датчик на еър бега

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

датчик на еър бега

Мнение от Ахил » 16 Дек 2006, 18:48

Винаги съм се чудил къде се намират датчиците на еърбегакоито го задействат?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 16 Дек 2006, 18:53

Погледни под задната седалка :):):):):). Аз там съм го мяркал :P

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 28.10.2005

Мнение от pezano » 16 Дек 2006, 19:27

отзаде като свалиш пласмасата на десния стоп в багажника се вижда ена пластмаска малко по-малка от запалка и в нея влиза едно или две кабел4ета и ми се струва 4е това някакъв дат4ик за аирбега ама не съм сигурен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 16 Дек 2006, 20:15

juro написа:Погледни под задната седалка :):):):):). Аз там съм го мяркал :P

Кое си мяркал там?Чети малко по -добре:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 16 Дек 2006, 21:08

Точно под задната седалка е, така че колегата е прав, а иначе датчика е инерционен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 17 Дек 2006, 1:47

Много добре прочетох.
Според теб не може да е под задната седалка ли? Вдигни я и погледни би трябвало да видиш метална кутиика дори мисля че върху нея си пише че е за AIRBAG системата.
А относно това за задния стоп :) не се обиждайте обаче кой нормален инженер би сложил нещо което би трябвало да ви спаси при катастрофа на място което първо ще се смачка при удар дори и лек да е.
Датчика ти е под задната седалка точно защото там е мястото където е най-малка вероятността да се смаже при катастрофа.
И момчета моля не се заиаждайте. Чета си много добре.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 17 Дек 2006, 2:02

На бомбетата отпред има едни кутийки оранжеви.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 17 Дек 2006, 13:45

michev написа:Точно под задната седалка е, така че колегата е прав, а иначе датчика е инерционен

Какво ще рече инерционен?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 17 Дек 2006, 13:57

Датчика ти е под задната седалка точно защото там е мястото където е най-малка вероятността да се смаже при катастрофа.................
Според мен целта е да се смачка датчита за да се подаде инфо към компа и да отвори еър бега............
Други идеи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 17 Дек 2006, 14:03

Момчета омешахте датчика (сензора ако има),който подава сигнал при удар и управлението (кутията) под задната седалка.Колегата май пита за първото... :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 165
Регистриран на: 2.08.2006

Мнение от Ахил » 17 Дек 2006, 14:11

ДА колега прав си.Нека задам въпроса по друг начин...
Кое кара да се задейства еър бега при удар?

П.с.докараха едим форд мондео за ремонт и то беше длъснато.Бяха огънати мноо яко ламарините от пред(челен удар)Значи при форда е по следния начин....има мноо кабелчета разпологени по пледните подкалнички ламарини и края на този кабел е оголем и е покрит с нещо кати леликон.При удар ламарината се мачка и кабелчето дава на маса(нимус) и така се задейства еър бега.Незнам обаче как е при баварките.Дано вече съм ясен:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 17 Дек 2006, 14:22

Като си я оглеждах на канала ,забелязах стикер на моста под двигателя.Надписа не мога точно да цитирам,но беше нещо свързано със "Внимание" и "Еърбег"...това е по памет :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 17 Дек 2006, 15:48

ако е 'инерционен', то е достатъчно да си седи просто в колата под задната седалка, тъй като мери ускорение - вероятно и плюс и минус всяка посока. Ако говориме за челен удар, той засича че спираш от примерно 80 до 0 за 1 секунда - смята се че едва ли си го направил със спирачки (логично) и се задейства, независимо къде и защо са те ударили ;) също ако ускориш от 0 до 30 за 0.2 секунди и подобно, вероятно си имат измерени максимално допустими ускорения сметнати при леки удари

това е лично моя идея за как би работил инерционен (логично), иначе представа си нямам в е36 какъв е ДАТЧИКА (защото контролера със сигурност е под задните седалки) - но би трябвало да е отпред (и отзад) около калниците - там смачка ли се удара е за еърбег. иначе ако е по броните на всяка по-лека катастрофа тип спукана броня ще усещата в лице 'силата' :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 17 Дек 2006, 20:12

Повече няма да споря каде се намира датчика защото явно няма смисъл.
Инъче датчика наистина е инерционен и AIRBAGа се отваря само при челен удар или по точно при удар в обсега от +30 до -30 градуса спрямо централната ос на колата. Удар отзад колкото и да е силен няма да задейтва системата.
Бих могъл да обясня и как точно действа инерционен датчик и че с него е много лесно да се установи ъггъла и посоката на удара, но едва ли има смисъл пък и с думи описана конструкцията му може да бъде разбрана лесно само от човек който си има някъква представа от такива датчици.
А този начин с многото кабелчета по конструкцията на колата които дават импулс при деформация може и да го има в някои коли не мога да споря, но според мен е доста глупаво решение, защото с него не можеш да определиш лесно и бързо направлвнието на удара и има риск Airbaga да ти смачка носа без да има нужда.
Винаги има опасност и аз да греша, но все пак мисля че точно в случая не е така :):):):)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София

От опит

Мнение от SHVEDA » 17 Дек 2006, 20:30

В зависимост коя година е колата е различно.На тези до края на 93 има два оранжеви инерционни датчика на бомбетата както някой вече спомена.При евентуален удар има едни пружини които реагират на движението и така го задеистват.Лично видях как се намачка ламарината и само го докосна и БУМ.На следващите модели има компютър който седи под седалката и измерва движението на колата.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook