хехе.. кво ми хрумна

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

хехе.. кво ми хрумна

Мнение от alx » 23 Яну 2007, 16:17

... кажи ми на атмосферния ти двигател колко ти е максималния аванс а аз ще ти кажа колко ти е хубава главата(ите)...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 23 Яну 2007, 16:34

Или колко са ти правилни свещите ? Или сместа ? Или колко е студен въздуха ? Или колко ти е истински бензина ?
Главата има отношение към VE и евентуално някое ръбче по отливките - що се отнася до детонации (и връзката с максималния аванс).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 23 Яну 2007, 16:41

:D
Изображение

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 23 Яну 2007, 16:48

говоря за максималния фабричен аванс... тоз дето го дават във сервизната книга и които може да ти подаде компютъра (или вакумния аванс ако запалването е механично/дистрибутор)...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Re: хехе.. кво ми хрумна

Мнение от PARADOX_sf » 24 Яну 2007, 2:10

alx написа:... кажи ми на атмосферния ти двигател колко ти е максималния аванс а аз ще ти кажа колко ти е хубава главата(ите)...

При празен ход на 750 оборота е 16 градуса +-2 по каталог. Иначе на тайп Р-а е 8 +-2 при 780 оборота. :shock:
На тебе при ко условие ти требе? При целата газ на максимални оробороти или кво? Кажи ми кво да ти дам като данни. С без втек, с надула турбина на 1.5 бара или :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 24 Яну 2007, 9:25

jamie написа:Или колко са ти правилни свещите ? Или сместа ? Или колко е студен въздуха ? Или колко ти е истински бензина ?
Главата има отношение към VE и евентуално някое ръбче по отливките - що се отнася до детонации (и връзката с максималния аванс).


Също така диаметъра на буталата няма ли отношение към аванса ами степента на сгъстяване ?
Примерно на няколко места чета ,че двигатели с голям диаметър искат 1-2 градуса повечко аванс ;) . Според мен по важен е флоу-а на главата.

Ето тест на стандартна глава (по думите на собственика) на МБ 190Е 2.3-16в
Изображение


Но щом искаш аванс ,ето ти картата на аванса а моя МБ, 4 сул, 16 клапана, CR 8.0:1 с турбина , за 95 бензин (не е 100% оптимизирана) ....

Изображение


П.П. сега видях че става въпрос за атмосферен двигател, т.е. на картата гледаш аванса до 100кпа, с такъв карат сток атмосферките при 9.7:1 CR ;)
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 24 Яну 2007, 10:01

:mhihi:

Изображение
А дали е така ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 24 Яну 2007, 14:09

Ади и аз да съм фешън :mhihi:
Ет заводската карта:
Изображение

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Яну 2007, 18:39

идеята е колкото то е по-малко максималния аванс- толкова по-бързи са ти главите (бързи като време дето трябва да ти изгори сместа)...

жокер: аванса е един от критериите по които разните умни хора решават кой двигател е подходящ за надув и кой- не.

още един жокер: един 5000 коня драгстер има 21 градуса максимален аванс.. и това е при положение че на сместа която горят понятието "детонация" й е непознато ;)

трети жокер - и кат ви гледам табличките със тез 40 градуса аванс... :mhihi:
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 24 Яну 2007, 18:52

Жокер - драгстера който цитират е със СТАТИЧЕН аванс :winky:
При това му липсват всякакви частични режими, че и кара само на гладка равна писта ненатоварен с НИЩО.

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Яну 2007, 19:03

jamie написа:Жокер - драгстера който цитират е със СТАТИЧЕН аванс :winky:
При това му липсват всякакви частични режими, че и кара само на гладка равна писта ненатоварен с НИЩО.


статичен аванс- забрави... статичен е ама не във смисъла които се влага нормално- за 30те секунди във които работи двигателя аванса е разделен на милисекунди на отделни фази - запалване, бърнаут (2-степени), стейджинг, старт първи 20 метра, следващи 50-100 метра според школата, 2ра.., круиз до финала или докато има свещи (накрая двигателя няма свещи и дизелира последните 50-100 метра)..

между другото горивото е на същия принцип.. нещата се случват толкова бързо че обратна връзка няма- затова гориво, аванс, смяна на предавки и тн.. всичко се контролира по време (милисекунди).

затова и често се казва че драгстерите са без таблички, защото не са функция от газта, натоварването и тн.. но за всеки 5 милисекунди си има табличка като празни обороти, бърнаут, стейджинг и старта се извикват със ключета.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 24 Яну 2007, 19:14

Т.е. няма да забравя а си е точно статичен (твърдо забит).

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Яну 2007, 19:24

jamie написа:Т.е. няма да забравя а си е точно статичен (твърдо забит).


да, забит е- за 5 милисекунди си седи същия :) картата на един типичен драгстер е за 45 секунди. знаеш ли колко по 5 милисекунди таблички има? :) аванса им шава не по-малко от този на един "нормален" автомобил, но при нормалния той се определя от обратната връзка (тпс, смес, обороти и тн) докато при драгстера е функция от времето (щото няма време за обратната връзка да се прочете, обработи и тн..). примерно драгстера "знае" че 2 секунди след като е във режим старт аванса му трябва да е 19 градуса... а 3 секунди след старта трябва да е на 21 градуса... та аванса е фиксиран-да.. защото просто се знае във всеки един момент колко е
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 24 Яну 2007, 20:40

alx написа:
jamie написа:Т.е. няма да забравя а си е точно статичен (твърдо забит).


да, забит е- за 5 милисекунди си седи същия :) картата на един типичен драгстер е за 45 секунди. знаеш ли колко по 5 милисекунди таблички има? :) аванса им шава не по-малко от този на един "нормален" автомобил, но при нормалния той се определя от обратната връзка (тпс, смес, обороти и тн) докато при драгстера е функция от времето (щото няма време за обратната връзка да се прочете, обработи и тн..). примерно драгстера "знае" че 2 секунди след като е във режим старт аванса му трябва да е 19 градуса... а 3 секунди след старта трябва да е на 21 градуса... та аванса е фиксиран-да.. защото просто се знае във всеки един момент колко е


Т.е. Тоест си е баш статичен! То тва не зависи ли и от горивото тоя аванс?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

re

Мнение от NESH » 24 Яну 2007, 21:21

вие пък поне примери с мотори на бензин давайте! А ми направи впечатление че картите на различните марки /цитирани горе/ имат динамика на промяна на аванса от 400 до 1000 оборота?! По-малък интервал що не е заложен?

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook