Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от drago9205 » 27 Май 2019, 14:26

Много интересна тема.
Аз лично се питам защо "топ" модификациите на двигателите често са най-ненадеждните щом при тях се вграждат по-качествени компоненти, макар и под един исъщ парт номер? Явно се неглижират други инженерни аспекти, след което следват десетки ревизии и сервизни акции :D


Heat написа:С факти от писмото:

Не съм съвсем убеден, че твърденията от писмото са 100% научно обосновани и могат да се нарекат факти. Изглежда повечето колеги приемате писмото за чиста монета, но както може да има (част) достоверна информация в него, така може и да има авторски интерпретации (каквито правим и ние тук).

Heat написа:Колкото по-мощна е колата ( разбирайте нютонметри, защото конските сили не са физична единица, те са създадени от автоиндустрията с цел маркетинг )

Киловатите обаче са физ. величина и се ползват като основна единица за изразяване на т.нар. мощност на автомобил. Определението "мощност" не е функция само на въртящия момент.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 22.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E90 320d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от ChrisDimitrov » 29 Май 2019, 8:56

drago9205 написа:Много интересна тема.
Аз лично се питам защо "топ" модификациите на двигателите често са най-ненадеждните щом при тях се вграждат по-качествени компоненти, макар и под един исъщ парт номер? Явно се неглижират други инженерни аспекти, след което следват десетки ревизии и сервизни акции :D


Според мен това се дължи на факта, че топ модификациите (големи двигатели, висока мощност) са подложени на много по-големи натоварвания чисто физично, отделно и от собствениците им. Освен това за постигането на висока производителност, много често се прибягва до крайности. Не е и лесно да се намери баланса между надеждност и производителност - всеки може да направи мощен двигател, въпроса е какъв ще е неговият живот.

Освен това всякакви малки грешки в проектирането на двигателя се натрупват и водят до дисбаланси, повреди и сервизни акции.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 22.09.2018
Кара: e92 335d
Мечтае да кара: F32 435d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от wishy35 » 30 Май 2019, 13:00

drago9205 написа:Много интересна тема.
Аз лично се питам защо "топ" модификациите на двигателите често са най-ненадеждните щом при тях се вграждат по-качествени компоненти, макар и под един исъщ парт номер? Явно се неглижират други инженерни аспекти, след което следват десетки ревизии и сервизни акции :D


Heat написа:С факти от писмото:

Не съм съвсем убеден, че твърденията от писмото са 100% научно обосновани и могат да се нарекат факти. Изглежда повечето колеги приемате писмото за чиста монета, но както може да има (част) достоверна информация в него, така може и да има авторски интерпретации (каквито правим и ние тук).

Heat написа:Колкото по-мощна е колата ( разбирайте нютонметри, защото конските сили не са физична единица, те са създадени от автоиндустрията с цел маркетинг )

Киловатите обаче са физ. величина и се ползват като основна единица за изразяване на т.нар. мощност на автомобил. Определението "мощност" не е функция само на въртящия момент.


Е при дизела точно топ модификациите (шестаците) са най-надеждни?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от drago9205 » 30 Май 2019, 13:59

По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 22.09.2018
Кара: e92 335d
Мечтае да кара: F32 435d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от wishy35 » 30 Май 2019, 14:09

drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.

То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 458
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от Shadowed » 31 Май 2019, 16:01

Темата е яка, но това което повечето хора не проумяват, е че матералите са съобразени с мотора. За това няма смисъл да се сравняват кой материал е по-добър в контекста на материал - добри са толкова, колкото изисква мотора. Да, по-добрият материал като тип има сигурно някакви предимства пред другият в определени условия, но толкова. Като цяло, се слага нещо което е достатъчно добро и толкова.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 26.10.2012
Кара: 3.0i
Мечтае да кара: 335i
Детайли за колата: Кола

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от Heat » 02 Юни 2019, 19:59

Писмото е за автомобили, купени чисто нови от магазина.

Всеки останал пример на автомобил, закупен 10-15 години по-късно е напълно неприемлив, тъй като не отговаря на нито един стандарт/условие за експлоатация от производителя.

Никой по никакъв начин не може да гарантира какво се е случвало с този автомобил, ако ще 25 "сервизни книжки" да се покажат.

За кратък период от време работех в СофАвто, внасяхме автомобили основно БМВ, Мерцедес и Ауди - дизел. Втората ръка дизел е абсолютен тото-жокер на какво ще попаднеш.

Поздрави,
Кико
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от surfboard » 04 Юни 2019, 9:48

wishy35 написа:
drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.

То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра


Колега, сигурен ли си в това? Голямата турбина почти на 100 % е с променлива геометрия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от andy » 04 Юни 2019, 9:55

surfboard написа:
wishy35 написа:
drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.

То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра


Колега, сигурен ли си в това? Голямата турбина почти на 100 % е с променлива геометрия.


Голямата турбина (и малката) почти на 1000% не са с променлива.
Малката дори няма директно управление на нея, а преди и след нея има клапи за байпас, голямата е с уестгейт.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 22.09.2018
Кара: e92 335d
Мечтае да кара: F32 435d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от wishy35 » 04 Юни 2019, 10:45

andy написа:
surfboard написа:
wishy35 написа:
drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.

То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра


Колега, сигурен ли си в това? Голямата турбина почти на 100 % е с променлива геометрия.


Голямата турбина (и малката) почти на 1000% не са с променлива.
Малката дори няма директно управление на нея, а преди и след нея има клапи за байпас, голямата е с уестгейт.


От Уики: BorgWarner KP39 high-pressure and a K26 low-pressure turbocharger. са двете турбота. Останалите М57 използват Гарет турбо с променлива геометрия, което продължава в N57 ако не се лъжа. Както казах не съм навлизал до толкова и не знам и къде да проверя дали е с променлива геометрия или не, но съм срещал мнения из e90post, bimmerfest, че препоръчват 35д над 30д точно заради надеждността на двете прости турбота пред едно с променлива геометрия. Тук трябва да направя уточнение, че идея си нямам каква точно е разликата между двата setup-а и дали тези мнения, които съм чел са верни. Но като като гледам колегата Анди също мисли като мен, тоест има някаква истина.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от vld » 04 Юни 2019, 10:59

На мен ми се струва по скоро партенка цялото това слово излияние, няма шанс инженер да напише такова писмо.
Определено не вярвам че някъде по заводите се правят бутала с един и същи размер и с различен състав на сплавта, това означава три различни поточни линии които да работят едновременно.
Определено за завода производител ще е по евтино да има една поточна линия и да прави само един вид бутало, макар и с по екзотичен състав на сплавта.
Така, че леко в лево с тоя опит за отказване на неразбиращите юзъри да купуват така наречените не ТОП модели :kuku:
Отделно опита показва съвсем друго, както в България така и в чужбина доста по надути 30ки има отколкото 35ци...
Пък за Ф сериите да не говорим там топ модела 35д доста по често се сговнявсва дори в сток вариант....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от drago9205 » 04 Юни 2019, 10:59

Малко е спорно колко по-надеждни са 2 турбини спрямо 1 с променлива геометрия, по-скоро е обратното.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от andy » 04 Юни 2019, 11:52

drago9205 написа:Малко е спорно колко по-надеждни са 2 турбини спрямо 1 с променлива геометрия, по-скоро е обратното.


При условие че 35д е по разреден мотор от 30д , ми е достатъчно да си мисля че е по надежден, въпреки разликата в буста при стокови мотори. (а тя е под 0.5 бара)

Много хора помпят 30д и карат с налягане по високо и от чипосано 35д, като мотора не го разреждат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от drago9205 » 04 Юни 2019, 12:43

Не споря за сгъстяването и цялостната надеждност на двигателя, макар че практически не би трябвало да има осезаема разлика в "здравината" спрямо двата двигателя в стоков вид.

По-скоро визирах надеждността конкретно на турбините. Наличието на пременливата геометрия не прави турбината ненадеждна, както и простото устройство не я прави по-надеждна. В разходите по смяна/ремонт също има разлика в полза на единичната.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо

Мнение от chris_barnes » 04 Юни 2019, 12:53

Да, тези модели на турбините и разликата в моторите е написана и в темата ми за М57 тунинг. Съгласен съм с мненията на колегите @vld, @asent, @andy. Като знам колко редки са 325ците, да отварят специална поточна линия за бутала ми се струва крайно несериозно. А някой high-level инженер от БМВ да седне да пише по форумите (и то толкова дълги излияния) не ми изглежда реално.

35ците не са ненадеждни, напротив :) Просто в БГ хората ги изнасилват. От 286кс гледат да извадят 500кс, и ВЪПРЕКИ това, основната драма идва от умора на материала и повреди в периферията КАКТО и от некачествена настройка. Една 35ца може да топне буталце от прекалено богата смес или пикаеща дюза. Приятел ми е казвал, че първият блок който смени на неговата 330Д се е счупил при доста нетрадиционни условия - колата е била с много лек ремап, от 231 на 260кс, докато е карал със 120 по магистралата. Тъй че другари, дайте да си караме старите кошове и да не умуваме какво евентуално би станало някога си... :D :D

п.с. хората, които карат сериозно засилени дизели си сменят маслото на 10,000км, а новите коли в гаранция на 30,000. Според вас кое е по-вредно за моторчетУ - 30,000 с едно масло или ремап (кадърно направен)?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook