За капачката на радиатора и теч от него
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
За капачката на радиатора и теч от него
Реших да споделя, че може да е от полза за някого. Наскоро ми направи впечатление, че маркучите на радиатора при загрял мотор са много твърди, но като се разрових в дебелите книги, видях, че налягането в системата е 2 бара и се успокоих. Добре ама след пътуване 200 км. случайно видях 2-3 капчици върху стаб. щанга, които се оказаха антифриз и видях че е капало от радиатора или по точно от мястото където казанчето е притиснато към питата и тогава се усъмних че налягането май е по-голямо. При моя двигател /М43/ капачката е на 2 бара и реших да я сменя за да не рискувам, добре ама намерих такава, която е за М40 и е на 1.4 бара и реших да пробвам с нея. Резултата е повече от добър - радиатора е абсолютно сух, маркучите са осезаемо по меки, топлинния режим на мотора не се промени, включването на перката също, парното работи нормално и изобщо всичко е наред.
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Аз съм с нова капачка пак на 2 бара и не бих я сменил с друга която не е предписана за моя мотор. Не мисля че е без значение на какво налягане работи охладителната система.
Теоритично колкото по-високо е налягането в охладителната система толкова по-висока е температурата при която охладителната течност ще заври. Капачката е сметната така, че налягането е достатъчно за да не заври охладителната течност при всякакви режими на каране ако всичко останало е наред. Може да има и друга причина поради която системата е под налягане, която аз да не знам.Не мисля че ще има проблем дори и като си сложил капачка с малко по-ниско налягане, защото и аз съм го направил този номер на едната ми кола заради теч и няма проблеми, но все пак е добре да си слагаш това което е за колата ти, защото хората които са я измислили са имали доста повече техника и знания с които да определят точното необходимо налягане.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Безспорно съм съгласен, но трябваше да пътувам, а само такава капачка намерих и затова съм с нея, а си мисля че мойта старата може би е имала проблем с клапана и затова ми направи мизерия, все пак минах с тази кола 12000км и досега не съм имал проблем.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани