Пепелник-осветление-компакт
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Пепелник-осветление-компакт
Здравейте колеги,както знаете пепелника на компакта е пред скоростният лост.Слабо ми свети с този светловод от запалката(може и аз да остарявам). Имам идея да поставя два диода за по-добро осветление, щото цялото барче става в пепел,за съжаление няма диоди с ориндж подсветка. Приемам всякакви предложения - то е ясно че ще трябва да се изработи собственоръчно. Благодаря предварително! 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Пепелник-осветление-компакт
Има диоди, които светят оранжево и цветът е абсолютно същия като останалите подсветки по колата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Пепелник-осветление-компакт
stony1 написа:Има диоди, които светят оранжево и цветът е абсолютно същия като останалите подсветки по колата.
Би ли казал къде могат да се купят в София или дай линк. Мерси!

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Пепелник-осветление-компакт
laary написа:stony1 написа:Има диоди, които светят оранжево и цветът е абсолютно същия като останалите подсветки по колата.
Би ли казал къде могат да се купят в София или дай линк. Мерси!
Провери тук: http://www.elimex.bg/category/523/sveto ... tml?page=3
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Пепелник-осветление-компакт
stony1 написа:laary написа:stony1 написа:Има диоди, които светят оранжево и цветът е абсолютно същия като останалите подсветки по колата.
Би ли казал къде могат да се купят в София или дай линк. Мерси!
Провери тук: http://www.elimex.bg/category/523/sveto ... tml?page=3
Намерих едни , но не знам дали цветът е същият(трябва да отида за да проверя).
http://www.stbbg.com/?page_id=21&record_id=9097
Нежни са като диаметър и са без пари. Ще пиша като отделя пари за инвестицията.!?

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Пепелник-осветление-компакт
bum_bum написа:Тва си мисля, че ще свети далеч по-слабо от крушката.
Точно това от линак свети като крушката, но има и диоди с повишен интензитет и светят много добре. Просто колегата трябва да попита какви имат и на място да си избере, като ги тества с една плоска батерия за часовник.
Проблемът при диодите обаче е управлението им. За оптимална работа на диода му трябва захранване около 2,5-3 волта и ток 15-25 милиампера. Диодът се управлява с ток, а не с напрежение, това позволява да му се подават и по високи напрежения чрез правилните конролери, които не позволяват тока, протичащ през диода да превишава номиналния, посочен от производителя в характеристиките на самия диод. елементарният начин, който повечето ентусиасти използват при вграждане на диоди в автомобила е да свържат последователно на диода един резистор в диапазона 470 Ома-1Ком. Схемата работи, но резисторът загрява ужасно, защото захранващото напрежение е 12 Волта.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Пепелник-осветление-компакт
Аз го правя с един стабилизатор 7905 и тогава съпротивление(върху него вече падът е 2 волта) и не загрява,може и само със съпротивление,но трябва да е 1ват (а масовите по магазините за части са 0,250 ) , за да не се напича.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Пепелник-осветление-компакт
laary написа:Аз го правя с един стабилизатор 7905 и тогава съпротивление(върху него вече падът е 2 волта) и не загрява,може и само със съпротивление,но трябва да е 1ват (а масовите по магазините за части са 0,250 ) , за да не се напича.
С този стабилизатор, как регулираш интензитета на светодиода?
Ако ще го правиш по този начин, направо си намери стабилизатор 7803 и един ценеров диод DZ, 2.7V/0.5W. Така ще имаш 2,7V на изхода и нищо няма да грее. Ако стабилизаторът е 1А, ще е още по-добре.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Пепелник-осветление-компакт
bum_bum написа:Тва си мисля, че ще свети далеч по-слабо от крушката.
Ето как свети денем и нощем - 3 мм диоди цвят амбър.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Пепелник-осветление-компакт
Извинявам се, че пак повдигам темата, но може ли някой да даде малко повече информация за резисторите и тези неща?
Харесал съм ето тези 3mm лед диоди и мисля да ги сложа, подобно на колегата на мястото на крушките за запалката и пепелниците.
Има много хубава тема в bimmerfest линк към темата.
Колегата там не пише за резистори и т.н, ще направя ли грешка ако директно вържа тези диоди към оригиналните места (запалка/пепелници) ?
Признавам си, свиди ми се да дам 90 лв. за 3 фасунки с крушки за пепелниците и запалката
!

Харесал съм ето тези 3mm лед диоди и мисля да ги сложа, подобно на колегата на мястото на крушките за запалката и пепелниците.
Има много хубава тема в bimmerfest линк към темата.
Колегата там не пише за резистори и т.н, ще направя ли грешка ако директно вържа тези диоди към оригиналните места (запалка/пепелници) ?
Признавам си, свиди ми се да дам 90 лв. за 3 фасунки с крушки за пепелниците и запалката


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Пепелник-осветление-компакт
Тая тема съм я гледал преди години ама дори и на мен с циганския ми вкус ми идва малко в повече
Няма ли вече някакъв афтърмаркет вариант на тия скапани крушки? Преди години като купувах компакта почти нищо не светеше от тия и дадох над 100лв за крушки и вече има дори една изгоряла.

Няма ли вече някакъв афтърмаркет вариант на тия скапани крушки? Преди години като купувах компакта почти нищо не светеше от тия и дадох над 100лв за крушки и вече има дори една изгоряла.

- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Пепелник-осветление-компакт
bum_bum написа:Тая тема съм я гледал преди години ама дори и на мен с циганския ми вкус ми идва малко в повече![]()
Няма ли вече някакъв афтърмаркет вариант на тия скапани крушки? Преди години като купувах компакта почти нищо не светеше от тия и дадох над 100лв за крушки и вече има дори една изгоряла.
Има алтернатива според мен, но на мен идеята не ми допада. Търсят се фасунки преди фейслифта, там не са една цяло! Вадиш старат, слагаш новата и свети.
Така може и да бъркам, но нека по грамотните ме коригират, няма да се сърдя!

При е36 до 1994-5 г. година преди фейса фасунките в пепелниците са с № ( 64111366170 ) а цената е ~ 5лв./бр. и изглеждат така:
Като не са за еднократна употреба!!!


Докато тези след 94-95 г. явно са за еднократна употреба цената е ~30лв. № ( 61 13 8 353 797 )


Конверсията трябва да е елементарна и не се изискват познания!
Три мъжки, три женски кабелни обувки с подходящия размер ( около 50 ст. ), около 30 см. термо шлаух (около 20 ст.), 64111366170 от кола донор или Дару/Камор (2 - 5лв.) поялник. И разбирасе крушки 1 - 2 лв.


Има и 3 вариант който е въпрос на вкус, както е писал колегата с диоди 12в. лед. цвят амбър!
Ефекта на мен лично ми допада особено както идва коледа.


- laary
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 91 325d
- Мечтае да кара: Z8
Re: Пепелник-осветление-компакт
Haddess написа:Извинявам се, че пак повдигам темата, но може ли някой да даде малко повече информация за резисторите и тези неща?![]()
Харесал съм ето тези 3mm лед диоди и мисля да ги сложа, подобно на колегата на мястото на крушките за запалката и пепелниците.
Има много хубава тема в bimmerfest линк към темата.
Колегата там не пише за резистори и т.н, ще направя ли грешка ако директно вържа тези диоди към оригиналните места (запалка/пепелници) ?
Признавам си, свиди ми се да дам 90 лв. за 3 фасунки с крушки за пепелниците и запалката!
Тези диоди като ги гледам са си със запоен резистор. Пробих отвори отстрани , защото диода свети над закръглението на корпуса, а не като лампата на 360градуса и не достига светлина по светловода до пепелника. А задният пепелник при компакта няма осветление още от бавария.
Re: Пепелник-осветление-компакт
Точно така е. Аз съм сменил на моя компакт де що има крушка вътре, заедно с фасунгите. Направи ми впечатление, че ми е изгоряла едната крушка за иконката на фаровете... Няма проблем, няколко стотинки и отново светиHaddess написа:Търсят се фасунки преди фейслифта, там не са една цяло! Вадиш старат, слагаш новата и свети.

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани