Мегаскуирт и други-описание
Модератор: bum_bum
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- RP///M.cenitel.org
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 12.05.2006
Абе то да ти кажа тоя нок като земе да генерира сигнал направо полудява,в смисъл че го фащаш на чугуна ,а лови и повдигачите и сега като гледам лога на пикото си мисля ,че ще е меко казано трудно да се филтрира,но не и НЕВЪЗМОЖНО 

valentino, спри да предполагаш а драсни 2-3 мейла на хорицата - отговорите са недвусмислени.
Аз вече съм го направил - затова не говоря на предположения а се опирам на факти. Мисля че дори не си прочел ФАК-а от линка който ти подадох (това предполагам е ефекта на сивото вещество - "не ми давай акъл, пари ми дай").
ПП: ВЕМС е базиран концептуално на МС, но в схемотехника и фърмуер няма общо (освен някои алгоритми). Спазва същия комуникационен протокол - голяма работа, това ако го броиш за общо - да.
Аз вече съм го направил - затова не говоря на предположения а се опирам на факти. Мисля че дори не си прочел ФАК-а от линка който ти подадох (това предполагам е ефекта на сивото вещество - "не ми давай акъл, пари ми дай").
ПП: ВЕМС е базиран концептуално на МС, но в схемотехника и фърмуер няма общо (освен някои алгоритми). Спазва същия комуникационен протокол - голяма работа, това ако го броиш за общо - да.
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Реших да поръчам оригинална платка на Вемс.
Темата я пуснах за да сподели и някой друг дали е доволен или недоволен от МС или Вемс.Но никой не сподели.Дори за предимства-недостатъци.Аз бих се радвал повече на техническите обяснения и трудностите при монтажа,особенности при настройката.Така че за мен няма нищо ценно в нея.Просто няма какво да науча.
Темата я пуснах за да сподели и някой друг дали е доволен или недоволен от МС или Вемс.Но никой не сподели.Дори за предимства-недостатъци.Аз бих се радвал повече на техническите обяснения и трудностите при монтажа,особенности при настройката.Така че за мен няма нищо ценно в нея.Просто няма какво да науча.
Megasquirt & Megaview user
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
И аз да споделя - колата ми върви с МС от около 5-6месеца, а може и повече не помня вече. Минал съм към 3к км с него и съм нямал нито един проблем заради megasquirt-a. Мотора ми е абс. сток. Не ползвам оригиналните датчици на Джетроника - не че не може ама не ми се занимаваше с калибриране и т.н., затова си взех датчик за темп. на антифриза и датчик за темп. на входящия въздух от Форд. Оригиналния ТПС на М20 е с 2 ключета така че не върши работа, махнах го и сложих ТПС с потенциометър и аз не знам от каква кола - лесно става стига оста на дросела да пасва се монтира само с една пластинка. Инжекторите са сток. Ползвах част от оригиналната инсталация на Джетроник-а, така че ако реша пак да го връщам има бая неща за възстановяване, но не вярвам да ми се наложи
Засега управлявам само горивото, скоро ще монтирам и Ford EDIS6 за запалването. Много съм доволен
Като, че ли наистина има по-добър тротъл респонс поради липсата на дебитомер, а може и да си въобразявам незнам..
Така и досега не съм достигнал до перфектния VE MAP според мен. И coldstart и warmup настройките ми не са перфектни, но там се искат просто малко повече проби и играчка. Също си купих афтърмаркет narrowband ламбда, ама не е много полезна за целите на тунинга според мен
Поне разхода може горе долу да се докара до нормален с нея..
valentino: темата си е доста интересна и полезна. Интересно ми е да разгледам .MSQ файла ти, защото моторите ни са много подобни. Можеш ли да го споделиш, ако нямаш нищо против, разбира се.




valentino: темата си е доста интересна и полезна. Интересно ми е да разгледам .MSQ файла ти, защото моторите ни са много подобни. Можеш ли да го споделиш, ако нямаш нищо против, разбира се.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
На моята кола освен ТПС-а всичко си беше оригинално.В момента съм с малко по-големи дюзи защото старите ми пикаеха.В момента имам проблеми при стартиране,когато вън е много студено но този код(029q2) от МС форума пишат че има проблеми при студено стартиране.Скоро ще го сменя с нов и ще го настройвам.Настройките са далеч от най-добрите но работи.Конфигурация-оригиналната бобина(изисква друг по-мощен драйвер от VB 921 заради малката индуктивност и големия ток през нея),оригиналните термодатчици,оригиналното зъбно колело 60-2 за Мотроника,оригиналния PWM(за празен ход-триизводен),оригиналните дюзи Бош(сега дюзи Сименс-високоомни).ТПС-а е от Опел Вектра А 2000 куб.см(Бош).Ламбдата ми е оригиналната теснолентова,но по нея трудно се настройва и напролет(тъй като рядко се возя сега) ще търся широколентова.Ще ти пратя msq файла,но трябва да го прехвърля от другия ми компютър на този.
Понеже си настроил само на "Fuel only"(аз лично смятам че проблемите там са минимални) ,при преминаването към "Fuel & spark" можеш да очакваш и някой друг "reset"(нулиране) на процесора.Затова затвори платката в метална кутия,а кутията закрепи здраво към купето(да е свързана с масата(на колата ,а не с масата на платката) за да играе ролята на екран за смущенията-иначе може да повредиш процесора).
Понеже си настроил само на "Fuel only"(аз лично смятам че проблемите там са минимални) ,при преминаването към "Fuel & spark" можеш да очакваш и някой друг "reset"(нулиране) на процесора.Затова затвори платката в метална кутия,а кутията закрепи здраво към купето(да е свързана с масата(на колата ,а не с масата на платката) за да играе ролята на екран за смущенията-иначе може да повредиш процесора).
Megasquirt & Megaview user
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Тези проблеми с резетите като управляваш и запалването има ли ги като ползваш EDIS? Мен ме съмнява, защото връзката между MS и EDIS е "цифрова" и няма големи токове и напрежения, нито MS-а се занимава с декодиране на trigger wheels, т.е. това е вариянта, при който той е най-разтоварен. А и квото съм чел по чуждите форуми, наистина го има тоя проблем, но не съм видял някой с EDIS да се е оплакал от това. Абе съвсем скоро ще видим..
Иначе мс-а ми е в метална кутия и тя е монтирана на мястото на оригиналнто еку и има маса към купето.

Иначе мс-а ми е в метална кутия и тя е монтирана на мястото на оригиналнто еку и има маса към купето.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Въпросната микропръскалка може ли да
се поръ4а на 4асти и каква би излязла цената на вси4ко.
Не ми се вижда норамална цената от$9,999.00 за готов микроскуирт.
се поръ4а на 4асти и каква би излязла цената на вси4ко.
Не ми се вижда норамална цената от$9,999.00 за готов микроскуирт.
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
МС 1 версия 3 струва около 300 евро. Сглобена, тествана! Може да ти я сглобят както кажеш, с каквато кажеш конфигурация!
Валентино, я кажи какъв драйвер да използвам вместо ВБ921??? за да може да си ползвам мойта бобина и дистрибутор.
Валентино, я кажи какъв драйвер да използвам вместо ВБ921??? за да може да си ползвам мойта бобина и дистрибутор.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
AlibiTu написа:МС 1 версия 3 струва около 300 евро. Сглобена, тествана! .
верно ли бе,ми как тогава моя м.с. го взех за 290л.в.,работощ
дори вместен във фордово еку?

- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Баце, то може и по-ефтено ... я казвам колко е на магазина в Швабия ...
и ти го внасят от Хамерика.

Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Има различни цени.Особенно в България.Ако е неоригинален може сигурно и да е по евтин от 290 лв.
За драйвера VB 921-основната причина да се използва е че има вградена токова защита сработваща при ток около 7 ампера за да не изгорят пътечките на платката МС 3.0 .Аз използвах два полеви транзистора IRFP 460+един драйверен транзистор,обаче сега ще пробвам с IRGB14C40L.Това е драйвера използван в Вемс.Издържа 2-3 пъти по-голям ток,но няма токова защита.Купи си го от чужбина-тук е почти невъзможно да се намери.
За ресетите-основната причина е високото напрежение от свещите.Може и да не се появят.От МС форума препоръчват кабелите да са съпротивителни(с вграден резистор).Може ресети да се появят и от неправилно замасяване(все пак променяш инсталацията на колата,а тук токовете са големи).Може причината за ресетите да е "шумно" динамо(генератор).Въобще причините може да са много.
За Микроскуирт-той използва външен МАР,само високоомни дюзи.Цената ми се вижда сгрешена.Аз мисля че се продава само сглобен.
За драйвера VB 921-основната причина да се използва е че има вградена токова защита сработваща при ток около 7 ампера за да не изгорят пътечките на платката МС 3.0 .Аз използвах два полеви транзистора IRFP 460+един драйверен транзистор,обаче сега ще пробвам с IRGB14C40L.Това е драйвера използван в Вемс.Издържа 2-3 пъти по-голям ток,но няма токова защита.Купи си го от чужбина-тук е почти невъзможно да се намери.
За ресетите-основната причина е високото напрежение от свещите.Може и да не се появят.От МС форума препоръчват кабелите да са съпротивителни(с вграден резистор).Може ресети да се появят и от неправилно замасяване(все пак променяш инсталацията на колата,а тук токовете са големи).Може причината за ресетите да е "шумно" динамо(генератор).Въобще причините може да са много.
За Микроскуирт-той използва външен МАР,само високоомни дюзи.Цената ми се вижда сгрешена.Аз мисля че се продава само сглобен.
Megasquirt & Megaview user
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Ако правилно съм разбрал, с IRGB14C40L няма да имам проблем да ми изгори драйвера, ама пък може да изгори някоя пътечка по платката? Ами ако поръчам МС с 3 ВБ921 драйвера и използвам само 1. То тогава ако той изгори и съм на път, мога ли да използвам някой от другите 2? Или пък да сменя серийната бубина, с такава, която е по-сгодна към ВБ921 драйвера и ще ми върши работа???
В краен вариант, може да се направи така, че ако нещо стане на път, да се използва оригиналното ЕКУ за искра, а само горивото да се регулира от МС-а.
В краен вариант, може да се направи така, че ако нещо стане на път, да се използва оригиналното ЕКУ за искра, а само горивото да се регулира от МС-а.

Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Аз предпочитам да го направя да не гори,затова предпочитам да използвам по-мощен драйвер.Иначе може да ползваш бобина от Лада или Москвич.С тях драйвера няма да загрява.Можеш да поръчаш повече драйвери,обаче ако са запоени ти трябва поялник да смениш този който ползваш и на път не е много удобно.
Megasquirt & Megaview user
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани