Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.06.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Bmw X3 E83 2.0D
Мечтае да кара: X6M

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от tsvetomir_spasov » 23 Ное 2017, 0:21

Здравейте колеги ще използвам темата за някой друг въпрос, защото няма смисъл да правя нова тема. Доскоро имах Audi A4 B7 3.0 TDI 233HP Quattro Automatic, сега съм на вълна Bmw и съм се насочил към E90 330xd Automatic, та въпросите ми са, дали има някаква разлика нещо в поддръжката, разход на гориво и т.н. (Audi-то харчеше 11,12 при норм. каране градско), понеже доста ме наплашиха с Bmw-то, че щяло да ми струва, колкото две Audi-та, което мен лично силно ме съмнява, даже мисля че и по добре ще е? И двигателя при смяната на верига трябва ли да се вади? Предварително благодаря! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Rainbow » 23 Ное 2017, 0:41

bai_ILIA написа:Стига сме харчили пари за вехтите БМВ-та, идва Блек Фрайдей и голямата пукница :ok:


Ново БМВ на 50% промоция :mhihi:


Иначе 1 резервоар на месец не е невъзможно въобще - ако се кара главно градско, не много км и никакви разходки/извънградски приключения уикенда...

Но аз друго се замислям - ако няма да се кара много, както гледате Ф-ки и т.н. и ви е главно мерак за някой друг уикенд - да не излезе накрая по-евтино да се прави това упражнение с рент-а-кар?
Не мислиш поддръжка, гуми, данъци, каското, гаражи и т.н. :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Plamenv » 23 Ное 2017, 3:41

Аз на моята и въртя по 700 800 км..или един резервоар, всяка седмица, ако почна да смятам и парите за нафта.. парите за гориво не ги смятам за разходи по поддръжка,но на 4 месеца масалце и филтри.. 200 300 лева.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж
Кара: димяща проходима катафалка
Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от antonpau » 23 Ное 2017, 8:39

tsvetomir_spasov написа:Здравейте колеги ще използвам темата за някой друг въпрос, защото няма смисъл да правя нова тема. Доскоро имах Audi A4 B7 3.0 TDI 233HP Quattro Automatic, сега съм на вълна Bmw и съм се насочил към E90 330xd Automatic, та въпросите ми са, дали има някаква разлика нещо в поддръжката, разход на гориво и т.н. (Audi-то харчеше 11,12 при норм. каране градско), понеже доста ме наплашиха с Bmw-то, че щяло да ми струва, колкото две Audi-та, което мен лично силно ме съмнява, даже мисля че и по добре ще е? И двигателя при смяната на верига трябва ли да се вади? Предварително благодаря! :)

Спестили са ти горчивата истина, около 4 Аудита ще ти струва и то ако е читава :mhihi: За веригата - според двигателя, ако е 245 коня (фейслифт) се вади, ако е 231 - не. Кутията на двете коли е еднаква ZF 6HP (като даже си мисля, че на всички А4 слагат само 6HP19, а на BMW 4х4 слагат 6HP26), така че тук разходите са същите. Разходът на гориво е абсолютно съпоставим на тия две коли. Редовната поддръжка на А4-ката ми прави малко по-сериозно впечатление, на БМВ-то е една идея по-скромна. Абе като цяло са еднакви като разходи, с лек превес на БМВ-то (нищо скъпо няма по окачването освен амортесьорите - 800лева комплект).

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от vld » 23 Ное 2017, 9:07

Това ауди няма шанс да даде 11-12 в София, имам двама познати с такива и двамата се въртят около 14-16, като 14 е с повече околовръстно и много малко задръствания :shock:
Извънградско 10-11 с стабилно каране, с пенсинерско каране падат на 8-9 на 100.
Извинете ама едно 330хд е с 20-30% по икономично само от към гориво.
За смяна на верига не се вади мотор на нито едни БМВ, сменява се с махане на кутията, на подемник, да на хд е по трудно че има повече работи за демонтаж, но пак е по добре от ауди, та за всяко нещо сваляш цялата предница, не само за ангренаж.
3.0ТДИ мотора в Б7 е с доста проблеми, на 200к км. има осезаеми проблеми с ангренажа, износени оптегачи и успокоители, вригите разтегнати до безобразие, в сравнение с М57 който може да има проблем с ангренажа доста по късно и то ако масото е сменявано рядко.
В следващото б8 голяма част от проблемите с ангренажа са разрешени.
Незнайно защо дюзите на 3.0 тди са с поне 20% по скъпи от тези на БМВ и рзани други такива....
Фейслифтова тройка 330хд е още по икономична там вече е напрво все едно е само с един задвижващ мост :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от exc » 23 Ное 2017, 9:20

vld написа:Това ауди няма шанс да даде 11-12 в София, имам двама познати с такива и двамата се въртят около 14-16, като 14 е с повече околовръстно и много малко задръствания :shock:
Извънградско 10-11 с стабилно каране, с пенсинерско каране падат на 8-9 на 100.
Извинете ама едно 330хд е с 20-30% по икономично само от към гориво.
За смяна на верига не се вади мотор на нито едни БМВ, сменява се с махане на кутията, на подемник, да на хд е по трудно че има повече работи за демонтаж, но пак е по добре от ауди, та за всяко нещо сваляш цялата предница, не само за ангренаж.
3.0ТДИ мотора в Б7 е с доста проблеми, на 200к км. има осезаеми проблеми с ангренажа, износени оптегачи и успокоители, вригите разтегнати до безобразие, в сравнение с М57 който може да има проблем с ангренажа доста по късно и то ако масото е сменявано рядко.
В следващото б8 голяма част от проблемите с ангренажа са разрешени.
Незнайно защо дюзите на 3.0 тди са с поне 20% по скъпи от тези на БМВ и рзани други такива....
Фейслифтова тройка 330хд е още по икономична там вече е напрво все едно е само с един задвижващ мост :yes:

Всичко написано е абсолютно вярно.
Аз съм бивш собственик на такова Ауди.
В града (Стара Загора) под 12 съм виждал само в неделя, извънградско под 7 съм виждал само, ако карам с 80. На Аудито срединя разход ми беше с 3-3.5 литра по-висок. Вярно, че автомата и куатрото вдигат, ама не мисля, че могат чак толкова.
Освен това, най-важното според мен: Този 3.0ТДИ(при мен беше 204 кс версия) има доста странно поведение за 6 цилиндров дизел. До 2к оборота няма никой, все едно не подаваш газ. После върви, но все пак говорим за много тесен оборотен диапазон, при което смисълът от основното предимство на дизела(тяга от ниски обороти и еластичност) се губи. При М57 колата има тяга още от 1500 оборота и като цяло е доста по-еластична.
Ако трбява да съпоставя Б7 3.0ТДИ с Е90 330Д/ХД, единственото предимство на Аудито е по-качествените материали в интериора.
Последна промяна exc на 23 Ное 2017, 9:47, променена общо 1 път

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от vld » 23 Ное 2017, 9:23

И това не им е особенно предимстово, при БМВ-то се изтрива гуменото покритие около копчетата за ел. стъклата и старт бутона.
При аудитата ключа за фарове и климатроника стават БЕЛИ на смешни години и километри, вярно е че тяхните ги рециклират за по 10лв.
Но и тия на БМВ-то могат да се боядисат за някакви къси пари.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от exc » 23 Ное 2017, 9:33

При Б7 вече няма проблем с износването на покритието, освен ако колата не е милионник. При Б6 е ужас най-голям.
Като казах интериора, нямах предвид само покритието на бутоните. Като цяло пластмасата на таблото е една идея по-мека, вратите са по-дебели и се затварят по "мазно".
За сметка на това пък БМВ-то е доста по-обезшумено, което е още един минус на Аудито. :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от vld » 23 Ное 2017, 9:39

exc написа:При Б7 вече няма проблем с износването на покритието, освен ако колата не е милионник. При Б6 е ужас най-голям.
Като казах интериора, нямах предвид само покритието на бутоните. Като цяло пластмасата на таблото е една идея по-мека, вратите са по-дебели и се затварят по "мазно".
За сметка на това пък БМВ-то е доста по-обезшумено, което е още един минус на Аудито. :)

:yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 12.06.2013
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Bmw X3 E83 2.0D
Мечтае да кара: X6M

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от tsvetomir_spasov » 23 Ное 2017, 11:58

При Bmw-то 4x4-то дава ли проблеми? Защото на един приятел в работата на баща му имали E60 на 60 000км. пак е 3.0xd 231 коня и два пъти е изключвало и са го карали в камор и двата пъти софтуера нещо са ъпдейтвали, не знам какво още са правили и сумите са били от сорта на 3 4 000лв.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от bai_ILIA » 23 Ное 2017, 13:27

виждал съм много раздатки на БМВ и Мерцедес на парчета, но Ауди не се сещам да съм виждал :mhihi: Аз не бих си взел Ауди само заради 1000-2000лв разлика в ремонта. То в тия коли има много варианти за по 1000-2000лв ремонтчета :mhihi: Ако не е едно, ще е друго и така коли по 10 бона спокойно могат да стигнат ремнти на 50% от стойноста си...

Мани ги тия Камор, брат ми не му работеше печката на Ф10-ката и отива там като казва май батерията е чао. 144лв диагностика и да - батерията чао. Отива да я взима и казали - свършиха тия батерии по 3-4лв. колегата даде ЛИЧНА батерия. Евала поне, че си имат ЛИЧНИ батеррии като свършат служебните :dummy: Беги сега до технополиса и донеси батерия :ok: Лошо няма, но ако ме беше питал щях да го пратя навсякъде, но не и в Камор за проблем с печката...Майната му на тия 144лв, но да ходиш до Технополиса, който е на 3 минути, да купуваш батериии за Ауто Бавария за мен е скандално...комично :OT:
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 27.01.2013
Пол: Мъж
Кара: димяща проходима катафалка
Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от antonpau » 23 Ное 2017, 13:46

tsvetomir_spasov написа:При Bmw-то 4x4-то дава ли проблеми? Защото на един приятел в работата на баща му имали E60 на 60 000км. пак е 3.0xd 231 коня и два пъти е изключвало и са го карали в камор и двата пъти софтуера нещо са ъпдейтвали, не знам какво още са правили и сумите са били от сорта на 3 4 000лв.

Еми на моята тройка, ако загледаш 1-2 страници назад, ще видиш, че само й смених маслото в раздатката (400лв) и проблем не е давала.. дано се е счупила в ръцете на крадците :mhihi: :mhihi:
На 5-цата даже още не съм го сменял, а гони 230к км и си е в перфектно състояние 4х4-то. За мен лично, ако с колата не са се случвали разни тежки свинщини като дрифтене на сухо (акълът не ми побира как изобщо решаваш да се занимаваш с подобни простотии с 2 тона дизел, ама маймуни сякви :banghead: ) и т.н., би трябвало нищо да не мръдне :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от bai_ILIA » 23 Ное 2017, 13:48

400лв масло на раздатката? Е как като събира 1л който струва 80лв? Това трябва да е с някакъв ремонт предполагам...
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от exc » 23 Ное 2017, 14:03

Ако говорим за здравина и надежност на 4х4 системите при Ауди и БМВ, там мисля, че отговора е ясен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: Минимален доход за поддръжка на е90 330xd

Мнение от Plamenv » 24 Ное 2017, 1:43

Мене ме е малко срам да го кажа.. :mhihi:
Когато си взех колата след около 1, 2 месеца започна да ми прищраква нещо като завивам. Карам бавно, завивам и се усеща вибрация и тракане,прищракване и тн... Бях сигурен че е някоя полуоска предна и ме болеше глава като и гледах цените. Интересното беше че в началото беше по слабо, зимата няколко месеца почти го нямаше и вече преди лятото започна да става доста силно. Имам клипче даже като си качвам колата по едни плочки как като превъртя гуми и спра нещо изщраква. Та реших да сменя маслото в раздатката и стана чудо.. млъкнаха полуоските :mhihi:
Смяната ми струва 80 лв, като раздатката хвана мисля към 600мл, труда от мене. Маслото беше намаляло и беше по тъмно от новото.. цедих го даже да видя за стружки и нямаше :D още се моля да съм минал метър и за сега няма и помен от тия шумове и глупости.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook