все още не ми се е отдавала възможност за такова дълго пътуване, бях на косъм преди(даже бях пуснал тема, ма се преебаха нещата).
Сега заради постоянното будене от котките нощем и недоспиването доста по-бързо се умарям.
Надявам се, скоро да пътувам повече и 100% ще направя 2к ей така, да си знам, че съм го правил.
Безаварийно пътуване на всички за предстоящите празници!

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Какъв ти е зора да правиш 2к? Като цяло е гадно, това е.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Дългото пътуване си зависи от вида хавтомобил, едно е с нисък/градски клас, друго е от среден клас нагоре... 

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани