M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от u`F`o » 14 Ное 2015, 14:13

Привет, колеги

Искам да сглобя weekend car. Обаче искам да е по-бърза от нормалните стрийт е46-ци, а за M-ка, смятам, че няма да стигнат финансите. Очаквам пробегът на годишна база да е между 5 и 10 000км.
Чудя се, дали мога в 4 000лв, да докарам 204 коньовия мотор на 260-290 к.с.? Колата ще се кара само уикенда и на Дракон понякога.

Въпросите са:
1) Как да ги докарам тези коне? Ще стигне ли ремап, генерация, dpf delete, EGR delete (не знам точно дали трябва) ?
2) Колко време ще кара скоростната кутия при повишената мощност? Коя е по-добър избор - 5 степенна или 6 ?
3) Кои са елементите, които се очаква да се чупят и колко струват? Дюзи, турбина, съединител с маховик, скоростна кутия. Изпускам ли нещо? Поддръжката трябва да влезе в 5 до 6 000лв годишно.

Поздрави,
Николай

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от streetracing12 » 14 Ное 2015, 17:30

Какви 4000лв бягай към Варна при Тони Келеша и ще се върнеш с 275кс

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от Bavarcho » 14 Ное 2015, 18:00

"weekend car" и дизел в едно изречение :| че и каране по писта..
интересно ми е защо си се спрял на тази концепция?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.01.2012
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 E30 M5 F90
Детайли за колата: e46 320ci 2001
e46 320d 1999
e30 318 coupe 1987
e60 535d lci 2009

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от plamen_318 » 14 Ное 2015, 18:09

Виж тук https://youtu.be/130eZvRBwoM[url][/url] това е на колегата oleg16v прочети и коментарите и ако искаш му пиши

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от In_Memoriam » 14 Ное 2015, 18:15

Абонирам се задължително :mhihi:

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от u`F`o » 14 Ное 2015, 19:54

Bavarcho написа:"weekend car" и дизел в едно изречение :| че и каране по писта..
интересно ми е защо си се спрял на тази концепция?


Не разбирам какво му е лошото на дизела? Виждам няколко предимства

1) Ще зареждам нормално гориво, без да слагам добавки. Просто OMV Maxx Motion или продобно
2) Има изградена турбо система. Не се налага добавяне на никакви нови изпускателни системи за турбо, турбо пътища, стойки за кулъри.
3) От т.2 имаме кулър и турбо, които можем да сменим с по-ефективни такива и печелим обезателно. Старите могат да се продадат да речем или изхвърлят, в зависимост от състоянието им.
4) Имах вече бензинова 325-ца. За да стане от 192к.с. на около 200 к.с. се направиха доста неща - ремап (350лв), цяла генерация с крайно гърне (300лв), спортен изпускател (300лв с монтаж) , лек маховик (около 350лв докато стане). Тотално само за подобрения по мотора 1300лв. Отделно си имаше цялото обслужване, гарнитури, водни помпи, свещи, бобини, тези как се казваха - гумените продължения на бубините?, гофрета, дебитомери. Ефекът от тях беше... meh... Колата вървеше като за 25ца. С е46 325ci и 330i съм се замервал, с 25цата вървях малко по-добре от е46 325i, а в сравнение с 330ката, значително по-бавно. Пробвах и 3 различни диференциала от 3.91 (къс) до 3.15 (голямо прасе) и пак нямаше съществена разлика.
И така, според мен, за да върви добре кола с 1300кг й трябват поне 260-280 к.с. на мотора. Ако избера 330ка бензин, не виждам от къде ще дойдат 50 коня отгоре.

Поздрави,
Николай

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от M-coupe » 15 Ное 2015, 0:16

330ката също не много трудно става 260 коня :drink:
пп: М54Б30 имам предвид :mhihi:
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от u`F`o » 15 Ное 2015, 6:28

M-coupe написа:330ката също не много трудно става 260 коня :drink:
пп: М54Б30 имам предвид :mhihi:

Как ?
Какъвто и да е начинът, имам чувството, че турбото винаги ще има 20-30% предимство в мощността. Чисто и просто, защото КПД-то на дизеловия двигател е по-високо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от sas_88 » 15 Ное 2015, 8:07

Само така си мислиш,от там където дизела свършва бензина тръгва.По добре си инвестирай парите в м54б30

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от choio » 15 Ное 2015, 11:19

sas_88 написа:Само така си мислиш,от там където дизела свършва бензина тръгва.По добре си инвестирай парите в м54б30


Темата пак ще тръгне бензин срещу дизел...ама айде. Тоеа дето го казваш че там двто свършва дизела тръгва бензина е абсолютна безмислица...то тогава за кво правят предавателни кутии и диференциали не зная...просто сменял предавка и това е. Към колегата с темата този мотор прилично ремапнат подминава 260 коня и може да си го караш евридейка абсолютно спокойно...аз поне моя го карам 4 та година и не е проблем. Да ти каза колко ти е излязъл тунинга на 325 цата и тук няма да ти е по различно...сега има всякакви тунери на всякакви цени но си имаш един разход за ремап...както и за съединител след това. Тоеа е успех... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 5.01.2012
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M3 E30 M5 F90
Детайли за колата: e46 320ci 2001
e46 320d 1999
e30 318 coupe 1987
e60 535d lci 2009

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от plamen_318 » 15 Ное 2015, 20:16


старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от K_Ilkov » 16 Ное 2015, 9:36

Ако мислиш за трак кола е доста по-важно да мислиш за кг, разпределение на маси, спирачки, окачване, шпер ...
Конете, не че не са важни ама ...

д30 е доста по-тежко от б30 :idea:

отделно дизела има много преимущества пред бензина, но не мисля, че пистовото каране и тормозенето за фън е сред тях
не, че не става, ама рано или късно излиза по-скъпо си мисля ;)

Ако се мисли за е46 трак кола за мен най-удачен вариант е 328 седан.
- мотора е доста масов и не толкова капризен като м54
- държи на модове разни
- 328 пре фейс седан може да се намери евтино
- седана е най-лекото и по-укрепено купе

Зависи какви са ти целите всъщност с тази кола ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от KPETEH » 16 Ное 2015, 9:44

u`F`o написа:Привет, колеги

Искам да сглобя weekend car. Обаче искам да е по-бърза от нормалните стрийт е46-ци, а за M-ка, смятам, че няма да стигнат финансите. Очаквам пробегът на годишна база да е между 5 и 10 000км.
Чудя се, дали мога в 4 000лв, да докарам 204 коньовия мотор на 260-290 к.с.? Колата ще се кара само уикенда и на Дракон понякога.

Въпросите са:
1) Как да ги докарам тези коне? Ще стигне ли ремап, генерация, dpf delete, EGR delete (не знам точно дали трябва) ?
2) Колко време ще кара скоростната кутия при повишената мощност? Коя е по-добър избор - 5 степенна или 6 ?
3) Кои са елементите, които се очаква да се чупят и колко струват? Дюзи, турбина, съединител с маховик, скоростна кутия. Изпускам ли нещо? Поддръжката трябва да влезе в 5 до 6 000лв годишно.

Поздрави,
Николай

Щом те влече дизела... Има едно червено е30 комби с м57д30 с две турбини - 330 коня. Участва в купата и му раздава бая газ. Ако успееш да намериш младежа, сигурно би споделил кво-що-колко. Мисля, че колегата кичоне го познава.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от virtualchild » 16 Ное 2015, 12:31

Привет колега,

Аз бих заложил на това и на ремап, за да ми държи на хладно мотора:

http://www.snowperformance.de/en/waterinjection-boostcooler/waterinjection-turbodiesel.html

:wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: M57d30, как да постигнем 260+ к.с. на мотора

Мнение от Nickelback » 16 Ное 2015, 22:00

Дизел на Калояново...

Изображение

Много торк, много лаг, много... - много грешки :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook