датчик на еър бега
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Много добре прочетох.
Според теб не може да е под задната седалка ли? Вдигни я и погледни би трябвало да видиш метална кутиика дори мисля че върху нея си пише че е за AIRBAG системата.
А относно това за задния стоп
не се обиждайте обаче кой нормален инженер би сложил нещо което би трябвало да ви спаси при катастрофа на място което първо ще се смачка при удар дори и лек да е.
Датчика ти е под задната седалка точно защото там е мястото където е най-малка вероятността да се смаже при катастрофа.
И момчета моля не се заиаждайте. Чета си много добре.
Според теб не може да е под задната седалка ли? Вдигни я и погледни би трябвало да видиш метална кутиика дори мисля че върху нея си пише че е за AIRBAG системата.
А относно това за задния стоп

Датчика ти е под задната седалка точно защото там е мястото където е най-малка вероятността да се смаже при катастрофа.
И момчета моля не се заиаждайте. Чета си много добре.
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Момчета омешахте датчика (сензора ако има),който подава сигнал при удар и управлението (кутията) под задната седалка.Колегата май пита за първото... 

ДА колега прав си.Нека задам въпроса по друг начин...
Кое кара да се задейства еър бега при удар?
П.с.докараха едим форд мондео за ремонт и то беше длъснато.Бяха огънати мноо яко ламарините от пред(челен удар)Значи при форда е по следния начин....има мноо кабелчета разпологени по пледните подкалнички ламарини и края на този кабел е оголем и е покрит с нещо кати леликон.При удар ламарината се мачка и кабелчето дава на маса(нимус) и така се задейства еър бега.Незнам обаче как е при баварките.Дано вече съм ясен:)
Кое кара да се задейства еър бега при удар?
П.с.докараха едим форд мондео за ремонт и то беше длъснато.Бяха огънати мноо яко ламарините от пред(челен удар)Значи при форда е по следния начин....има мноо кабелчета разпологени по пледните подкалнички ламарини и края на този кабел е оголем и е покрит с нещо кати леликон.При удар ламарината се мачка и кабелчето дава на маса(нимус) и така се задейства еър бега.Незнам обаче как е при баварките.Дано вече съм ясен:)
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Като си я оглеждах на канала ,забелязах стикер на моста под двигателя.Надписа не мога точно да цитирам,но беше нещо свързано със "Внимание" и "Еърбег"...това е по памет 

- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
ако е 'инерционен', то е достатъчно да си седи просто в колата под задната седалка, тъй като мери ускорение - вероятно и плюс и минус всяка посока. Ако говориме за челен удар, той засича че спираш от примерно 80 до 0 за 1 секунда - смята се че едва ли си го направил със спирачки (логично) и се задейства, независимо къде и защо са те ударили
също ако ускориш от 0 до 30 за 0.2 секунди и подобно, вероятно си имат измерени максимално допустими ускорения сметнати при леки удари
това е лично моя идея за как би работил инерционен (логично), иначе представа си нямам в е36 какъв е ДАТЧИКА (защото контролера със сигурност е под задните седалки) - но би трябвало да е отпред (и отзад) около калниците - там смачка ли се удара е за еърбег. иначе ако е по броните на всяка по-лека катастрофа тип спукана броня ще усещата в лице 'силата'

това е лично моя идея за как би работил инерционен (логично), иначе представа си нямам в е36 какъв е ДАТЧИКА (защото контролера със сигурност е под задните седалки) - но би трябвало да е отпред (и отзад) около калниците - там смачка ли се удара е за еърбег. иначе ако е по броните на всяка по-лека катастрофа тип спукана броня ще усещата в лице 'силата'

Повече няма да споря каде се намира датчика защото явно няма смисъл.
Инъче датчика наистина е инерционен и AIRBAGа се отваря само при челен удар или по точно при удар в обсега от +30 до -30 градуса спрямо централната ос на колата. Удар отзад колкото и да е силен няма да задейтва системата.
Бих могъл да обясня и как точно действа инерционен датчик и че с него е много лесно да се установи ъггъла и посоката на удара, но едва ли има смисъл пък и с думи описана конструкцията му може да бъде разбрана лесно само от човек който си има някъква представа от такива датчици.
А този начин с многото кабелчета по конструкцията на колата които дават импулс при деформация може и да го има в някои коли не мога да споря, но според мен е доста глупаво решение, защото с него не можеш да определиш лесно и бързо направлвнието на удара и има риск Airbaga да ти смачка носа без да има нужда.
Винаги има опасност и аз да греша, но все пак мисля че точно в случая не е така
:):):)
Инъче датчика наистина е инерционен и AIRBAGа се отваря само при челен удар или по точно при удар в обсега от +30 до -30 градуса спрямо централната ос на колата. Удар отзад колкото и да е силен няма да задейтва системата.
Бих могъл да обясня и как точно действа инерционен датчик и че с него е много лесно да се установи ъггъла и посоката на удара, но едва ли има смисъл пък и с думи описана конструкцията му може да бъде разбрана лесно само от човек който си има някъква представа от такива датчици.
А този начин с многото кабелчета по конструкцията на колата които дават импулс при деформация може и да го има в някои коли не мога да споря, но според мен е доста глупаво решение, защото с него не можеш да определиш лесно и бързо направлвнието на удара и има риск Airbaga да ти смачка носа без да има нужда.
Винаги има опасност и аз да греша, но все пак мисля че точно в случая не е така

От опит
В зависимост коя година е колата е различно.На тези до края на 93 има два оранжеви инерционни датчика на бомбетата както някой вече спомена.При евентуален удар има едни пружини които реагират на движението и така го задеистват.Лично видях как се намачка ламарината и само го докосна и БУМ.На следващите модели има компютър който седи под седалката и измерва движението на колата.
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани