зареждане тоци...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 08 Яну 2007, 21:07

Ами така ми каза декана на транспортния факултет в лекцията по Електрообзавеждане на Транспортната Техника :mhihi: МОже и да ме е излъгал или да не разбира много ама каза че за туй бил акумулатора :lol:

Даже понеже трябва да уча за тоя изпит имам да вадя едни дебели учебници от мазето и ще видя там кво пишеше и точно как е доказано и още интересни факти...но това до началото на Февруари че тогава чак ми е изпита и ще ме мързи :mhihi:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: sofia

Мнение от GOGY » 09 Яну 2007, 19:33

момци аз си заредих акумулатора ония ден и за сега нема грижи маи от него 6е да е бил проблема ... :idea:
jba jbu jbadu jmuc bajuu

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 10 Яну 2007, 22:21

GOGY, ще си позволя да пусна това мнение, въпреки, че си решил проблема, щото го пиша от 3 дни вече :uups:
Използвам цитати от logout, защото неговия коментар е най-обширен.
logout написа:
Добре зареден акумулатор е около ...
Напрежение на напълно заредена оловна клетка - 2,4V (6 кл. - 14,4V)
Напрежение на напълно разредена оловна клетка - 1,8V (6 кл. - 10,8V)
Гъстота на електролита на напълно заредена оловна клетка - 1,28
Гъстота на електролита на напълно разредена оловна клетка - 1,15
Зареждащото напрежение трябва да е над ...
По-скоро трябва да говорим за заряден ток - не трябва да превишава 10% от капацитета
Един изтощен акумулатор, когато се зарежда в колата, действа като голям консуматор и често пъти напрежението при зареждане пада значително под ...
Ток/напрежение - свързани са обратно пропорционално. Напрежението пада, щото тока на консумация е по-голям от тока на зареждане. За моя мотор според риълойма мах ток на алтернатора е 80А или 90А. Мах ток на зареждане на акумулатор 62Ач - 6А. Т.е. - алтернатора е доста преоразмерен спрямо зареждане на акумулатор. Но ...!
В зависимост от използването на автомобила акумулаторът може да не се дозарежда системно и така в един момент да стане неприятна ситуация.
Въпреки "преоразмеряването" при определени условия алтернатора просто не може да се справи - фарове, габарити, вентилатор, нагревател и най-важното - ниски обороти. Под 1500-2000 об. алтернатора почти не се справя с тока на консумация. Допълнително, скоростта на зареждане е много по-малка от скоростта на разреждане - 10-15 сек на стартер искат поне 10-15мин зареждане.
А за откачането на клемата, лично аз съм карал кола зимата по тъмно, т.е. с включени фарове, само на алтернатор. ... акумулаторът просто действа като консуматор, независимо дали е зареден или не.
Може би точно включените консуматори са спасили електрониката :roll:. Акумулаторът по-скоро действа като баланс на цялата система. Ако алтернатора "не се справя" с натоварването, системата черпи ток от акум-а. Ако релето се бъгне и алтернатора се опита да повиши напрежението - акум-а обира пиковете
А един добре зареден акумулатор черпи нисък ток - не съм сигурен, но мисля, че е под 1А. ... При всички положения, когато двигателят работи, алтернаторът трябва да осигурява достатъчно ток за всички консуматори, за да не се налага да се черпи ток от акумулатора. ... при по-високи обороти на двигателя се произвежда повече ток, отколкото на празен ход. ... ако акумулаторът е разреден, в този момент той става огромен консуматор, алтернаторът не може да насмогне и напрежението пада. ... Акумулаторът се изтощава от:
1. Саморазреждане. - 30% за 1 месец престой без утечки по корпуса.
2. Утечки по корпуса (акумулаторът винаги трябва да е сух отвън). Всъщност това е част от точка 1.
3. Работа на какво ли не, когато двигателят не работи (компютри, аларми, часовници и т.н.).
4. Палене.
'псолютно :yes:
всеки консуматор в колата, харчещ 10-ина вата, би трябвало да замести като товар откачането на един изряден акумулатор.
:no:
Алтернаторът трябва да подава определно напрежение независимо от консумацията - т.е. 14,4 волта. Но не знам какъв ток генерират алтернаторите при празен ход на мотора и дали този ток е достатъчен да задоволи всички ел.потребности. Но при всички положения би трябвало генерираният ток да е достатъчен.
Точно в това е проблема - токът на празен ход не е достатъчен за нормално зареждане на акумулатора. Тия 80-90А сигурно се изстискват при 5000 и повече оборота.
Това за пулсациите добре, но все си мисля, че пасивен елемент не може да обира пулсации. А в електрониката за тая цел се използват кондензатори.
Акумулаторът е активен елемент ;).
Акумулаторът е вид кондензатор и обратното - и двете се използват за съхранение и използване на електрическа енергия. Имат разлики в конструкцията и параметрите, но принципа на използването им е един и същ.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 11 Яну 2007, 13:24

ivantchoG написа:.....


:yes:

А това, че акумулаторът е активен елемент, не го знаех :uups: .
И още нещо сме пропуснали май: "стресовото" натоварване при палене. Акумулаторът може и привидно да е зареден, но като му се сложи товарна вилка, тогава лъсва истината дали е читав (но не си спомням какви показания трябваше да дава тогава).
It's not who You are, it's who You know...

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 11 Яну 2007, 19:14

ivantchoG написа:Точно в това е проблема - токът на празен ход не е достатъчен за нормално зареждане на акумулатора. Тия 80-90А сигурно се изстискват при 5000 и повече оборота.


Ааа тук малко не съм съгласен... :D Всеки Алтернатор се изчислява за дадена инсталирана мощност в автомобила като се умножи по коефициент на едновременност...даречем коефициента за едновременност за автомобил произвеждан за във пустинята ще е по малко отколкото този за автомобил произвеждан даречем за скандинавия! Този коефициент винаги е по-малък от еденица и дава относителната вероятност каква част от всички консуматори да бъде включена във ел.веригата на автомобила (сещате се защо е по-малък от еденица - не може да включим повече консуматори от колкото имаме инсталирани в автомобила :mhihi: )
Такаааа да продължим натам - като се получи тая мощност се подбира генератор който да има по-голяма начална честота (начална честота - честота на въртене на генератора при която той може да отдаде във веригата напрежение >=14.4 Волта) демек ако началната честота на въртене е 1000 оборота се избира предавателно отношение 2:1 и при 500 оборота на ДВГ тоя генератор може да отдаде 14,4 волта при положение че не протича ток през генератора... да ама мотора празния му ход е около 800 оборота (приемаме) и понеже токовата характеристика на тея генератори е много стръмна той достига и номиналната си стойност на тока много близко до началната честота! От тук всеки генератор е подбран така че дори и да сте на светофара и кълцате на 3,5 цилиндъра понеже газта ви е скопена та да не харчи много и сте си пуснали вентилатора на парното, късите фарове и музиката напрежението няма да падне под 14,4 волта (освен в случая ако генератора ви е неизправен)...другото което пък ограничава тея неща е максималната честота на въртене на генератора ама тя е висока от порядъка над 14000 оборота което ще рече че лесно мое да си въртите до 7000 оборота 8)
Тааа мисля че хръвлих малко светлина по въпроса с мойте бегли познания по електротехника на автомобила 8)

П.С. Имайте в предвид че ако праите мотора си да се върти над 8000 оборота а той е изчислен за 6500, скъсявате живота не само на мотора ами и на всичко което е закачено на коляновия му вал :mhihi: Било то помпи на хидравлика, климатици, алтернатори... :mhihi: :D

logout написа:
:yes:

А това, че акумулаторът е активен елемент, не го знаех :uups: .
И още нещо сме пропуснали май: "стресовото" натоварване при палене. Акумулаторът може и привидно да е зареден, но като му се сложи товарна вилка, тогава лъсва истината дали е читав (но не си спомням какви показания трябваше да дава тогава).


Ако говориш за тока на късо съединение той трябва да е м/у 15 и 17,5 Ампера за всеки 1 Амперчас от капацитета на Стартерната Акумулаторна батерия...ама това е много касапско изпитание и никой не го практикува вече щото се кривят яко плочите в клетките и се получаваше някакъв си оловен сулфат или нещо такова който не може обратно да се разпадне на Олово и Оловен оксид при подаване на заряден ток и да се възстановят плочите и ти пада от капацитета :mhihi:

П.С.2. С две думи немам думи :lol:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 12 Яну 2007, 10:39

Дилян Пенчев написа:
ivantchoG написа:Точно в това е проблема - токът на празен ход не е достатъчен за нормално зареждане на акумулатора. Тия 80-90А сигурно се изстискват при 5000 и повече оборота.
Ааа тук малко не съм съгласен... :D Всеки Алтернатор се изчислява за дадена инсталирана мощност в автомобила като се умножи по коефициент на едновременност...

Да, ама V-метъра ми що стои тогава под 14V на празен ход :roll:
Това "Алтернатор се изчислява за дадена инсталирана мощност" значи ли, че алтернатора е изчислен, така че да захранва на 800об. едновременно включени всички консуматори в колата?

:OT:
Малиии, на какви думички ви учат в това МЕИ :mhihi: :mhihi: :mhihi:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 12 Яну 2007, 10:41

Дилян Пенчев написа: Ако говориш за тока на късо съединение той трябва да е м/у 15 и 17,5 Ампера за всеки 1 Амперчас от капацитета на Стартерната Акумулаторна батерия...ама това е много касапско изпитание и никой не го практикува вече щото се кривят яко плочите в клетките и се получаваше някакъв си оловен сулфат или нещо такова който не може обратно да се разпадне на Олово и Оловен оксид при подаване на заряден ток и да се възстановят плочите и ти пада от капацитета :mhihi:


Еее, това е крайна мярка за тестване.... Имаше и още един начин - по време на палене напрежението на акумулатора не трябваше да пада под някаква стойност (пак не си я спомням :uups: ).

И все пак си мисля, че товарната вилка би трябвало да има някакво съпротивление, но щом казваш, е много вероятно да съм в грешка :roll:

П.П. Аз затова си взех необслужваем акумулатор с око, дето да внимавам да свети все зелено, че да не ги мисля всички тия подробици, дето се изписаха... :mhihi: Че преди бяха едни мерения на гъстоти из клетките, едни зареждания, едни доливания.... абе мани-мани.
It's not who You are, it's who You know...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 12 Яну 2007, 11:06

logout написа:... Имаше и още един начин - по време на палене напрежението на акумулатора не трябваше да пада под някаква стойност...

Мин напрежение - 10,8V
Мах напрежение - 14,4V
Под и над тези стойности се разрушава активната маса.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 12 Яну 2007, 13:15

ivantchoG написа:Да, ама V-метъра ми що стои тогава под 14V на празен ход :roll:
Това "Алтернатор се изчислява за дадена инсталирана мощност" значи ли, че алтернатора е изчислен, така че да захранва на 800об. едновременно включени всички консуматори в колата?

:OT:
Малиии, на какви думички ви учат в това МЕИ :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Ами за това се изчислява и с тоя коефициент на едновременност - така да се каже че е изчислен на празен ход да захранва дадена част от консумарторите щото е много малка вероятността да включиш всичките :mhihi:
Иначе ако включиш всичките ще падне няма да може да задържи 14.4 Волта! Ама и 14 волта ти стигат да няма никакви проблеми :idea:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Предишна

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook