QUAIFE диференциал

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от luizov » 23 Дек 2015, 16:59

E.Alexandrov написа:Но за сметка на това Quaife е тип торсен диф и на лед когато сцеплението е почти 0 се държи като отворен.


Тук не съм много съгласен с теб колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от E.Alexandrov » 23 Дек 2015, 19:29

luizov написа:
E.Alexandrov написа:Но за сметка на това Quaife е тип торсен диф и на лед когато сцеплението е почти 0 се държи като отворен.


Тук не съм много съгласен с теб колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc


Всеки греши, :oops: истината е че торсен диференциалите отключват когато едното колело няма контакт с пътната настилка, (чел съм за Мазда MX-5 оборудвани с торсен на лед (от най-гладкия) се държат като с отворен диф. )

Намерих една интересна статия, която да ни образова за предимствата и недостатъците на всеки един от вариантите. :bchug:
http://www.trak-life.com/basic-introduc ... tials-lsd/

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от K_Ilkov » 23 Дек 2015, 19:54

Стана хубава дискусия :clap: :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от JTD » 23 Дек 2015, 21:57

luizov написа:
E.Alexandrov написа:Но за сметка на това Quaife е тип торсен диф и на лед когато сцеплението е почти 0 се държи като отворен.


Тук не съм много съгласен с теб колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc

Точно този тип диференциали ако от едната страна няма никакво съпротивление, то зъбните колела не могат да заключат и действа като отворен диф.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от K_Ilkov » 25 Дек 2015, 21:27

В търсене на шпер варианти за е82 бях попаднал на мнение на човек от УК от средите занимаващи се с дифове и ск. кутии, чието мнение е, че макар теоретично да е така на практика не се получава по ред причини...

Ще се опитам да намеря и постна :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от Nickelback » 26 Дек 2015, 1:39

Хммм... Сигурни ли сте че E46 M3 е с виско LSD..? E39 M5 също има DSC, но си е с многодисков LSD, а не виско. И напоследък си затвърждавам мнението, че DSC е доста по-интелигентна, и най-вече, по-адаптивна система спрямо ASC. Справя се изключително добре и стабилизира колата без проблеми, както и преди, въпреки че спирачната система е изцяло подменена и няма нищо общо с оригиналната. Явно се базира на някаква форма на PID контролер смятащ/правещ корекции мнооого пъти в секунда и подобни фактори не му влияят особено :dunno: Може и типа на дифа да не му влияе :dunno: Така и не се намери ентусиаст да го разчовърка това DSC :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от luizov » 26 Дек 2015, 2:42

Nickelback написа:Хммм... Сигурни ли сте че E46 M3 е с виско LSD..?


Води се "variable locking lsd", не е нито "clutch pack", нито "helical", не знам точно на какъв принцип е, но по чуждите форуми виждам, че дори на M-ките често слагат quaife, който е helical :confused:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от E.Alexandrov » 29 Дек 2015, 13:49

Колеги, след много четене из нета, се оказа че отново съм се осрал :ok:
М3 E46 Действително има Variable M-Differential Lock.
Това чудо доколкото разбирам е комбинация от 2 технологии - multi-plate clutch pack и виско помпа.
Дефакто има си притискателни дискове като старите шперове, но не се активират докато едната ос не се върти със значителна по-голяма скорост от другата. Когато едното колело е във въздуха или на по хлъзгава настилка и превърти - виско помпата натрупва налягане катопо този начин натиска бутало което притиска clutch pack-a на колелото с повече сцепление и предава мощността към него.
Тъй като тази механика е направена посредством тези две технологии, го няма този агресивен lock на старите clutch pack диференциали, DSC-то сработва доста по-добре (при нужда) и колата не се понася рязко настрани с вратите в ръцете на неопитни шофьори.

Ако моето обяснение не ви е дало добра представа как работи заповядайте линк към форума от който го прочетох. :bchug:
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=71424 или тук http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=71

Надявам се избистрихме и тази мистерия. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от virtualchild » 15 Апр 2016, 16:29

Само да споделя колеги извода, до който стигнах сам по бавния начин :
Няма как да накараш заден lsd диф да заключи на кола с недозавиване (4х4) :dummy:
Просто ти трябва презавиване! Елементарно е!
Една от добрите схеми е с широки гуми отпред и тясни отзад. :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от dzproof » 16 Юни 2016, 22:31

Колеги, изчетох цялата тема но не можах да разбера принципа на действие на quaife. Може ли някой да обясни или поне да даде линк, където е обяснено как действа този тип шпер? Кога заключва, от какво зависи на колко % ще разпредели мощността и например когато е свален от колата и се хванат с ръце 2-те чашки на диференциала, може ли да се завъртят в различни посоки?

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от E.Alexandrov » 21 Юни 2016, 11:36

Quaife е разновидност на Торсен диференциалите. Тук можеш да видиш долу горе стабилно обяснение как действат. [youtube]https://youtu.be/wiq1Rk5wqds[/youtube]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: QUAIFE диференциал

Мнение от luizov » 21 Юни 2016, 22:30

dzproof написа:Колеги, изчетох цялата тема но не можах да разбера принципа на действие на quaife. Може ли някой да обясни или поне да даде линк, където е обяснено как действа този тип шпер? Кога заключва, от какво зависи на колко % ще разпредели мощността и например когато е свален от колата и се хванат с ръце 2-те чашки на диференциала, може ли да се завъртят в различни посоки?

Изображение


Ето колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook