QUAIFE диференциал
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: QUAIFE диференциал
E.Alexandrov написа:Но за сметка на това Quaife е тип торсен диф и на лед когато сцеплението е почти 0 се държи като отворен.
Тук не съм много съгласен с теб колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: QUAIFE диференциал
luizov написа:E.Alexandrov написа:Но за сметка на това Quaife е тип торсен диф и на лед когато сцеплението е почти 0 се държи като отворен.
Тук не съм много съгласен с теб колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Всеки греши,

Намерих една интересна статия, която да ни образова за предимствата и недостатъците на всеки един от вариантите.

http://www.trak-life.com/basic-introduc ... tials-lsd/
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: QUAIFE диференциал
Стана хубава дискусия




Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: QUAIFE диференциал
luizov написа:E.Alexandrov написа:Но за сметка на това Quaife е тип торсен диф и на лед когато сцеплението е почти 0 се държи като отворен.
Тук не съм много съгласен с теб колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Точно този тип диференциали ако от едната страна няма никакво съпротивление, то зъбните колела не могат да заключат и действа като отворен диф.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: QUAIFE диференциал
В търсене на шпер варианти за е82 бях попаднал на мнение на човек от УК от средите занимаващи се с дифове и ск. кутии, чието мнение е, че макар теоретично да е така на практика не се получава по ред причини...
Ще се опитам да намеря и постна
Ще се опитам да намеря и постна


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: QUAIFE диференциал
Хммм... Сигурни ли сте че E46 M3 е с виско LSD..? E39 M5 също има DSC, но си е с многодисков LSD, а не виско. И напоследък си затвърждавам мнението, че DSC е доста по-интелигентна, и най-вече, по-адаптивна система спрямо ASC. Справя се изключително добре и стабилизира колата без проблеми, както и преди, въпреки че спирачната система е изцяло подменена и няма нищо общо с оригиналната. Явно се базира на някаква форма на PID контролер смятащ/правещ корекции мнооого пъти в секунда и подобни фактори не му влияят особено
Може и типа на дифа да не му влияе
Така и не се намери ентусиаст да го разчовърка това DSC 



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: QUAIFE диференциал
Nickelback написа:Хммм... Сигурни ли сте че E46 M3 е с виско LSD..?
Води се "variable locking lsd", не е нито "clutch pack", нито "helical", не знам точно на какъв принцип е, но по чуждите форуми виждам, че дори на M-ките често слагат quaife, който е helical

- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: QUAIFE диференциал
Колеги, след много четене из нета, се оказа че отново съм се осрал
М3 E46 Действително има Variable M-Differential Lock.
Това чудо доколкото разбирам е комбинация от 2 технологии - multi-plate clutch pack и виско помпа.
Дефакто има си притискателни дискове като старите шперове, но не се активират докато едната ос не се върти със значителна по-голяма скорост от другата. Когато едното колело е във въздуха или на по хлъзгава настилка и превърти - виско помпата натрупва налягане катопо този начин натиска бутало което притиска clutch pack-a на колелото с повече сцепление и предава мощността към него.
Тъй като тази механика е направена посредством тези две технологии, го няма този агресивен lock на старите clutch pack диференциали, DSC-то сработва доста по-добре (при нужда) и колата не се понася рязко настрани с вратите в ръцете на неопитни шофьори.
Ако моето обяснение не ви е дало добра представа как работи заповядайте линк към форума от който го прочетох.
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=71424 или тук http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=71
Надявам се избистрихме и тази мистерия.

М3 E46 Действително има Variable M-Differential Lock.
Това чудо доколкото разбирам е комбинация от 2 технологии - multi-plate clutch pack и виско помпа.
Дефакто има си притискателни дискове като старите шперове, но не се активират докато едната ос не се върти със значителна по-голяма скорост от другата. Когато едното колело е във въздуха или на по хлъзгава настилка и превърти - виско помпата натрупва налягане катопо този начин натиска бутало което притиска clutch pack-a на колелото с повече сцепление и предава мощността към него.
Тъй като тази механика е направена посредством тези две технологии, го няма този агресивен lock на старите clutch pack диференциали, DSC-то сработва доста по-добре (при нужда) и колата не се понася рязко настрани с вратите в ръцете на неопитни шофьори.
Ако моето обяснение не ви е дало добра представа как работи заповядайте линк към форума от който го прочетох.

http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=71424 или тук http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=71
Надявам се избистрихме и тази мистерия.

- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: QUAIFE диференциал
Само да споделя колеги извода, до който стигнах сам по бавния начин :
Няма как да накараш заден lsd диф да заключи на кола с недозавиване (4х4)
Просто ти трябва презавиване! Елементарно е!
Една от добрите схеми е с широки гуми отпред и тясни отзад.
Няма как да накараш заден lsd диф да заключи на кола с недозавиване (4х4)

Просто ти трябва презавиване! Елементарно е!
Една от добрите схеми е с широки гуми отпред и тясни отзад.

Re: QUAIFE диференциал
Колеги, изчетох цялата тема но не можах да разбера принципа на действие на quaife. Може ли някой да обясни или поне да даде линк, където е обяснено как действа този тип шпер? Кога заключва, от какво зависи на колко % ще разпредели мощността и например когато е свален от колата и се хванат с ръце 2-те чашки на диференциала, може ли да се завъртят в различни посоки?


- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: QUAIFE диференциал
Quaife е разновидност на Торсен диференциалите. Тук можеш да видиш долу горе стабилно обяснение как действат. [youtube]https://youtu.be/wiq1Rk5wqds[/youtube]
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: QUAIFE диференциал
dzproof написа:Колеги, изчетох цялата тема но не можах да разбера принципа на действие на quaife. Може ли някой да обясни или поне да даде линк, където е обяснено как действа този тип шпер? Кога заключва, от какво зависи на колко % ще разпредели мощността и например когато е свален от колата и се хванат с ръце 2-те чашки на диференциала, може ли да се завъртят в различни посоки?
Ето колега https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани