проблем със съединител бмв е90 320 д

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от Bexim » 01 Ное 2016, 14:55

Колеги,
На всички ли БМВ-та са така съединителите?
За дизелите съм сигурен и за М-серията мисля, но за бензините?
Питам, защото имах такава чуденка като имах проблеми със скоростите, но така и не се стигна до смяна на съединител. Имах притискател, който очевидно нямаше такава скоба това се чудехме дали не е станала някаква грешка..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.10.2016

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от autobg1991 » 04 Ное 2016, 17:48

Здравейте,

със съединителят проблема все още е не се е решил.Ходих ,както споменах в оторизиран сервиз, но там ме убеждават, че на съединителя му няма нищо.т.е. не боксува и че колата си е наред.Но аз виждам, че тя загуби мощността , която имаше преди смяната и никой не може да ме убеди.Сега продължвам с ходенето по мъките , търся майстори , звъня по телефони за консултации и главата ме боли. Ако знаех, че ще се случи така предпочитам да си карам със стария съединител ........

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 6.03.2012
Местоположение: Където си поиска
Пол: Мъж
Кара: Всичко

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от doktorabg » 06 Ное 2016, 22:28

autobg1991 написа:Здравейте,

със съединителят проблема все още е не се е решил.Ходих ,както споменах в оторизиран сервиз, но там ме убеждават, че на съединителя му няма нищо.т.е. не боксува и че колата си е наред.Но аз виждам, че тя загуби мощността , която имаше преди смяната и никой не може да ме убеди.Сега продължвам с ходенето по мъките , търся майстори , звъня по телефони за консултации и главата ме боли. Ако знаех, че ще се случи така предпочитам да си карам със стария съединител ........


Между загуба на мощност и буксуване на съединител има малко разлика,как е при теб - мотора се форсира но колата не върви или просто не върви,две отделни неща са.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 28.10.2016

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от autobg1991 » 10 Ное 2016, 8:36

Привет група ,

след проверка на съединителя на място (т.е дърпаш ръчна и вкл.3 или 4 скорост ) двигателя гасне.Което ми показа , че всъщност съединителя не боксува и е Ок.. За мощността -направих смяна на масло и филтри , горивен също всички с марка Манн , както и този за картерните газове. Колата сега си набира по-бързи и се усеща тази тяга , която беше загубила преди .

Според вас , дали е нужно за този момент да се чисти този филтър за твърдите частици ...или и аз не знам как го наричате..

колата е 163к.с. ауспуха е чист , даже един познат ме похвали , че това било реклама за дизел , да е не е черен ......

А и забравих да спомена като вляза в скритото меню онзи ден ми дава ,че темп. е 96 градуса , като бях я карал само градски 2-3 часа. Нормално ли е ?
Един прехвален майстори ми каза, като включи негов лаптоп , че темп е 74 и е за термостат........ :kuku: :kuku: :kuku: :kuku:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от vld » 10 Ное 2016, 14:01

autobg1991 написа:Привет група ,

след проверка на съединителя на място (т.е дърпаш ръчна и вкл.3 или 4 скорост ) двигателя гасне.Което ми показа , че всъщност съединителя не боксува и е Ок.. За мощността -направих смяна на масло и филтри , горивен също всички с марка Манн , както и този за картерните газове. Колата сега си набира по-бързи и се усеща тази тяга , която беше загубила преди .

Според вас , дали е нужно за този момент да се чисти този филтър за твърдите частици ...или и аз не знам как го наричате..

колата е 163к.с. ауспуха е чист , даже един познат ме похвали , че това било реклама за дизел , да е не е черен ......

А и забравих да спомена като вляза в скритото меню онзи ден ми дава ,че темп. е 96 градуса , като бях я карал само градски 2-3 часа. Нормално ли е ?
Един прехвален майстори ми каза, като включи негов лаптоп , че темп е 74 и е за термостат........ :kuku: :kuku: :kuku: :kuku:


Колега в градски цикъл на 97 градуса се включва перката за охлаждане на първа степен.
Термостата отваря на 88 градуса, което означава, че на извънградско ако не пада под 88/86 градуса термостатите са здрави.
Дизела по принцип по бавничко загрява, ако си гледал с лаптопа веднага след като си запалил значи термостата си е здрав.
За да загрее двата кръга и да направи 96 градуса или е било топли и си висял много на едно място, или си я натоварил по някой баир с много газ.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от drago9205 » 10 Ное 2016, 15:14

За термостатите - моите като бяха заминали в града стигаше 96 (щото основно седиш на едно място). Като я изкарам малко на околовръстното и падаше на 70! Така че може и да са заминали - пусни температурата от скритото и ходи извънградско да видиш дали ще държи 90 градуса.

За съединителя и маховика:

Какви са тез цени 1800 лева, пък да не говорим за 3000 лева за тоз ремонт... е*ем ти гаранциите всяка година да го правя тоз ремонт ще ми е по-рентабилно. Това е наистина оливане вече.
Мога да ви гарантирам, че ако човек знае какво прави може да свали кутията да смени съединител и маховик и да я монтира за около по-малко от 4 часа, като тук включвам и спирания за почивка. Просто защото миналият уикенд минах през тази процедура - около 10:30 - 11 часа вкарах колата, 2 и 30 вече беше готова.

П.С. И аз имах опцията да гледам, даже без "стъклото"... в тез оторизирани сервизи наистина се оливат с цени.
П.П.С. Всичко излезе 950 лева. Имайки в предвид, че взех частите с около 30% отстъпка, а работата в гаражен сервиз в Плевенско при хора, които са я правели тая процедура не 1 път. Дори работата да е двойна като цена и да махна отстъпката - пак идваме на 1300 лева... хайде 1500 да е. Искам и аз 3.5-4 часа труд да ми струват над 250 лева, моля! Ринем ги с лопатата тия пари...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от vld » 10 Ное 2016, 16:02

Колега тая цена 950лв с маховика ли е?, че много евтино ми се струва :roll:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от drago9205 » 10 Ное 2016, 16:43

Ами всичко общо - но цените които взех са леко по-преференциални. Ако не броим отстъпките 1200 са ми частите само (толкова ми излизаха ако оставех на майсторите да ги набавят). Та смятайте за какви надценки говорим при продажбата на авточасти ;)
Та според мен спокойно може да се мине с едни 1300-1400 кинта. Трябва да отбележа, че след като се поинтересувах - същият ремонт на опел зафира идва 1800 лева (хайде по-тънко може и до 1400-1500 пак да падне). Та тук подръжката на БМВ-то не е по-разлина от на други коли. Самата идея на тоз демпферен маховик е доста безсмислена, според мен и го прави неизбежно с относително къс живот.

П.С. От няколко места вече чувам, че им слагат и несамокомпенсиращ се съединител и твърд маховик (или преправят старият на твърд като ползват само външната част) и даже след тази интервенция твърдят, че няма особена разлика. Ама нали, за да не е вечен маховика - нека да има там една голяма метална пита да се сменя всеки 200 хил. км :D

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от vld » 10 Ное 2016, 17:01

Явно за четири цилиндровите е доста по евтино.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от Taruno » 10 Ное 2016, 18:13

drago9205 написа:Ами всичко общо - но цените които взех са леко по-преференциални. Ако не броим отстъпките 1200 са ми частите само (толкова ми излизаха ако оставех на майсторите да ги набавят). Та смятайте за какви надценки говорим при продажбата на авточасти ;)
Та според мен спокойно може да се мине с едни 1300-1400 кинта. Трябва да отбележа, че след като се поинтересувах - същият ремонт на опел зафира идва 1800 лева (хайде по-тънко може и до 1400-1500 пак да падне). Та тук подръжката на БМВ-то не е по-разлина от на други коли. Самата идея на тоз демпферен маховик е доста безсмислена, според мен и го прави неизбежно с относително къс живот.

П.С. От няколко места вече чувам, че им слагат и несамокомпенсиращ се съединител и твърд маховик (или преправят старият на твърд като ползват само външната част) и даже след тази интервенция твърдят, че няма особена разлика. Ама нали, за да не е вечен маховика - нека да има там една голяма метална пита да се сменя всеки 200 хил. км :D


Твърд маховик и после скъсан колянов вал знаеш ли колко е забавно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от drago9205 » 10 Ное 2016, 18:46

Да наистина разлика в цената има, затова и до колкото знам този маховик от 2-ката ако се сложи на 330-ка за отрицателно време може да го скапе. :D
Аз затова бях толкова (и още съм) потресен и ядосан, защото на колегата е пак 2-ка, а му казват такива несериозни суми. Сори, ама за 3к трябва докато ти сменят маховика да ти осигурят елитна компанионка, че даже 2. То това е 1/4 от себестойността на колата :D

Та тъй като сме на темата - към колегата @Taruno. Аз просто разсъждавам за твърдият маховик дали наистина е вариант, просто защото на няколко места видях, че я правят тая врътка (даже в тубата имаше един пич, който правеше на DIY replacement с твърд маховик). Все пак не е нещо невиждано - толкова много коли има с твърд а си вървят стотици хиляди километри. На деда ми старата сиера 2.3 дизел си е с твърд. Интересно ми е каква точно е причината при м47, че да я има нуждата от демпферен (конкретно какво се случва с вала, което не се случва при по-стар дизел с твърд например)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 6.03.2012
Местоположение: Където си поиска
Пол: Мъж
Кара: Всичко

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от doktorabg » 10 Ное 2016, 19:59

Нищо не се случва,продължава да върви.
За много автомобили има твърди маховици от Luk,Valeo ,Sachs като заместите на тез демпферни боклуци.
П.С. За цената в БМВ - напълно нормална е ,това са ставките и то не само за БМВ ,ремонта е ремонт,а това колко струва колата няма никакво значение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от awful » 10 Ное 2016, 20:46

Демферния маховик обира вибрациите, като със него потеглянето е по меко като и увеличава живота на притискателя както и на феродния диск. Тези които слагат обикновен го правят за да спестят пари а не за да изкарат повече км, защото един комплект и нормален шофиор изкарва едни 200к км.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от drago9205 » 10 Ное 2016, 23:24

Наистина има някаква инженерна мисъл зад този DMF, но просто се питам как, аджеба, до 2000 година всички коли са били със стандартни маховици и не много по-различни двигатели, а много от тях са вече милионки.
Аз лично не не знам кое му е хубавото на тази "технология" след като свалям здрав съединител с феродо за още 100к километра и го сменям само защото тъпият маховик се е разхлопал/разбил.

doktorabg написа:П.С. За цената в БМВ - напълно нормална е ,това са ставките и то не само за БМВ ,ремонта е ремонт,а това колко струва колата няма никакво значение.

Наясно съм, че това е ставката, затова дано не опирам до техните услуги, за мен има смисъл докато колата е все още в гаранция. Просто разликата ми идва малко в повече ако може за средно 1500 лева да направиш същият този ремонт извън оторизиран сервиз. Аз разбирам да получаваш някакъв по-специален "service"... всеки средностатистически индивид, който го е правил това 3 пъти ще може да на конвейер за по 2.5 часа да ги сменя след това, не мисля че има нещо особено специално в самата интервенция.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 6.03.2012
Местоположение: Където си поиска
Пол: Мъж
Кара: Всичко

Re: проблем със съединител бмв е90 320 д

Мнение от doktorabg » 10 Ное 2016, 23:40

Точно заради тези ставки цените в България са ниски на употребяваните автомобили.
Вземат се боклуци от Европа и се продават в БГ.
Едно читаво Е9Х 2005 - 2008 нормално струва 10000евро , а в БГ 10000-15000лв.
Е това е истината за ставките,да не мислиш ,че там хората падат от небето да продават здрава кола без пари.
Отива на преглед казват му какво струва и той решава,ако каже НЕ ,някой друг в бившият СОЦ ще се кефи на нова кола която веднага става на 120-150х. км

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook