Мегаскуирт и други-описание

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 12.05.2006

Мнение от RP///M.cenitel.org » 07 Яну 2007, 11:35

Абе то да ти кажа тоя нок като земе да генерира сигнал направо полудява,в смисъл че го фащаш на чугуна ,а лови и повдигачите и сега като гледам лога на пикото си мисля ,че ще е меко казано трудно да се филтрира,но не и НЕВЪЗМОЖНО ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 07 Яну 2007, 13:54

valentino, спри да предполагаш а драсни 2-3 мейла на хорицата - отговорите са недвусмислени.
Аз вече съм го направил - затова не говоря на предположения а се опирам на факти. Мисля че дори не си прочел ФАК-а от линка който ти подадох (това предполагам е ефекта на сивото вещество - "не ми давай акъл, пари ми дай").

ПП: ВЕМС е базиран концептуално на МС, но в схемотехника и фърмуер няма общо (освен някои алгоритми). Спазва същия комуникационен протокол - голяма работа, това ако го броиш за общо - да.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 12 Яну 2007, 9:45

Темата спокойно може да бъде заключена и изтрита.
Megasquirt & Megaview user

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 12 Яну 2007, 12:11

По каква причина трябва да е заключена и изтрита ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 12 Яну 2007, 21:03

Реших да поръчам оригинална платка на Вемс.
Темата я пуснах за да сподели и някой друг дали е доволен или недоволен от МС или Вемс.Но никой не сподели.Дори за предимства-недостатъци.Аз бих се радвал повече на техническите обяснения и трудностите при монтажа,особенности при настройката.Така че за мен няма нищо ценно в нея.Просто няма какво да науча.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 13 Яну 2007, 10:44

И аз да споделя - колата ми върви с МС от около 5-6месеца, а може и повече не помня вече. Минал съм към 3к км с него и съм нямал нито един проблем заради megasquirt-a. Мотора ми е абс. сток. Не ползвам оригиналните датчици на Джетроника - не че не може ама не ми се занимаваше с калибриране и т.н., затова си взех датчик за темп. на антифриза и датчик за темп. на входящия въздух от Форд. Оригиналния ТПС на М20 е с 2 ключета така че не върши работа, махнах го и сложих ТПС с потенциометър и аз не знам от каква кола - лесно става стига оста на дросела да пасва се монтира само с една пластинка. Инжекторите са сток. Ползвах част от оригиналната инсталация на Джетроник-а, така че ако реша пак да го връщам има бая неща за възстановяване, но не вярвам да ми се наложи :) Засега управлявам само горивото, скоро ще монтирам и Ford EDIS6 за запалването. Много съм доволен :D Като, че ли наистина има по-добър тротъл респонс поради липсата на дебитомер, а може и да си въобразявам незнам.. :) Така и досега не съм достигнал до перфектния VE MAP според мен. И coldstart и warmup настройките ми не са перфектни, но там се искат просто малко повече проби и играчка. Също си купих афтърмаркет narrowband ламбда, ама не е много полезна за целите на тунинга според мен :) Поне разхода може горе долу да се докара до нормален с нея..

valentino: темата си е доста интересна и полезна. Интересно ми е да разгледам .MSQ файла ти, защото моторите ни са много подобни. Можеш ли да го споделиш, ако нямаш нищо против, разбира се.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 13 Яну 2007, 12:07

На моята кола освен ТПС-а всичко си беше оригинално.В момента съм с малко по-големи дюзи защото старите ми пикаеха.В момента имам проблеми при стартиране,когато вън е много студено но този код(029q2) от МС форума пишат че има проблеми при студено стартиране.Скоро ще го сменя с нов и ще го настройвам.Настройките са далеч от най-добрите но работи.Конфигурация-оригиналната бобина(изисква друг по-мощен драйвер от VB 921 заради малката индуктивност и големия ток през нея),оригиналните термодатчици,оригиналното зъбно колело 60-2 за Мотроника,оригиналния PWM(за празен ход-триизводен),оригиналните дюзи Бош(сега дюзи Сименс-високоомни).ТПС-а е от Опел Вектра А 2000 куб.см(Бош).Ламбдата ми е оригиналната теснолентова,но по нея трудно се настройва и напролет(тъй като рядко се возя сега) ще търся широколентова.Ще ти пратя msq файла,но трябва да го прехвърля от другия ми компютър на този.
Понеже си настроил само на "Fuel only"(аз лично смятам че проблемите там са минимални) ,при преминаването към "Fuel & spark" можеш да очакваш и някой друг "reset"(нулиране) на процесора.Затова затвори платката в метална кутия,а кутията закрепи здраво към купето(да е свързана с масата(на колата ,а не с масата на платката) за да играе ролята на екран за смущенията-иначе може да повредиш процесора).
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 13 Яну 2007, 12:55

Тези проблеми с резетите като управляваш и запалването има ли ги като ползваш EDIS? Мен ме съмнява, защото връзката между MS и EDIS е "цифрова" и няма големи токове и напрежения, нито MS-а се занимава с декодиране на trigger wheels, т.е. това е вариянта, при който той е най-разтоварен. А и квото съм чел по чуждите форуми, наистина го има тоя проблем, но не съм видял някой с EDIS да се е оплакал от това. Абе съвсем скоро ще видим.. :)

Иначе мс-а ми е в метална кутия и тя е монтирана на мястото на оригиналнто еку и има маса към купето.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 13 Яну 2007, 17:07

Въпросната микропръскалка може ли да
се поръ4а на 4асти и каква би излязла цената на вси4ко.
Не ми се вижда норамална цената от$9,999.00 за готов микроскуирт.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 13 Яну 2007, 17:33

МС 1 версия 3 струва около 300 евро. Сглобена, тествана! Може да ти я сглобят както кажеш, с каквато кажеш конфигурация!
Валентино, я кажи какъв драйвер да използвам вместо ВБ921??? за да може да си ползвам мойта бобина и дистрибутор.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 13 Яну 2007, 19:51

AlibiTu написа:МС 1 версия 3 струва около 300 евро. Сглобена, тествана! .

верно ли бе,ми как тогава моя м.с. го взех за 290л.в.,работощ
дори вместен във фордово еку? :mhihi:
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 13 Яну 2007, 20:25

Баце, то може и по-ефтено ... я казвам колко е на магазина в Швабия ... ;) и ти го внасят от Хамерика.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 13 Яну 2007, 20:35

Има различни цени.Особенно в България.Ако е неоригинален може сигурно и да е по евтин от 290 лв.
За драйвера VB 921-основната причина да се използва е че има вградена токова защита сработваща при ток около 7 ампера за да не изгорят пътечките на платката МС 3.0 .Аз използвах два полеви транзистора IRFP 460+един драйверен транзистор,обаче сега ще пробвам с IRGB14C40L.Това е драйвера използван в Вемс.Издържа 2-3 пъти по-голям ток,но няма токова защита.Купи си го от чужбина-тук е почти невъзможно да се намери.
За ресетите-основната причина е високото напрежение от свещите.Може и да не се появят.От МС форума препоръчват кабелите да са съпротивителни(с вграден резистор).Може ресети да се появят и от неправилно замасяване(все пак променяш инсталацията на колата,а тук токовете са големи).Може причината за ресетите да е "шумно" динамо(генератор).Въобще причините може да са много.
За Микроскуирт-той използва външен МАР,само високоомни дюзи.Цената ми се вижда сгрешена.Аз мисля че се продава само сглобен.
Megasquirt & Megaview user

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 13 Яну 2007, 22:20

Ако правилно съм разбрал, с IRGB14C40L няма да имам проблем да ми изгори драйвера, ама пък може да изгори някоя пътечка по платката? Ами ако поръчам МС с 3 ВБ921 драйвера и използвам само 1. То тогава ако той изгори и съм на път, мога ли да използвам някой от другите 2? Или пък да сменя серийната бубина, с такава, която е по-сгодна към ВБ921 драйвера и ще ми върши работа???
В краен вариант, може да се направи така, че ако нещо стане на път, да се използва оригиналното ЕКУ за искра, а само горивото да се регулира от МС-а. :confused:
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 14 Яну 2007, 22:04

Аз предпочитам да го направя да не гори,затова предпочитам да използвам по-мощен драйвер.Иначе може да ползваш бобина от Лада или Москвич.С тях драйвера няма да загрява.Можеш да поръчаш повече драйвери,обаче ако са запоени ти трябва поялник да смениш този който ползваш и на път не е много удобно.
Megasquirt & Megaview user

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook