зареждане тоци...
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Ами така ми каза декана на транспортния факултет в лекцията по Електрообзавеждане на Транспортната Техника
МОже и да ме е излъгал или да не разбира много ама каза че за туй бил акумулатора
Даже понеже трябва да уча за тоя изпит имам да вадя едни дебели учебници от мазето и ще видя там кво пишеше и точно как е доказано и още интересни факти...но това до началото на Февруари че тогава чак ми е изпита и ще ме мързи


Даже понеже трябва да уча за тоя изпит имам да вадя едни дебели учебници от мазето и ще видя там кво пишеше и точно как е доказано и още интересни факти...но това до началото на Февруари че тогава чак ми е изпита и ще ме мързи


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
GOGY, ще си позволя да пусна това мнение, въпреки, че си решил проблема, щото го пиша от 3 дни вече
Използвам цитати от logout, защото неговия коментар е най-обширен.
Напрежение на напълно разредена оловна клетка - 1,8V (6 кл. - 10,8V)
Гъстота на електролита на напълно заредена оловна клетка - 1,28
Гъстота на електролита на напълно разредена оловна клетка - 1,15
. Акумулаторът по-скоро действа като баланс на цялата система. Ако алтернатора "не се справя" с натоварването, системата черпи ток от акум-а. Ако релето се бъгне и алтернатора се опита да повиши напрежението - акум-а обира пиковете
.
Акумулаторът е вид кондензатор и обратното - и двете се използват за съхранение и използване на електрическа енергия. Имат разлики в конструкцията и параметрите, но принципа на използването им е един и същ.

Използвам цитати от logout, защото неговия коментар е най-обширен.
Напрежение на напълно заредена оловна клетка - 2,4V (6 кл. - 14,4V)logout написа:
Добре зареден акумулатор е около ...
Напрежение на напълно разредена оловна клетка - 1,8V (6 кл. - 10,8V)
Гъстота на електролита на напълно заредена оловна клетка - 1,28
Гъстота на електролита на напълно разредена оловна клетка - 1,15
По-скоро трябва да говорим за заряден ток - не трябва да превишава 10% от капацитетаЗареждащото напрежение трябва да е над ...
Ток/напрежение - свързани са обратно пропорционално. Напрежението пада, щото тока на консумация е по-голям от тока на зареждане. За моя мотор според риълойма мах ток на алтернатора е 80А или 90А. Мах ток на зареждане на акумулатор 62Ач - 6А. Т.е. - алтернатора е доста преоразмерен спрямо зареждане на акумулатор. Но ...!Един изтощен акумулатор, когато се зарежда в колата, действа като голям консуматор и често пъти напрежението при зареждане пада значително под ...
Въпреки "преоразмеряването" при определени условия алтернатора просто не може да се справи - фарове, габарити, вентилатор, нагревател и най-важното - ниски обороти. Под 1500-2000 об. алтернатора почти не се справя с тока на консумация. Допълнително, скоростта на зареждане е много по-малка от скоростта на разреждане - 10-15 сек на стартер искат поне 10-15мин зареждане.В зависимост от използването на автомобила акумулаторът може да не се дозарежда системно и така в един момент да стане неприятна ситуация.
Може би точно включените консуматори са спасили електроникатаА за откачането на клемата, лично аз съм карал кола зимата по тъмно, т.е. с включени фарове, само на алтернатор. ... акумулаторът просто действа като консуматор, независимо дали е зареден или не.

'псолютноА един добре зареден акумулатор черпи нисък ток - не съм сигурен, но мисля, че е под 1А. ... При всички положения, когато двигателят работи, алтернаторът трябва да осигурява достатъчно ток за всички консуматори, за да не се налага да се черпи ток от акумулатора. ... при по-високи обороти на двигателя се произвежда повече ток, отколкото на празен ход. ... ако акумулаторът е разреден, в този момент той става огромен консуматор, алтернаторът не може да насмогне и напрежението пада. ... Акумулаторът се изтощава от:
1. Саморазреждане. - 30% за 1 месец престой без утечки по корпуса.
2. Утечки по корпуса (акумулаторът винаги трябва да е сух отвън). Всъщност това е част от точка 1.
3. Работа на какво ли не, когато двигателят не работи (компютри, аларми, часовници и т.н.).
4. Палене.

:no:всеки консуматор в колата, харчещ 10-ина вата, би трябвало да замести като товар откачането на един изряден акумулатор.
Точно в това е проблема - токът на празен ход не е достатъчен за нормално зареждане на акумулатора. Тия 80-90А сигурно се изстискват при 5000 и повече оборота.Алтернаторът трябва да подава определно напрежение независимо от консумацията - т.е. 14,4 волта. Но не знам какъв ток генерират алтернаторите при празен ход на мотора и дали този ток е достатъчен да задоволи всички ел.потребности. Но при всички положения би трябвало генерираният ток да е достатъчен.
Акумулаторът е активен елементТова за пулсациите добре, но все си мисля, че пасивен елемент не може да обира пулсации. А в електрониката за тая цел се използват кондензатори.

Акумулаторът е вид кондензатор и обратното - и двете се използват за съхранение и използване на електрическа енергия. Имат разлики в конструкцията и параметрите, но принципа на използването им е един и същ.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
ivantchoG написа:.....

А това, че акумулаторът е активен елемент, не го знаех

И още нещо сме пропуснали май: "стресовото" натоварване при палене. Акумулаторът може и привидно да е зареден, но като му се сложи товарна вилка, тогава лъсва истината дали е читав (но не си спомням какви показания трябваше да дава тогава).
It's not who You are, it's who You know...
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
ivantchoG написа:Точно в това е проблема - токът на празен ход не е достатъчен за нормално зареждане на акумулатора. Тия 80-90А сигурно се изстискват при 5000 и повече оборота.
Ааа тук малко не съм съгласен...


Такаааа да продължим натам - като се получи тая мощност се подбира генератор който да има по-голяма начална честота (начална честота - честота на въртене на генератора при която той може да отдаде във веригата напрежение >=14.4 Волта) демек ако началната честота на въртене е 1000 оборота се избира предавателно отношение 2:1 и при 500 оборота на ДВГ тоя генератор може да отдаде 14,4 волта при положение че не протича ток през генератора... да ама мотора празния му ход е около 800 оборота (приемаме) и понеже токовата характеристика на тея генератори е много стръмна той достига и номиналната си стойност на тока много близко до началната честота! От тук всеки генератор е подбран така че дори и да сте на светофара и кълцате на 3,5 цилиндъра понеже газта ви е скопена та да не харчи много и сте си пуснали вентилатора на парното, късите фарове и музиката напрежението няма да падне под 14,4 волта (освен в случая ако генератора ви е неизправен)...другото което пък ограничава тея неща е максималната честота на въртене на генератора ама тя е висока от порядъка над 14000 оборота което ще рече че лесно мое да си въртите до 7000 оборота

Тааа мисля че хръвлих малко светлина по въпроса с мойте бегли познания по електротехника на автомобила

П.С. Имайте в предвид че ако праите мотора си да се върти над 8000 оборота а той е изчислен за 6500, скъсявате живота не само на мотора ами и на всичко което е закачено на коляновия му вал



logout написа:
![]()
А това, че акумулаторът е активен елемент, не го знаех.
И още нещо сме пропуснали май: "стресовото" натоварване при палене. Акумулаторът може и привидно да е зареден, но като му се сложи товарна вилка, тогава лъсва истината дали е читав (но не си спомням какви показания трябваше да дава тогава).
Ако говориш за тока на късо съединение той трябва да е м/у 15 и 17,5 Ампера за всеки 1 Амперчас от капацитета на Стартерната Акумулаторна батерия...ама това е много касапско изпитание и никой не го практикува вече щото се кривят яко плочите в клетките и се получаваше някакъв си оловен сулфат или нещо такова който не може обратно да се разпадне на Олово и Оловен оксид при подаване на заряден ток и да се възстановят плочите и ти пада от капацитета

П.С.2. С две думи немам думи


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Дилян Пенчев написа:Ааа тук малко не съм съгласен...ivantchoG написа:Точно в това е проблема - токът на празен ход не е достатъчен за нормално зареждане на акумулатора. Тия 80-90А сигурно се изстискват при 5000 и повече оборота.Всеки Алтернатор се изчислява за дадена инсталирана мощност в автомобила като се умножи по коефициент на едновременност...
Да, ама V-метъра ми що стои тогава под 14V на празен ход

Това "Алтернатор се изчислява за дадена инсталирана мощност" значи ли, че алтернатора е изчислен, така че да захранва на 800об. едновременно включени всички консуматори в колата?

Малиии, на какви думички ви учат в това МЕИ



".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Дилян Пенчев написа: Ако говориш за тока на късо съединение той трябва да е м/у 15 и 17,5 Ампера за всеки 1 Амперчас от капацитета на Стартерната Акумулаторна батерия...ама това е много касапско изпитание и никой не го практикува вече щото се кривят яко плочите в клетките и се получаваше някакъв си оловен сулфат или нещо такова който не може обратно да се разпадне на Олово и Оловен оксид при подаване на заряден ток и да се възстановят плочите и ти пада от капацитета![]()
Еее, това е крайна мярка за тестване.... Имаше и още един начин - по време на палене напрежението на акумулатора не трябваше да пада под някаква стойност (пак не си я спомням

И все пак си мисля, че товарната вилка би трябвало да има някакво съпротивление, но щом казваш, е много вероятно да съм в грешка

П.П. Аз затова си взех необслужваем акумулатор с око, дето да внимавам да свети все зелено, че да не ги мисля всички тия подробици, дето се изписаха...

It's not who You are, it's who You know...
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
logout написа:... Имаше и още един начин - по време на палене напрежението на акумулатора не трябваше да пада под някаква стойност...
Мин напрежение - 10,8V
Мах напрежение - 14,4V
Под и над тези стойности се разрушава активната маса.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
ivantchoG написа:Да, ама V-метъра ми що стои тогава под 14V на празен ход
Това "Алтернатор се изчислява за дадена инсталирана мощност" значи ли, че алтернатора е изчислен, така че да захранва на 800об. едновременно включени всички консуматори в колата?
Малиии, на какви думички ви учат в това МЕИ![]()
![]()
Ами за това се изчислява и с тоя коефициент на едновременност - така да се каже че е изчислен на празен ход да захранва дадена част от консумарторите щото е много малка вероятността да включиш всичките

Иначе ако включиш всичките ще падне няма да може да задържи 14.4 Волта! Ама и 14 волта ти стигат да няма никакви проблеми


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани