За капачката на радиатора и теч от него

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

За капачката на радиатора и теч от него

Мнение от michev » 16 Дек 2006, 1:47

Реших да споделя, че може да е от полза за някого. Наскоро ми направи впечатление, че маркучите на радиатора при загрял мотор са много твърди, но като се разрових в дебелите книги, видях, че налягането в системата е 2 бара и се успокоих. Добре ама след пътуване 200 км. случайно видях 2-3 капчици върху стаб. щанга, които се оказаха антифриз и видях че е капало от радиатора или по точно от мястото където казанчето е притиснато към питата и тогава се усъмних че налягането май е по-голямо. При моя двигател /М43/ капачката е на 2 бара и реших да я сменя за да не рискувам, добре ама намерих такава, която е за М40 и е на 1.4 бара и реших да пробвам с нея. Резултата е повече от добър - радиатора е абсолютно сух, маркучите са осезаемо по меки, топлинния режим на мотора не се промени, включването на перката също, парното работи нормално и изобщо всичко е наред.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 16 Дек 2006, 18:21

Аз съм с нова капачка пак на 2 бара и не бих я сменил с друга която не е предписана за моя мотор. Не мисля че е без значение на какво налягане работи охладителната система.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 173
Регистриран на: 13.12.2006
Местоположение: plovdiv

Мнение от juro » 16 Дек 2006, 19:16

Теоритично колкото по-високо е налягането в охладителната система толкова по-висока е температурата при която охладителната течност ще заври. Капачката е сметната така, че налягането е достатъчно за да не заври охладителната течност при всякакви режими на каране ако всичко останало е наред. Може да има и друга причина поради която системата е под налягане, която аз да не знам.Не мисля че ще има проблем дори и като си сложил капачка с малко по-ниско налягане, защото и аз съм го направил този номер на едната ми кола заради теч и няма проблеми, но все пак е добре да си слагаш това което е за колата ти, защото хората които са я измислили са имали доста повече техника и знания с които да определят точното необходимо налягане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 16 Дек 2006, 21:15

Безспорно съм съгласен, но трябваше да пътувам, а само такава капачка намерих и затова съм с нея, а си мисля че мойта старата може би е имала проблем с клапана и затова ми направи мизерия, все пак минах с тази кола 12000км и досега не съм имал проблем.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook