Е60 отворена дискусия

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от vld » 19 Май 2020, 14:58

530/535d това са единствените смислени мотори в Е60, фейслифт задължително.
Бензиновите не струват в префейсовите, във фейсовите пък не стават на ГАЗ и общо взето пак опираме до дизел.
На нафтата в България нищо и няма, поне на тая дето я продават по бензиностанциите.
Карал си пасат 2.0 ТДИ, ами М57 в Е60 около 80 пъти по издържлив по лесен за поддръжка и разхода му е почти същия.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от Monky » 19 Май 2020, 18:29

vld написа:530/535d това са единствените смислени мотори в Е60, фейслифт задължително.
Бензиновите не струват в префейсовите, във фейсовите пък не стават на ГАЗ и общо взето пак опираме до дизел.
На нафтата в България нищо и няма, поне на тая дето я продават по бензиностанциите.
Карал си пасат 2.0 ТДИ, ами М57 в Е60 около 80 пъти по издържлив по лесен за поддръжка и разхода му е почти същия.


За префейсовите бензини не съм съгласен, но това е друга тема.

Може ли да споделиш какво имаш редвид с това, че 2.0 печката на VAG не е по-издръжлива или лесна за поддръжка от нашите?
Просто питам от любопитство, не се заяждам в никакъв случай!

Моята сметка на първо четене е, че TDI е с ангренаж, който в официален сервиз струва 1200лв да се смени, което е много прилична цена (спрямо ок. 3000 в официален сервиз на БМВ за 3.0D). Също е и 4 цилиндров - 2 дюзи по-малко за смяна 8)

Друг е въпроса, че 2.0 TDI не слагат в добри коли спрямо Е60/61. Ако след 5-цата се качиш на Пасат и то 2006-2013 ще ти се струва като... :mhihi:

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от Exclusive89 » 19 Май 2020, 19:17

2.0 на ВАГ си е екстра особено след 2011-2012г. Е па защо Пасат имат си и Ауди А6 :) Иначе е ясно М57 е железен :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от Monky » 19 Май 2020, 19:21

Exclusive89 написа:2.0 на ВАГ си е екстра особено след 2011-2012г. Е па защо Пасат имат си и Ауди А6 :) Иначе е ясно М57 е железен :yes:


Верно, че го слагаха на А6 :roll: :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от kikko » 20 Май 2020, 13:14

Exclusive89 написа:2.0 на ВАГ си е екстра особено след 2011-2012г. Е па защо Пасат имат си и Ауди А6 :) Иначе е ясно М57 е железен :yes:


Не съм съгласен, че е "екстра". В първите години си е абсолютен боклук. След това(не знам точно коя година) започват 2.0 коНУмрел - той бива.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 16.12.2009
Кара: E36 Class II
Мечтае да кара: Limited Edition
Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от A.Stoyanov » 20 Май 2020, 23:12

vld написа:530/535d това са единствените смислени мотори в Е60, фейслифт задължително.
Бензиновите не струват в префейсовите, във фейсовите пък не стават на ГАЗ и общо взето пак опираме до дизел.


Познаваш модела добре обаче си малко кон с капаци и навсякъде си пишеш за тези дизели, обясни защо м54 не става, аз ще ти напиша после плюсове и минуси спрямо м57, и не каквото съм чувал на маса ами реалните щото са ми под ръка и двата мотора ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от Zubcho » 21 Май 2020, 7:15

A.Stoyanov написа:
vld написа:530/535d това са единствените смислени мотори в Е60, фейслифт задължително.
Бензиновите не струват в префейсовите, във фейсовите пък не стават на ГАЗ и общо взето пак опираме до дизел.


Познаваш модела добре обаче си малко кон с капаци и навсякъде си пишеш за тези дизели, обясни защо м54 не става, аз ще ти напиша после плюсове и минуси спрямо м57, и не каквото съм чувал на маса ами реалните щото са ми под ръка и двата мотора ;)
Кажи защо става? Интересно ми е и не се заяждам.

Винаги съм искал за карам бензиново БМВ ама при V8 никога няма да постигна разход като при 3.0д/535д за близка или същата мощност. Може би на газ ще е ок, но на мен пробегът ми е много малък годишно и се обезмисля поставянето на цялата система.

Плюсовете за мен при дизела - голям въртящ момент и нисък разход (за мощността която предлага)

Минуси - дюзи (които трябва да се следят)
Подгревни свещи, които трябва всички или нищо да смениш.
Турбо или 2 (при 535) - които са си разход, който трябва да направиш рано или късно.
ДПФ и катализатор, на които когато им свърши живота, трябва да си ги купиш - пак една шапка пари.

Също така смяна на вериги, които пак не са евтини. Вярно сменяш и забравяш за тях, но разхода не е приятен. Аз лично карам 535д и ми е много приятен автомобил. Май ще трябва да направя един ъпгрейд на скоростната кутия (софтуер), че малко странно се държи (няма механични проблеми), но като цяло ме радва много.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от vld » 21 Май 2020, 16:46

A.Stoyanov написа:
vld написа:530/535d това са единствените смислени мотори в Е60, фейслифт задължително.
Бензиновите не струват в префейсовите, във фейсовите пък не стават на ГАЗ и общо взето пак опираме до дизел.


Познаваш модела добре обаче си малко кон с капаци и навсякъде си пишеш за тези дизели, обясни защо м54 не става, аз ще ти напиша после плюсове и минуси спрямо м57, и не каквото съм чувал на маса ами реалните щото са ми под ръка и двата мотора ;)

M54 към настоящия момент нестава, защото ще е пребит от каране и ще създава повече проблеми от М57, ресурса му е много по малък, на сравнително малко километри износва сегменти и почва да харчи масло, всеизвестен масларник е, дори повече от Н52. Достатъчно такива коли има покрай мен, това, че аз не притежавам такава, не означава, че няма опит с тях. Просто тези дизели конкретно са много добри спрямо парите които изискват за поддръжка и експлоатация.
Иначе е изключително приятен за каране М54 и ако се гледа на мотора като на нов да би бил добър.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 17.11.2019
Пол: Мъж
Кара: E60 530i
Детайли за колата: M54B30 Ръчка

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от Radrick » 21 Май 2020, 20:43

Това е от историята на моята M54-ка мисля ,че отговаря на въпросите ,от чуждите форуми четох ,че от края на 2003-та са с ревизирани сигменти не знам колко е вярно това пускам цитат от e46fanatics.Едва след покупката разбрах ,за проблемите с маслото този двигател.

"I happen to THINK the new-style control rings made it into M54 production in late '02 or '03, but I don't know for sure, and it's never been reported. I recently pulled apart an '02 M54B25 and an '03 M54B30 - both with approximately 150k miles - and one of them had the new style rings...I wasn't paying attention at the time. It's possible the rings were changed before I got the engines, but I doubt it. I am currently driving an '03 530i with 392,000 original miles on it. But I have only put 100 miles on it, and haven't measured oil consumption yet. It was made in 4/2003, just before US e39 production ended in 6/03. "

За момента съм изминал едва 3000км от както съм я купил, маслото не мръднало (5w30 Castrol) с леко сълзящи гарнитури (капак клапани и маслено тяло).Ще се разбере във времето за какво иде реч , ако се окаже, че съм с някъв' отстранен от дефекти матор ще е бахти късмета :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 23.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW G30 530i
Мечтае да кара: бмв г30 м5

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от Антон Дековски » 21 Май 2020, 23:18

vld написа:
A.Stoyanov написа:
vld написа:530/535d това са единствените смислени мотори в Е60, фейслифт задължително.
Бензиновите не струват в префейсовите, във фейсовите пък не стават на ГАЗ и общо взето пак опираме до дизел.


Познаваш модела добре обаче си малко кон с капаци и навсякъде си пишеш за тези дизели, обясни защо м54 не става, аз ще ти напиша после плюсове и минуси спрямо м57, и не каквото съм чувал на маса ами реалните щото са ми под ръка и двата мотора ;)

M54 към настоящия момент нестава, защото ще е пребит от каране и ще създава повече проблеми от М57, ресурса му е много по малък, на сравнително малко километри износва сегменти и почва да харчи масло, всеизвестен масларник е, дори повече от Н52. Достатъчно такива коли има покрай мен, това, че аз не притежавам такава, не означава, че няма опит с тях. Просто тези дизели конкретно са много добри спрямо парите които изискват за поддръжка и експлоатация.
Иначе е изключително приятен за каране М54 и ако се гледа на мотора като на нов да би бил добър.


Колега,би ли споделил кое му е по-приятното на м54 за каране от м57.Единственото според мен е това,че има значително по-равномерна и тиха работа на място.Никога не съм карал м54 и затова не мога да го съпоставя с дизела,но съм карал н52б30 и там разликата с 530д определено е доста голяма в полза на бензина.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от kikko » 22 Май 2020, 9:46

Всички или почти всички, които сме карали М50/М52 сме им станали фенове, а М54 е последния, който поне малко прилича на тях. За съжаление обаче като здравина е далеч от тях, макар и малко по-добре вървящ и малко по-икономичен. Читаво М54 трудно може да се намери, а и както написах по-нагоре избора е малък. И аз имам носталгия към атмосферния "шестак", заради който станах фен на БМВ, но М54 и следващите просто не си заслужават. Сигурен съм, че има колеги с читави такива, но те не са представителна извадка. Дизелите също имат своите недостатъци, но ниския разход и приятния вървеж компенсират. :yes:
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от vld » 22 Май 2020, 10:33

Антон Дековски написа:
vld написа:
A.Stoyanov написа:
vld написа:530/535d това са единствените смислени мотори в Е60, фейслифт задължително.
Бензиновите не струват в префейсовите, във фейсовите пък не стават на ГАЗ и общо взето пак опираме до дизел.


Познаваш модела добре обаче си малко кон с капаци и навсякъде си пишеш за тези дизели, обясни защо м54 не става, аз ще ти напиша после плюсове и минуси спрямо м57, и не каквото съм чувал на маса ами реалните щото са ми под ръка и двата мотора ;)

M54 към настоящия момент нестава, защото ще е пребит от каране и ще създава повече проблеми от М57, ресурса му е много по малък, на сравнително малко километри износва сегменти и почва да харчи масло, всеизвестен масларник е, дори повече от Н52. Достатъчно такива коли има покрай мен, това, че аз не притежавам такава, не означава, че няма опит с тях. Просто тези дизели конкретно са много добри спрямо парите които изискват за поддръжка и експлоатация.
Иначе е изключително приятен за каране М54 и ако се гледа на мотора като на нов да би бил добър.


Колега,би ли споделил кое му е по-приятното на м54 за каране от м57.Единственото според мен е това,че има значително по-равномерна и тиха работа на място.Никога не съм карал м54 и затова не мога да го съпоставя с дизела,но съм карал н52б30 и там разликата с 530д определено е доста голяма в полза на бензина.


Как кое, шест цилиндров бензинов мотор с широк диапазон от обороти, ами друго си е, просто можеш да му даваш газ постоянно, докато дизела си е дизел, хубав е върви много, ама неможеш да го караш както бензин.
Това са две различни неща, едното просто няма общо с другото.
Везните обикновенно се накланят от това кое е по безпроблемно и ненатоварващо от към поддръжка при нормална експлоатация в ежедневието, а определено дизелите в Е60 са едни гърди напред в това отношение.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 16.12.2009
Кара: E36 Class II
Мечтае да кара: Limited Edition
Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от A.Stoyanov » 22 Май 2020, 11:12

Сравнявам двата 3 литрови мотора М54 и М57 защото всичко друго идва прекалено слабо за тези коли.
При м54 и разхода на масло – ако мотора е сух и няма течове, проблема съществува, но изобщо не е толкова страшен колкото го изкарвате. Мотор на 310к от смяна до смяна, което при мен е 8500км 1.5литра масло и като го източвам съм на максимума на щеката. Използвам Фукс Титан 5/40 long life.
Като двигател - коляно мотовилков механизъм, да може би м57 е по-здравият мотор. Но периферията на дизела е скапана – турбо, кулер, колектор, дюзи, подгрев, свързаните с екологията дпф, егр, всички тези правят дизела много по скъп и малко по-сложен за поддръжка.
От към разход на гориво – при равни условия, дизела ясно е по-икономичен, при кадърно поставен газов инжекцион м54 дава разход в града 15/100 извън 10/100 в момента по 0.7-0.8лв ти си го сметни, като минус поддържаш още една система
Поведение на пътя…М54 по-балансиран и тих , за мен по-приятен за каране с малко допълнителни пари почва да звучи добре. М57 (2.5/3.0) в нормално състояние нищо особено откъм вървеж, но с голям потенциал за засилване почти без пари.

Аз съм яко старомоден и се заглеждам по коли само на задно, само ръчки и само бензинови мотори :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 894
Регистриран на: 19.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: **** ми янко
Мечтае да кара: CL65 AMG

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от LizarD » 22 Май 2020, 19:11

С интерес следя темата, въпреки, че не се включвам. Не считам че ще бъда полезен с нещо кой знае какво. Единственото което мога да вметна е че през двете години в които карах Е39 М54 Б25 ми харчеше 1л. Масло на 700 км. Ако разход от литър на 8500км е масов при м54 пак ще си взема м54... Идеята ми е че съм случил на много пребит екземпляр явно..

Тука сега ми предлагат за 2100лв сиво комби е39 пак М5425 с проблем в кутията и доста ръждичка... Вътре е много рядък ексклузив с кървавочервена кожа, + нави + хроматика на 3-те огледала и доста други благини. Чудя се дали зарди бруталния (според мен) интериор си струва да се метна на нея. Явно ако я купя трябва да я приема като кола проект за възстановяване... Не знам...
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Е60 отворена дискусия

Мнение от Zubcho » 22 Май 2020, 19:23

LizarD написа:С интерес следя темата, въпреки, че не се включвам. Не считам че ще бъда полезен с нещо кой знае какво. Единственото което мога да вметна е че през двете години в които карах Е39 М54 Б25 ми харчеше 1л. Масло на 700 км. Ако разход от литър на 8500км е масов при м54 пак ще си взема м54... Идеята ми е че съм случил на много пребит екземпляр явно..

Тука сега ми предлагат за 2100лв сиво комби е39 пак М5425 с проблем в кутията и доста ръждичка... Вътре е много рядък ексклузив с кървавочервена кожа, + нави + хроматика на 3-те огледала и доста други благини. Чудя се дали зарди бруталния (според мен) интериор си струва да се метна на нея. Явно ако я купя трябва да я приема като кола проект за възстановяване... Не знам...
Бягай далече от кола с ръжди.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook