Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 10.08.2012
Местоположение: Plaza Dance
Пол: Мъж
Кара: 330ci Stahlgrau

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от asotsf » 17 Яну 2016, 17:42

HackeD написа:
asotsf написа:Колеги карам 330ци, вчера я мерих на дино и даде само 193 к.с. :((((.
Казаха ми че на Мустанг диното има около 30% +/- загуби, което ще рече че колата е около 250 +/- на вал.
Това добре ли е според вас?
Нямам колектори още, само чип и спортен филтър.


:lol: 193к.с. изкарала ама иначе е 250 :D Колата стокова ли е, и ако не е какво има правено по нея?

Да 193 на колела под натоварване, както мери Мустанга, което е колкото една 28ца на мотор, но все пак очаквах по добър резултат. :(
Както казах има филтър с тръба и чип. Има и генерация но тя е след колектора, който не е разплетен все още...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от georgi_1986 » 17 Яну 2016, 18:06

Колега аз си мисля, че загубите са от трансмисията а не от диното и не са 30%, според мен а 15-18% и тогава мощността на вала да е 227-235к.с. Тук има хора който са по-наясно от мен и те биха могли да кажат с по-голяма точност кое как.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Gqbriel » 17 Яну 2016, 19:41

georgi_1986 написа:Колега аз си мисля, че загубите са от трансмисията а не от диното и не са 30%, според мен а 15-18% и тогава мощността на вала да е 227-235к.с. Тук има хора който са по-наясно от мен и те биха могли да кажат с по-голяма точност кое как.

Не коментирайте кутиите..той не е Автомат.
Разлика между инерционно дино и такова под тавар правиш ли?Прочети за Мустанг диното и какви стойности дава и разликата с dynojet на каквото са мерени повечето коли тук..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от RagingHornet » 18 Яну 2016, 20:52

Така, вече сложих хедтрите и Милен от Dragpower ми ремапна ECU от с негова къстъм таблица.
После измерихме колата на тяхното дино Dynapack преди и след репмапа

Първо искам са отбележа, че Dynapak дава с 10% до 12% по-ниски стойности в WHP в сравнение с масовия Dynojet ето едно видео което показва сравнението:


Намерих един калкулатор от WHP към BHP ето линк: http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
данни които намерих за BMW-та с ръчки: WHP x 1.21 = BHP - формулата е за данни от Dynojet, (като фабричното BHP за M54B30, както знаем са 231)

И така ако търся формула за SAE BHP, базиран на резултата от Dynapack, трябва да добавя минимум 10% и после да го умножа по 1,21 или с калкулатора от горния линк

По време на замерването колата е с бензин 95 и със стандартен въздушен филтър.

Само с колектори резултата е 185,3, като добавим 10% = 203.8 WHP което е равно на 243 BHP
След ремапа резултата е 193,3, като добавим 10% = 212,63, което е равно на 252 BHP

Като заключение, на M54B30 само хедърите дават +12 BHP, а ремапа дава още +9 BHP или сумарно +21 BHP

Ето и графиката от диното:

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от RagingHornet » 21 Яну 2016, 10:37

Допълнение към горното, Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад.

Още нещо интересно, Бях мерил с инфрачервен термометър, температурата на старите чугунени колектори при добре загрял двигател и беше 280С, сега с разплетените при същите условия температурата им е едва 120С. Това се дължи на лесното преминаване на газовете и по-голямата площ на тръбите, което води до по-добро охлаждане. Също така работната температура на двигателя, падна с близо 10С и седи в диапазона 83-86С.
Така, че ако не се слага турбо, няма никакъв смисъл от овиването на разплетените колектори в терморелета.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 21 Яну 2016, 13:56

RagingHornet написа:Допълнение към горното, Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад.


това на сняг ли е? :paranoid:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 24.11.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 330Ci
Мечтае да кара: Много са!
Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от RagingHornet » 21 Яну 2016, 15:26

vicho написа:
RagingHornet написа:Допълнение към горното, Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад.


това на сняг ли е? :paranoid:



Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 21 Яну 2016, 16:35

RagingHornet написа:Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад


от София ли си да ходих да повъртим гуми довечера? :mhihi:

колко пък да е бърза с тия 250 коня :lol:

p.s. 90 км/ч на 3-та колко оборота са ти? 3,700?? 120hp на гуми и буксува яко, а? :wave:
Последна промяна vicho на 21 Яну 2016, 16:40, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от VRPerformance » 21 Яну 2016, 16:37

Да питам понеже гледам има разбирачи тук,коя е най-силната 328и в бг?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 21 Яну 2016, 16:41

VRPerformance написа:Да питам понеже гледам има разбирачи тук,коя е най-силната 328и в бг?


f30-ската :angel:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от VRPerformance » 21 Яну 2016, 16:50

vicho написа:
VRPerformance написа:Да питам понеже гледам има разбирачи тук,коя е най-силната 328и в бг?


f30-ската :angel:

имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 21 Яну 2016, 16:57

VRPerformance написа:имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др


e46 330i с по-добро време от MaXo няма - 13.9 на Сливен
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от VRPerformance » 21 Яну 2016, 17:06

vicho написа:
VRPerformance написа:имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др


e46 330i с по-добро време от MaXo няма - 13.9 на Сливен

добре де,нали за 328и питам,кое е измерено с най-много коне в бг?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Gqbriel » 21 Яну 2016, 17:11

VRPerformance написа:
vicho написа:
VRPerformance написа:имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др


e46 330i с по-добро време от MaXo няма - 13.9 на Сливен

добре де,нали за 328и питам,кое е измерено с най-много коне в бг?

Може би,човека с такава не си губи времето тук :mhihi: ...ти кажи колко е най-силната 320д 150ка :mhihi: че ми е интересно
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от vicho » 21 Яну 2016, 17:13

VRPerformance написа:добре де,нали за 328и питам,кое е измерено с най-много коне в бг?


аз лично за по-силна мерена от на Лаката не знам - 198 на колела е36 328i
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook