Въпрос за 3 грешки при диагностика

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: на изпарения

Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от BorisBMW » 07 Окт 2015, 20:52

Здравейте, колеги, преди малко четохме колата и изкара 3 грешки. Като цяло аз се съмнявам в датчик разпределителен вал, възможно ли е останалите грешки да ги записва заради него и 2-рата грешка Детонационен датчик 1 дали показва точно този за разпределителния вал?
Гледах по стари теми, но не октрих инфо. Ако това е грешка за датчика за разпределителния вал да търся да купувам и тогава пак като е прочетем ще видим дали ще изкара останалите. Още един въпрос, че 1 път показваше и ламбда сондата като грешка, но после изчезна, като цяло стойностите и се въртяха около 350, а после паднаха на 300, въпросът ми е щом отчита стойности значи ли, че работи? Моторът е М42B18
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от vladobate » 07 Окт 2015, 23:29

Датчик разпр. вал и детонационен са различни и като функции , тъй че грешка 2 не е за ДРВ . От причината за поява на грешка 1 може еку да прави грешни смеси и оттам и останалите грешки както и ламбдата със странните стойности. Това че тя променя стойности означава , че отчита ,но колко коректно и с достатъчна пъргавост ли е не може да се гадае освен преглед с осцилоскоп и последващо заключение. Грешка 1 е за тпс , виж него първо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: на изпарения

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от BorisBMW » 08 Окт 2015, 0:29

А къде се намира този детонационен датчик? Значи утре ще извикам един приятел със същия двигател и ще пробвам с неговия тпс да видим какво ще стане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от ares2 » 08 Окт 2015, 8:22

на блока се намира и са два броя.. има достъп, но са доста забити навътре по дколектора
в повечето случаи се чупят при демонтажа
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: на изпарения

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от BorisBMW » 08 Окт 2015, 13:18

Благодаря, по-късно ще извикам моя приятел пак с диагностиката и ще сложим от друга кола тпс датчика и ще видим какво ще стане. Като цяло какво ви е мнението, нови ли да търся или 2-ра ръка оригинални, защото нали имаше колеги, които се оплакват от новите датчици, които не са оригинални, че не работят както трябва?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от metodi80 » 08 Окт 2015, 18:05

Както вече ти казаха , двете грешки са независими една от друга (от различни компоненти се причиняват) , детонационните датчици хич не са достъпни , трябва да свалиш всмукателния колектор , за да можеш да стигнеш до тях ...... не е нужно да ги сменяш и двата (освен ако не ти дават грешка и двата) . Нови са цифра , втора ръка са голям риск .
Ламбда сондата я вижте на живи данни (ако тая (глупава за мен) програма Делфи, позволява ) , трябва да мени циклично м/у 0.2- 0.8 волта и трябва да го прави пъргавко .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: на изпарения

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от BorisBMW » 08 Окт 2015, 20:35

Пробрах с друг ТПС и нямаше никаква разлика в поведението на колата, а при диагностика пак си седят същите грешки.
Това ли е единия датчик, отстрани е спукан и има бая голяма цепка. Утре на светло ще поразгледам по-обстойно. Няма ли как да се смени без да се сваля колектора, че точно на ис-а е много гадно упражнение. Като цяло първо май ще трябва да намеря друг датчик и тогава ще мисля. Като цяло ще мога да го развия, но трябва да видя буксата къде се намира, а другия сигурно е от задния край.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от ceco_kd » 08 Окт 2015, 20:58

Другият е по-назад да. Мисля, че имаше значение и как се поставят. В смисъл виж как точно са разположени датчиците, за да сложиш после другите по същия начин. Въпреки, че това когато го правихме на М43 изобщо не сме го съобразявали това и да ти кажа нямаше проблем след това. По знаещите да изкажат мнение по въпроса. Успех!
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от metodi80 » 09 Окт 2015, 19:13

Няма никакъв шанс да свалиш датчиците , без да махнеш колектора ..... буксите също са наврени , кабелите излизат от разпределителната кутия , която пак е под колектора , категорично ти казвам , че няма начин , без да махнеш поне горната част на всмукателния колектор .... Като махнеш горната част се отваря място и горе долу може да се борави (примерно без да махаш долната часа на колектора ). Монтажа на блока се прави така , че кабелите да ти паснат на посоката на буксите , които идват от разпределителната кутия .... иначе няма някакво гнездо/цокъл ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от vladobate » 09 Окт 2015, 19:50

Силата на затягане на захващащия болт ти е важна за правилното функциониране на датчика . Някъде гледах 20Nm го дават . Ама как ще навреш и динамометричен .....много тесничко ми се вижда .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от metodi80 » 09 Окт 2015, 22:31

vladobate написа:Силата на затягане на захващащия болт ти е важна за правилното функциониране на датчика . Някъде гледах 20Nm го дават . Ама как ще навреш и динамометричен .....много тесничко ми се вижда .


Ако сложи втора ръка и тия 20 нютона са им много и са се пукнали .... стягането аз бих препоръчал да е на ръка и на усет..... иначе опрат ли в блока са достатъчно чувствителни и ще отчитат , няма опасност да не си свършат работата ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: на изпарения

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от BorisBMW » 09 Окт 2015, 22:45

Ще сваля горната част на колектора, ако не става ще го свалям целия. Ще взема втора употреба, нови са по 102лв.бройката на бош, малко много ми се виждат, а втора ръка ми обявяват някакви космически суми по 40лв. на датчик, намерих и за 20 в последствие, но сега ще изчакам един приятел, който има такъв мотор на части да провери дали ги има, защото от познат е най-сигурно. Дано се оправи от този датчик, ще сутрин пали много трудно и гасне, на бензин докато позагрее не може да тръгне, забива само препуква, ужас е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от metodi80 » 09 Окт 2015, 23:51

BorisBMW написа: Дано се оправи от този датчик, ще сутрин пали много трудно и гасне, на бензин докато позагрее не може да тръгне, забива само препуква, ужас е.

Съмнява ме това да е от детонационни датчици (само ) , но опитай ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: на изпарения

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от BorisBMW » 10 Окт 2015, 12:58

Ами само това излиза на диагностика и чат пат излиза ламбда сондата и пак изчезва. Имам и друга оригинална на БОШ, ще е сложа и нея при смяната на датчиците и ще видим какво ще стане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Въпрос за 3 грешки при диагностика

Мнение от M10 » 10 Окт 2015, 15:11

Пробвай с по-читава диагностика, че тая е дръвце.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook