Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Много интересна тема.
Аз лично се питам защо "топ" модификациите на двигателите често са най-ненадеждните щом при тях се вграждат по-качествени компоненти, макар и под един исъщ парт номер? Явно се неглижират други инженерни аспекти, след което следват десетки ревизии и сервизни акции
Не съм съвсем убеден, че твърденията от писмото са 100% научно обосновани и могат да се нарекат факти. Изглежда повечето колеги приемате писмото за чиста монета, но както може да има (част) достоверна информация в него, така може и да има авторски интерпретации (каквито правим и ние тук).
Киловатите обаче са физ. величина и се ползват като основна единица за изразяване на т.нар. мощност на автомобил. Определението "мощност" не е функция само на въртящия момент.
Аз лично се питам защо "топ" модификациите на двигателите често са най-ненадеждните щом при тях се вграждат по-качествени компоненти, макар и под един исъщ парт номер? Явно се неглижират други инженерни аспекти, след което следват десетки ревизии и сервизни акции

Heat написа:С факти от писмото:
Не съм съвсем убеден, че твърденията от писмото са 100% научно обосновани и могат да се нарекат факти. Изглежда повечето колеги приемате писмото за чиста монета, но както може да има (част) достоверна информация в него, така може и да има авторски интерпретации (каквито правим и ние тук).
Heat написа:Колкото по-мощна е колата ( разбирайте нютонметри, защото конските сили не са физична единица, те са създадени от автоиндустрията с цел маркетинг )
Киловатите обаче са физ. величина и се ползват като основна единица за изразяване на т.нар. мощност на автомобил. Определението "мощност" не е функция само на въртящия момент.
- ChrisDimitrov
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
drago9205 написа:Много интересна тема.
Аз лично се питам защо "топ" модификациите на двигателите често са най-ненадеждните щом при тях се вграждат по-качествени компоненти, макар и под един исъщ парт номер? Явно се неглижират други инженерни аспекти, след което следват десетки ревизии и сервизни акции
Според мен това се дължи на факта, че топ модификациите (големи двигатели, висока мощност) са подложени на много по-големи натоварвания чисто физично, отделно и от собствениците им. Освен това за постигането на висока производителност, много често се прибягва до крайности. Не е и лесно да се намери баланса между надеждност и производителност - всеки може да направи мощен двигател, въпроса е какъв ще е неговият живот.
Освен това всякакви малки грешки в проектирането на двигателя се натрупват и водят до дисбаланси, повреди и сервизни акции.
- wishy35
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 22.09.2018
- Кара: e92 335d
- Мечтае да кара: F32 435d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
drago9205 написа:Много интересна тема.
Аз лично се питам защо "топ" модификациите на двигателите често са най-ненадеждните щом при тях се вграждат по-качествени компоненти, макар и под един исъщ парт номер? Явно се неглижират други инженерни аспекти, след което следват десетки ревизии и сервизни акцииHeat написа:С факти от писмото:
Не съм съвсем убеден, че твърденията от писмото са 100% научно обосновани и могат да се нарекат факти. Изглежда повечето колеги приемате писмото за чиста монета, но както може да има (част) достоверна информация в него, така може и да има авторски интерпретации (каквито правим и ние тук).Heat написа:Колкото по-мощна е колата ( разбирайте нютонметри, защото конските сили не са физична единица, те са създадени от автоиндустрията с цел маркетинг )
Киловатите обаче са физ. величина и се ползват като основна единица за изразяване на т.нар. мощност на автомобил. Определението "мощност" не е функция само на въртящия момент.
Е при дизела точно топ модификациите (шестаците) са най-надеждни?

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.
- wishy35
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 22.09.2018
- Кара: e92 335d
- Мечтае да кара: F32 435d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.
То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра

- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Темата е яка, но това което повечето хора не проумяват, е че матералите са съобразени с мотора. За това няма смисъл да се сравняват кой материал е по-добър в контекста на материал - добри са толкова, колкото изисква мотора. Да, по-добрият материал като тип има сигурно някакви предимства пред другият в определени условия, но толкова. Като цяло, се слага нещо което е достатъчно добро и толкова.
- Heat
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: 26.10.2012
- Кара: 3.0i
- Мечтае да кара: 335i
- Детайли за колата: Кола
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Писмото е за автомобили, купени чисто нови от магазина.
Всеки останал пример на автомобил, закупен 10-15 години по-късно е напълно неприемлив, тъй като не отговаря на нито един стандарт/условие за експлоатация от производителя.
Никой по никакъв начин не може да гарантира какво се е случвало с този автомобил, ако ще 25 "сервизни книжки" да се покажат.
За кратък период от време работех в СофАвто, внасяхме автомобили основно БМВ, Мерцедес и Ауди - дизел. Втората ръка дизел е абсолютен тото-жокер на какво ще попаднеш.
Поздрави,
Кико
Всеки останал пример на автомобил, закупен 10-15 години по-късно е напълно неприемлив, тъй като не отговаря на нито един стандарт/условие за експлоатация от производителя.
Никой по никакъв начин не може да гарантира какво се е случвало с този автомобил, ако ще 25 "сервизни книжки" да се покажат.
За кратък период от време работех в СофАвто, внасяхме автомобили основно БМВ, Мерцедес и Ауди - дизел. Втората ръка дизел е абсолютен тото-жокер на какво ще попаднеш.
Поздрави,
Кико

- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
wishy35 написа:drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.
То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра
Колега, сигурен ли си в това? Голямата турбина почти на 100 % е с променлива геометрия.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
surfboard написа:wishy35 написа:drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.
То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра
Колега, сигурен ли си в това? Голямата турбина почти на 100 % е с променлива геометрия.
Голямата турбина (и малката) почти на 1000% не са с променлива.
Малката дори няма директно управление на нея, а преди и след нея има клапи за байпас, голямата е с уестгейт.
- wishy35
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 22.09.2018
- Кара: e92 335d
- Мечтае да кара: F32 435d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
andy написа:surfboard написа:wishy35 написа:drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.
То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра
Колега, сигурен ли си в това? Голямата турбина почти на 100 % е с променлива геометрия.
Голямата турбина (и малката) почти на 1000% не са с променлива.
Малката дори няма директно управление на нея, а преди и след нея има клапи за байпас, голямата е с уестгейт.
От Уики: BorgWarner KP39 high-pressure and a K26 low-pressure turbocharger. са двете турбота. Останалите М57 използват Гарет турбо с променлива геометрия, което продължава в N57 ако не се лъжа. Както казах не съм навлизал до толкова и не знам и къде да проверя дали е с променлива геометрия или не, но съм срещал мнения из e90post, bimmerfest, че препоръчват 35д над 30д точно заради надеждността на двете прости турбота пред едно с променлива геометрия. Тук трябва да направя уточнение, че идея си нямам каква точно е разликата между двата setup-а и дали тези мнения, които съм чел са верни. Но като като гледам колегата Анди също мисли като мен, тоест има някаква истина.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
На мен ми се струва по скоро партенка цялото това слово излияние, няма шанс инженер да напише такова писмо.
Определено не вярвам че някъде по заводите се правят бутала с един и същи размер и с различен състав на сплавта, това означава три различни поточни линии които да работят едновременно.
Определено за завода производител ще е по евтино да има една поточна линия и да прави само един вид бутало, макар и с по екзотичен състав на сплавта.
Така, че леко в лево с тоя опит за отказване на неразбиращите юзъри да купуват така наречените не ТОП модели
Отделно опита показва съвсем друго, както в България така и в чужбина доста по надути 30ки има отколкото 35ци...
Пък за Ф сериите да не говорим там топ модела 35д доста по често се сговнявсва дори в сток вариант....
Определено не вярвам че някъде по заводите се правят бутала с един и същи размер и с различен състав на сплавта, това означава три различни поточни линии които да работят едновременно.
Определено за завода производител ще е по евтино да има една поточна линия и да прави само един вид бутало, макар и с по екзотичен състав на сплавта.
Така, че леко в лево с тоя опит за отказване на неразбиращите юзъри да купуват така наречените не ТОП модели

Отделно опита показва съвсем друго, както в България така и в чужбина доста по надути 30ки има отколкото 35ци...
Пък за Ф сериите да не говорим там топ модела 35д доста по често се сговнявсва дори в сток вариант....

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Малко е спорно колко по-надеждни са 2 турбини спрямо 1 с променлива геометрия, по-скоро е обратното.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
drago9205 написа:Малко е спорно колко по-надеждни са 2 турбини спрямо 1 с променлива геометрия, по-скоро е обратното.
При условие че 35д е по разреден мотор от 30д , ми е достатъчно да си мисля че е по надежден, въпреки разликата в буста при стокови мотори. (а тя е под 0.5 бара)
Много хора помпят 30д и карат с налягане по високо и от чипосано 35д, като мотора не го разреждат.
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Не споря за сгъстяването и цялостната надеждност на двигателя, макар че практически не би трябвало да има осезаема разлика в "здравината" спрямо двата двигателя в стоков вид.
По-скоро визирах надеждността конкретно на турбините. Наличието на пременливата геометрия не прави турбината ненадеждна, както и простото устройство не я прави по-надеждна. В разходите по смяна/ремонт също има разлика в полза на единичната.
По-скоро визирах надеждността конкретно на турбините. Наличието на пременливата геометрия не прави турбината ненадеждна, както и простото устройство не я прави по-надеждна. В разходите по смяна/ремонт също има разлика в полза на единичната.
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Да, тези модели на турбините и разликата в моторите е написана и в темата ми за М57 тунинг. Съгласен съм с мненията на колегите @vld, @asent, @andy. Като знам колко редки са 325ците, да отварят специална поточна линия за бутала ми се струва крайно несериозно. А някой high-level инженер от БМВ да седне да пише по форумите (и то толкова дълги излияния) не ми изглежда реално.
35ците не са ненадеждни, напротив
Просто в БГ хората ги изнасилват. От 286кс гледат да извадят 500кс, и ВЪПРЕКИ това, основната драма идва от умора на материала и повреди в периферията КАКТО и от некачествена настройка. Една 35ца може да топне буталце от прекалено богата смес или пикаеща дюза. Приятел ми е казвал, че първият блок който смени на неговата 330Д се е счупил при доста нетрадиционни условия - колата е била с много лек ремап, от 231 на 260кс, докато е карал със 120 по магистралата. Тъй че другари, дайте да си караме старите кошове и да не умуваме какво евентуално би станало някога си...
п.с. хората, които карат сериозно засилени дизели си сменят маслото на 10,000км, а новите коли в гаранция на 30,000. Според вас кое е по-вредно за моторчетУ - 30,000 с едно масло или ремап (кадърно направен)?
35ците не са ненадеждни, напротив



п.с. хората, които карат сериозно засилени дизели си сменят маслото на 10,000км, а новите коли в гаранция на 30,000. Според вас кое е по-вредно за моторчетУ - 30,000 с едно масло или ремап (кадърно направен)?

65 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани