Натягане на ръчна спирачка
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Натягане на ръчна спирачка
1. Имайте предвид че моя майстор като смени на ръчната накладките и др. (пълен ремонтен комплект за ръчната спирачка), дори разглоби централната конзола за да регулира както трябва този болт, и накрая резултата е също толкова зле - ръчната хваща едва на последния зъб, и то не както трябва.
2. Ето инструкцията от БМВ.
3. В допълнение към инструкцията, тук има и интересно мнение на някой който не е намерил въпросния болт и предлага алтернативен метод за настройка:
http://forums.5series.net/diy-do-yourse ... nt-127012/
ПС. Ако някой успее да настрои ръчната да лови примерно на петия зъб, да се обади!
2. Ето инструкцията от БМВ.
3. В допълнение към инструкцията, тук има и интересно мнение на някой който не е намерил въпросния болт и предлага алтернативен метод за настройка:
http://forums.5series.net/diy-do-yourse ... nt-127012/
ПС. Ако някой успее да настрои ръчната да лови примерно на петия зъб, да се обади!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Натягане на ръчна спирачка
Аз без да се настройвам лови на третия зъб.Да не говорим че почти не я използвам
http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E6%9 ... hassis.pdf
http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E6%9 ... hassis.pdf
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Натягане на ръчна спирачка
memorex написа:Аз без да се настройвам лови на третия зъб.Да не говорим че почти не я използвам
http://share.qclt.com/bmw%E8%B5%84%E6%9 ... hassis.pdf
колега в документа който си приложил след 50 страница има интересни неща има един винт който ми се струва че е за натягане,утре смятам да експериментирам и ще споделя
- teto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 29.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530xd
Re: Натягане на ръчна спирачка
Същия проблем имам,лови на последния зъб.
След разглобяване на задните дискове и маншона нищо не се получи.
Лошото е ,че моите маистори след консултация с много вещ човек заговориха за сваляне на част от генерацията за достигане на някакви болтове за натягане,което за сега ме отказа от този реглаж.
След разглобяване на задните дискове и маншона нищо не се получи.
Лошото е ,че моите маистори след консултация с много вещ човек заговориха за сваляне на част от генерацията за достигане на някакви болтове за натягане,което за сега ме отказа от този реглаж.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Натягане на ръчна спирачка
Ами в линка който съм пуснал накрая на темата там има алтернативен метод за настройка, ползвайки болтовете в барабаните отзад. Ще помоля моя майстор да го тества и ще видим.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Натягане на ръчна спирачка
Много странно всички се оплакват от ръчната. Моята си хваща идеално, не съм броял на кой зъб, но със сигурност не е на 5-ти или 6-ти. Не съм и сменял накладките - погледнах ги и бяха все още в добро състояние. Нищо е съм регулирал. Явно съм един от малкото доволни 

Only dead fish follow the stream...
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Натягане на ръчна спирачка
Снощи пробвах, като сложа на D или R, ръчната спира колата точно на 3-ти зъб
Явно определено съм единствения доволен 


Only dead fish follow the stream...
- turbocharged
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI 525d
Re: Натягане на ръчна спирачка
Ръчната не е саморегулираща. С времето накладките се изтриват, жилата се разтягат и се налага регулиране. Вътре има регулиращ винт който натяга накладките към барабана. В посока на въртене по часовниковата стрелка регулиращия винт натяга накладките към барабана. Винта е назъбен и е достъпен за въртене т.е. избутване с отверка през някой отвор за болт на джантата. Най добре за да се ориентирате къде е болта за регулиране свалете диска разгледайте и го сложете обратно. Който не иска да гледа болта за регулиране е най-долу. Пустнете лоста на ръчната долу. Върти се болта с избутване с върха на плоска отвертка през отвор на болта на джантата по посока на часовниковата стрелка докато диска спре да се върти на ръка . Връща се малко назад докато диска се завърти пак. Това е и се радвайте се на работеща ръчна спирачка. 3-4 зъба за пълен натяг е идеално.
- petio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: Натягане на ръчна спирачка
turbocharged написа:Ръчната не е саморегулираща. С времето накладките се изтриват, жилата се разтягат и се налага регулиране. Вътре има регулиращ винт който натяга накладките към барабана. В посока на въртене по часовниковата стрелка регулиращия винт натяга накладките към барабана. Винта е назъбен и е достъпен за въртене т.е. избутване с отверка през някой отвор за болт на джантата. Най добре за да се ориентирате къде е болта за регулиране свалете диска разгледайте и го сложете обратно. Който не иска да гледа болта за регулиране е най-долу. Пустнете лоста на ръчната долу. Върти се болта с избутване с върха на плоска отвертка през отвор на болта на джантата по посока на часовниковата стрелка докато диска спре да се върти на ръка . Връща се малко назад докато диска се завърти пак. Това е и се радвайте се на работеща ръчна спирачка. 3-4 зъба за пълен натяг е идеално.
Благодаря колегата. Схемата работи. Днес го пробвах и стана огън. Нооо както винаги става имаше проблем




- Stuttgy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 5.12.2016
- Местоположение: Deutschland
- Кара: e61 535d
Re: Натягане на ръчна спирачка
Колеги,искам да попитам за регулирането на ръчната вътре в купето, при самата ръчна нещо натяга ли се или само отзад при дисковете се натяга?
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Натягане на ръчна спирачка
Stuttgy написа:Колеги,искам да попитам за регулирането на ръчната вътре в купето, при самата ръчна нещо натяга ли се или само отзад при дисковете се натяга?
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
Според мен регулирането отзад е напълно достатъчно, за какво ти е да ровичкаш отпред... Конкретно на въпроса, не знам отпред дали се регулира. Онзи ден поразхлабих моите, че ми позадържаха, сега лови по-високо. Някога на Е28-цата ловеше на 2, максимум 3 зъба перфектно и не задържаше. Оттогава съм останал с такова впечатление, че така трябва да е, но явно при Е60 не е точно така.
- Stuttgy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 5.12.2016
- Местоположение: Deutschland
- Кара: e61 535d
Re: Натягане на ръчна спирачка
В момента хваща на 8мия зъб някъде,искам да задържа на средата .Не е моя прищявка,а заради ТЮФ-а,казват,че трябва да я регулирам.Гледах клип в Ютуб как става на Е46 ,но тук не е така явно.Ще пробвам утре.Благодаря ви!!!
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
- Stuttgy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 5.12.2016
- Местоположение: Deutschland
- Кара: e61 535d
Re: Натягане на ръчна спирачка
Днес регулирането се получи!
Под ръчната има пружина,която като се натисне навътре има едно зъбче,което я задържа и освобождава жилото (при Е46 тая роля играят двете гайки).После натягаме от винта в дисковете до като започне да се върти трудно на ръка(джантата не я свалям,отвивам само единия болт).Освобождава се пружината под ръчната и......вече имам ръчна спирачка хващаща на 4тия зъъъб.И най важното е ,че ТЮФ-а е взет!
Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
Под ръчната има пружина,която като се натисне навътре има едно зъбче,което я задържа и освобождава жилото (при Е46 тая роля играят двете гайки).После натягаме от винта в дисковете до като започне да се върти трудно на ръка(джантата не я свалям,отвивам само единия болт).Освобождава се пружината под ръчната и......вече имам ръчна спирачка хващаща на 4тия зъъъб.И най важното е ,че ТЮФ-а е взет!

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани