Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- asotsf
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 10.08.2012
- Местоположение: Plaza Dance
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci Stahlgrau
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
HackeD написа:asotsf написа:Колеги карам 330ци, вчера я мерих на дино и даде само 193 к.с.(((.
Казаха ми че на Мустанг диното има около 30% +/- загуби, което ще рече че колата е около 250 +/- на вал.
Това добре ли е според вас?
Нямам колектори още, само чип и спортен филтър.
193к.с. изкарала ама иначе е 250
Колата стокова ли е, и ако не е какво има правено по нея?
Да 193 на колела под натоварване, както мери Мустанга, което е колкото една 28ца на мотор, но все пак очаквах по добър резултат.

Както казах има филтър с тръба и чип. Има и генерация но тя е след колектора, който не е разплетен все още...
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Колега аз си мисля, че загубите са от трансмисията а не от диното и не са 30%, според мен а 15-18% и тогава мощността на вала да е 227-235к.с. Тук има хора който са по-наясно от мен и те биха могли да кажат с по-голяма точност кое как.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
georgi_1986 написа:Колега аз си мисля, че загубите са от трансмисията а не от диното и не са 30%, според мен а 15-18% и тогава мощността на вала да е 227-235к.с. Тук има хора който са по-наясно от мен и те биха могли да кажат с по-голяма точност кое как.
Не коментирайте кутиите..той не е Автомат.
Разлика между инерционно дино и такова под тавар правиш ли?Прочети за Мустанг диното и какви стойности дава и разликата с dynojet на каквото са мерени повечето коли тук..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- RagingHornet
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 24.11.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330Ci
- Мечтае да кара: Много са!
- Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Така, вече сложих хедтрите и Милен от Dragpower ми ремапна ECU от с негова къстъм таблица.
После измерихме колата на тяхното дино Dynapack преди и след репмапа
Първо искам са отбележа, че Dynapak дава с 10% до 12% по-ниски стойности в WHP в сравнение с масовия Dynojet ето едно видео което показва сравнението:
Намерих един калкулатор от WHP към BHP ето линк: http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
данни които намерих за BMW-та с ръчки: WHP x 1.21 = BHP - формулата е за данни от Dynojet, (като фабричното BHP за M54B30, както знаем са 231)
И така ако търся формула за SAE BHP, базиран на резултата от Dynapack, трябва да добавя минимум 10% и после да го умножа по 1,21 или с калкулатора от горния линк
По време на замерването колата е с бензин 95 и със стандартен въздушен филтър.
Само с колектори резултата е 185,3, като добавим 10% = 203.8 WHP което е равно на 243 BHP
След ремапа резултата е 193,3, като добавим 10% = 212,63, което е равно на 252 BHP
Като заключение, на M54B30 само хедърите дават +12 BHP, а ремапа дава още +9 BHP или сумарно +21 BHP
Ето и графиката от диното:

После измерихме колата на тяхното дино Dynapack преди и след репмапа
Първо искам са отбележа, че Dynapak дава с 10% до 12% по-ниски стойности в WHP в сравнение с масовия Dynojet ето едно видео което показва сравнението:
Намерих един калкулатор от WHP към BHP ето линк: http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
данни които намерих за BMW-та с ръчки: WHP x 1.21 = BHP - формулата е за данни от Dynojet, (като фабричното BHP за M54B30, както знаем са 231)
И така ако търся формула за SAE BHP, базиран на резултата от Dynapack, трябва да добавя минимум 10% и после да го умножа по 1,21 или с калкулатора от горния линк
По време на замерването колата е с бензин 95 и със стандартен въздушен филтър.
Само с колектори резултата е 185,3, като добавим 10% = 203.8 WHP което е равно на 243 BHP
След ремапа резултата е 193,3, като добавим 10% = 212,63, което е равно на 252 BHP
Като заключение, на M54B30 само хедърите дават +12 BHP, а ремапа дава още +9 BHP или сумарно +21 BHP
Ето и графиката от диното:

- RagingHornet
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 24.11.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330Ci
- Мечтае да кара: Много са!
- Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Допълнение към горното, Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад.
Още нещо интересно, Бях мерил с инфрачервен термометър, температурата на старите чугунени колектори при добре загрял двигател и беше 280С, сега с разплетените при същите условия температурата им е едва 120С. Това се дължи на лесното преминаване на газовете и по-голямата площ на тръбите, което води до по-добро охлаждане. Също така работната температура на двигателя, падна с близо 10С и седи в диапазона 83-86С.
Така, че ако не се слага турбо, няма никакъв смисъл от овиването на разплетените колектори в терморелета.
Още нещо интересно, Бях мерил с инфрачервен термометър, температурата на старите чугунени колектори при добре загрял двигател и беше 280С, сега с разплетените при същите условия температурата им е едва 120С. Това се дължи на лесното преминаване на газовете и по-голямата площ на тръбите, което води до по-добро охлаждане. Също така работната температура на двигателя, падна с близо 10С и седи в диапазона 83-86С.
Така, че ако не се слага турбо, няма никакъв смисъл от овиването на разплетените колектори в терморелета.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
RagingHornet написа:Допълнение към горното, Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад.
това на сняг ли е?

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- RagingHornet
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 24.11.2015
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330Ci
- Мечтае да кара: Много са!
- Детайли за колата: 0-100km/h 5.7 sec.
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
vicho написа:RagingHornet написа:Допълнение към горното, Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад.
това на сняг ли е?
Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
RagingHornet написа:Колата се усеща брутално по-бърза, на суха настилка на 3-та от 90 км/ч буксува без съединител, само с набиване на газта с гуми 245 отзад
от София ли си да ходих да повъртим гуми довечера?

колко пък да е бърза с тия 250 коня

p.s. 90 км/ч на 3-та колко оборота са ти? 3,700?? 120hp на гуми и буксува яко, а?

Последна промяна vicho на 21 Яну 2016, 16:40, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
Да питам понеже гледам има разбирачи тук,коя е най-силната 328и в бг?
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
VRPerformance написа:Да питам понеже гледам има разбирачи тук,коя е най-силната 328и в бг?
f30-ската

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
vicho написа:VRPerformance написа:Да питам понеже гледам има разбирачи тук,коя е най-силната 328и в бг?
f30-ската
имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
VRPerformance написа:имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др
e46 330i с по-добро време от MaXo няма - 13.9 на Сливен
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
vicho написа:VRPerformance написа:имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др
e46 330i с по-добро време от MaXo няма - 13.9 на Сливен
добре де,нали за 328и питам,кое е измерено с най-много коне в бг?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
VRPerformance написа:vicho написа:VRPerformance написа:имах предвид от e36,e46,правени с изпускатели,вaлове и др
e46 330i с по-добро време от MaXo няма - 13.9 на Сливен
добре де,нали за 328и питам,кое е измерено с най-много коне в бг?
Може би,човека с такава не си губи времето тук


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)
VRPerformance написа:добре де,нали за 328и питам,кое е измерено с най-много коне в бг?
аз лично за по-силна мерена от на Лаката не знам - 198 на колела е36 328i
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани