Натягане на ръчна спирачка

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от da6ip » 29 Ное 2012, 22:42

1. Имайте предвид че моя майстор като смени на ръчната накладките и др. (пълен ремонтен комплект за ръчната спирачка), дори разглоби централната конзола за да регулира както трябва този болт, и накрая резултата е също толкова зле - ръчната хваща едва на последния зъб, и то не както трябва.

2. Ето инструкцията от БМВ.
E60_Hand_Brake_Adjustment.pdf


3. В допълнение към инструкцията, тук има и интересно мнение на някой който не е намерил въпросния болт и предлага алтернативен метод за настройка:
http://forums.5series.net/diy-do-yourse ... nt-127012/

ПС. Ако някой успее да настрои ръчната да лови примерно на петия зъб, да се обади! :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от memorex » 29 Ное 2012, 23:02

Аз без да се настройвам лови на третия зъб.Да не говорим че почти не я използвам
http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E6%9 ... hassis.pdf

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 4.06.2012
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от bezdomnia » 29 Ное 2012, 23:59

memorex написа:Аз без да се настройвам лови на третия зъб.Да не говорим че почти не я използвам
http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E6%9 ... hassis.pdf

колега в документа който си приложил след 50 страница има интересни неща има един винт който ми се струва че е за натягане,утре смятам да експериментирам и ще споделя

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 530xd

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от teto » 30 Ное 2012, 0:48

Същия проблем имам,лови на последния зъб.
След разглобяване на задните дискове и маншона нищо не се получи.
Лошото е ,че моите маистори след консултация с много вещ човек заговориха за сваляне на част от генерацията за достигане на някакви болтове за натягане,което за сега ме отказа от този реглаж.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от da6ip » 30 Ное 2012, 9:57

Ами в линка който съм пуснал накрая на темата там има алтернативен метод за настройка, ползвайки болтовете в барабаните отзад. Ще помоля моя майстор да го тества и ще видим.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от MadChicken » 30 Ное 2012, 11:29

Много странно всички се оплакват от ръчната. Моята си хваща идеално, не съм броял на кой зъб, но със сигурност не е на 5-ти или 6-ти. Не съм и сменял накладките - погледнах ги и бяха все още в добро състояние. Нищо е съм регулирал. Явно съм един от малкото доволни :mrgreen:
Only dead fish follow the stream...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от Cinder » 30 Ное 2012, 12:18

И моята хваща доста високо, ама аз толкова и я ползвам :mhihi:
Изображение

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от MadChicken » 01 Дек 2012, 12:11

Снощи пробвах, като сложа на D или R, ръчната спира колата точно на 3-ти зъб :mrgreen: Явно определено съм единствения доволен :lalala:
Only dead fish follow the stream...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 525d

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от turbocharged » 03 Дек 2012, 21:25

Ръчната не е саморегулираща. С времето накладките се изтриват, жилата се разтягат и се налага регулиране. Вътре има регулиращ винт който натяга накладките към барабана. В посока на въртене по часовниковата стрелка регулиращия винт натяга накладките към барабана. Винта е назъбен и е достъпен за въртене т.е. избутване с отверка през някой отвор за болт на джантата. Най добре за да се ориентирате къде е болта за регулиране свалете диска разгледайте и го сложете обратно. Който не иска да гледа болта за регулиране е най-долу. Пустнете лоста на ръчната долу. Върти се болта с избутване с върха на плоска отвертка през отвор на болта на джантата по посока на часовниковата стрелка докато диска спре да се върти на ръка . Връща се малко назад докато диска се завърти пак. Това е и се радвайте се на работеща ръчна спирачка. 3-4 зъба за пълен натяг е идеално.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от petio » 06 Дек 2012, 20:27

turbocharged написа:Ръчната не е саморегулираща. С времето накладките се изтриват, жилата се разтягат и се налага регулиране. Вътре има регулиращ винт който натяга накладките към барабана. В посока на въртене по часовниковата стрелка регулиращия винт натяга накладките към барабана. Винта е назъбен и е достъпен за въртене т.е. избутване с отверка през някой отвор за болт на джантата. Най добре за да се ориентирате къде е болта за регулиране свалете диска разгледайте и го сложете обратно. Който не иска да гледа болта за регулиране е най-долу. Пустнете лоста на ръчната долу. Върти се болта с избутване с върха на плоска отвертка през отвор на болта на джантата по посока на часовниковата стрелка докато диска спре да се върти на ръка . Връща се малко назад докато диска се завърти пак. Това е и се радвайте се на работеща ръчна спирачка. 3-4 зъба за пълен натяг е идеално.


Благодаря колегата. Схемата работи. Днес го пробвах и стана огън. Нооо както винаги става имаше проблем :). След манипулациите - смяна на лагер главина отпред и реглаж на ръчната тръгвам да се прибирам към нас и газ по цариградско. И нещеш ли изведнъж усещам едно тресене, което се увеличаваше до такава степен, че ми светна системата за следене на гумите, че имам спукана гума. Бия аварийни и отбивам в дясно, слизам гледам отпред ми се видя мека дясната и леко тръгвам към гумаджия преди да е спаднала хептем. Отивам при гумаджията мери гумите и вика пич всички гуми са ок. И аз :shock: . Викам сваляй от дясно сигурно не са стегнали някой шарнир или друг болт. Сваляме всичко стегнато на макс. Слагаме гумата тръгвам и пак тресе ама някак си по лекичко. Спирам минавам с ключа всички гуми да не би да има нестегната. Всичко стегнато. Ужас. И не знам от къде ми хрумва да мина да пипам всички главини. Всички на лед с изключение на задна лява. Пари. И ми светна! Ма сме пренатегнали от тази страна. Дигам на крик, свалям гумата (като преди това фино наместване да има дупка най-отдолу :) ) Бъркане, ръчкане, бутане и накрая успях да отхлабя. И всичко екстра. Значи като гледате през дупката ако бутате с отвертката нагоре се натяга ръчната, ако бутате надолу се отхлабва. Извинявам се на колегата, но с инструкции по часовника и обратно на хоризонтална гайка през 10мм отвор не проработи. Буташ нагоре за натягане и това е. Действайте. Ако не стане, сваляйте за накладки и пак натягане. Не съм вярвал, че тая кола може да има такава ръчна :mhihi: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 5.12.2016
Местоположение: Deutschland
Кара: e61 535d

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от Stuttgy » 30 Яну 2019, 14:44

Колеги,искам да попитам за регулирането на ръчната вътре в купето, при самата ръчна нещо натяга ли се или само отзад при дисковете се натяга?

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от The_Bear » 31 Яну 2019, 20:33

Stuttgy написа:Колеги,искам да попитам за регулирането на ръчната вътре в купето, при самата ръчна нещо натяга ли се или само отзад при дисковете се натяга?

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk


Според мен регулирането отзад е напълно достатъчно, за какво ти е да ровичкаш отпред... Конкретно на въпроса, не знам отпред дали се регулира. Онзи ден поразхлабих моите, че ми позадържаха, сега лови по-високо. Някога на Е28-цата ловеше на 2, максимум 3 зъба перфектно и не задържаше. Оттогава съм останал с такова впечатление, че така трябва да е, но явно при Е60 не е точно така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от memorex » 31 Яну 2019, 20:44

Майсторите казват че отвътре не се регулира.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 5.12.2016
Местоположение: Deutschland
Кара: e61 535d

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от Stuttgy » 31 Яну 2019, 21:17

В момента хваща на 8мия зъб някъде,искам да задържа на средата .Не е моя прищявка,а заради ТЮФ-а,казват,че трябва да я регулирам.Гледах клип в Ютуб как става на Е46 ,но тук не е така явно.Ще пробвам утре.Благодаря ви!!!

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 5.12.2016
Местоположение: Deutschland
Кара: e61 535d

Re: Натягане на ръчна спирачка

Мнение от Stuttgy » 02 Фев 2019, 0:43

Днес регулирането се получи!
Под ръчната има пружина,която като се натисне навътре има едно зъбче,което я задържа и освобождава жилото (при Е46 тая роля играят двете гайки).После натягаме от винта в дисковете до като започне да се върти трудно на ръка(джантата не я свалям,отвивам само единия болт).Освобождава се пружината под ръчната и......вече имам ръчна спирачка хващаща на 4тия зъъъб.И най важното е ,че ТЮФ-а е взет!

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook