Индикатор предни накладки
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Индикатор предни накладки
Здравейте, колеги! Минавам директно на въпроса. Преди около 3-4 месеца смених предните накладки заедно с датчика за износване, но не ресетнах индукацията в сервизното меню. Мислех че това няма да е проблем и ще мога да си я ресетна когато реша. Да ама не... След като изтекаха километрите, които колата си мислеше, че остават светна червения индикатор с удивителната по средата, а също така и една друга червена индикация се появява при палене и гасене на колата (нещо като за вдигане на колата на стенд). При опита ми за ресет на сервизния индикатор за предните накладки обаче те не се зануляват, а излизат едни тирета (------). Доколкото знам тези датчици не са на принципа на отворена затворена верига, а им се мери съпротивлението. Огледах накладките изглеждат ок, а и няма проблем с датчика (или поне не видим) понеже е сменян скоро. Въпроса ми е как може да се нулира тази индикация!?
Разгледах из разни форуми и там дават идея да се даде буксата на датчика на късо, но на мен това ми звучи малко рисковано. По-скоро мисля да затворя тази верига през някакво съпротивление, но незнам колко е съпротивлението на един нов датчик. Някой да се е срещал с подобен проблем?! 


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Индикатор предни накладки
Колега, влиза се в съответното меню, на интерфейса за диагностика и от там се прави нулиране на сервизният интервал, като датчика и електрическата верига до модула, трябва да са в изправност. По принцип това трябва да се извърши от този, който е сменял накладките.


Re: Индикатор предни накладки
Колега и това пробвах... Направихме диагностика на колата, всички други грешки се изтриха с изключение на тази. Незнам точно с каква програма и дали с друга може да стане, но не се получи в случея... Това означава ли че грешката е твърдо в датчика и трябва да се смени?! Защото това се появи точно в момента ,в който изтече сервизния интервал на предните накладки. А датчика и накладките са що годе нови, на около 4 месеца и не повече от 4к км.
- bangelov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 9.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: MPPSK
Re: Индикатор предни накладки
При мен има подобен проблем. Преди няколко месеца си смених задните накладки и всичко точно, но интервала си стои на 100 000 и не помръдва, а съм минал минимум 5000 км. Звъннах да ги питам в Дару обаче казаха да покарам така и ако няма промяна да закарам колата да я кодират. Мисля си че датчика е прецакан ама ще видим.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Индикатор предни накладки
Датчика мери точно отворена/затворена верига, най вероятно проблема е в датчик, букса или кабел. На един приятел така не искаше да се занулява, дадох му на късо кабелите на датчика и се занули веднага. Той е с единичка но принципа е същия.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Индикатор предни накладки
bangelov написа:При мен има подобен проблем. Преди няколко месеца си смених задните накладки и всичко точно, но интервала си стои на 100 000 и не помръдва, а съм минал минимум 5000 км. Звъннах да ги питам в Дару обаче казаха да покарам така и ако няма промяна да закарам колата да я кодират. Мисля си че датчика е прецакан ама ще видим.
Моята седи на 110,000 за предните и 30,000 на задните....но ми се струва, че за предните се е увеличило и преди беше по-малко.Сподели, ако имаш някакъв резултат по-нататък.
Re: Индикатор предни накладки
Разбрах какъв в проблема в моя случей. Датчика не е бил поставен както трябва при смяната и в последствие се е счупил и затова неможе да се квитира индикацията. В този случей няма как да не се смени, това е ясно. Но датчика не е отворена затворена верига или поне не класическия случей. Резистивен е и така борд компа разбира колко живот остава на накладките. При 5 ома или по-малко е ок, а при съпротивление над 500 е за смяна. Затова зануляването на сервизния интервал се получава когато се дадат кабелите на късо, както стана и в моя случей. Сега съм без датчик, но до няколко дена мисля да монтирам новия и да реша проблема генерално... Дано инфото е било полезно на колегите с подобни проблеми! 

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани