Настройка на фарове

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Настройка на фарове

Мнение от jk » 28 Сеп 2006, 23:13

Някой може ли да ме опъти как да си настроя фаровете - на какво разстояние от стената да застана, на какво разстояние от земята трябва да са точките на фаровете и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI, Е60
Мечтае да кара: BmW F06 M

Мнение от Enslaving_Lecher » 29 Сеп 2006, 4:32

Ами по принцип във всеки по-уважаващ се сервиз настройват, но ако искаш сам мисля, че трябва да застанеш пред фара на растояние около 40-50 см. за къси и на около метър за дълги и точката на съответния лъч (къси-дълги) да ти е на нивото на капачките на колената....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 10:44

:mhihi: :mhihi: :mhihi:

колегата май искаше доста по-точно инфо, иначе или няма значение дали си 1.60 или 1.90, или му знаеш капачките на колко са от земята + любимите обувки :mhihi: :mhihi: :mhihi:

предполагам си има данни от сорта 5 метра от стена, и 20-30 см високо да са светлините на стената, при вдигнати на макс фарове, примерно ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 29 Сеп 2006, 11:08

Аз мисля, че подобна настройка може да се направи в сервиз с някакви лазери и некакви датчици, което ми изглежда тъпо. Ако си добър и опитен шофьор, сам можеш да прецениш колко на горе, колко надолу и т.н.
Достатачно е да се пуснеш на една тъмна права и от второто нагласяне ще са ти екстра

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 18.07.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: F11

Мнение от valeto » 29 Сеп 2006, 11:08

не се излагаи бе момче,5лв е настройката в сервиз със специален уред!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 29 Сеп 2006, 11:15

valeto написа:не се излагаи бе момче,5лв е настройката в сервиз със специален уред!!!


За кое се излагам ? Може би, че да си настроиш фаровете е толкова трудно, че само 5-те лева те спасяват ? Може колегата да е от някой не толкова добре развит град и там да няма подобен сервиз а да има нужда от чисто професионален съвет.
Ти като си "гъзе" и брамчиш по подобни сервизи, поне кажи къде е този сервиз, може някой тебеподобен да има нужда.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 29 Сеп 2006, 12:10

Pin2 написа:
valeto написа:не се излагаи бе момче,5лв е настройката в сервиз със специален уред!!!


За кое се излагам ? Може би, че да си настроиш фаровете е толкова трудно, че само 5-те лева те спасяват ? Може колегата да е от някой не толкова добре развит град и там да няма подобен сервиз а да има нужда от чисто професионален съвет.
Ти като си "гъзе" и брамчиш по подобни сервизи, поне кажи къде е този сервиз, може някой тебеподобен да има нужда.


Колегата Pin2 е напълно прав - в моя "град" подобен род услуги се извършват на ръка от разни келемета затова предпочитам сам да си го пипна и да стана както трябва...

Това за тъмната улица съм си го мислил и аз, но пак е малко на късмет работата. В една книжка на Лада съм виждал как имат точните параметри за настройка та си мислех че и за Е36 има нещо подобно.

Освен това съм си сменил и двата фара така че може да се наложи целия фар да разместя и чак след това да му давам по-прецизна настройка от врътки за самите светлини та затова едни точни параметри щяха да свършат добра работа, а не просто на око да си ги ръчкам...

Ще потърся и днес инфо из нета - ако намеря нещо ще пиша.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 12:37

ами на мен ми звучи че ако искаш да е както трябва, на макс вдигнати трябва да са ти настроени добре, а врътката е само като си натоварен да ги посвалиш, не да настройваш с тях !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 18.12.2004
Местоположение: sofia

.

Мнение от perko » 29 Сеп 2006, 13:07

А в тия сервизи могат ли да ми помогнат ако са ми счупени врътките за настройка на фаровете и ако да ,в кой по точно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 29 Сеп 2006, 13:31

t0sh написа:ами на мен ми звучи че ако искаш да е както трябва, на макс вдигнати трябва да са ти настроени добре, а врътката е само като си натоварен да ги посвалиш, не да настройваш с тях !

Имах предвид не врътката в купето ами двете врътки на самите фарове. Понеже ми се струва че първо трябва фара да се намести добре чрез самите винтчета на които се крепи към рамката и чак тогава вече да се донастрои от двете врътки на късите/дългите.

А що се отнася до питането на колегата perko - аз имах същия проблем с фаровете и това беше едната причина да ги сменя... по принцип системата е проста и може да се оправи ако ти се занимава, но без да работят врътките не виждам как ще се настрои фара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 29 Сеп 2006, 22:01

Само не се лъжи да гледаш на лада как се настройват и ти така да ги правиш :)
Нагласяш си фаровете да паснат перфектно по рамката на купето. Оставаш болтовете (врътките) на половина. Долните си ги затягаш, оставаш само горните. Фаровете поне според мен трябва да са в долно положение при настройка. Настройваш ги така че при 100 км/ч да виждаш добре за себеси и леко да виждаш линията до къде се ограничава горната част на фара. Не знам точно колко трябва да е на пред, но си правиш сметка ако има срещу теб кола да не я заслепяваш. Линията трябва да е виждаш все пак добре. После ги вдигаш с една идея от купето вътре и караш.
Аз 2 фара съм сменил, и трябва да ти кажа, че след слагането на фара, той почти застава перфектно и няма нужда от настройка. Все пак се корегират ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 20.04.2005

Мнение от jk » 29 Сеп 2006, 22:44

ОК утре ще направя настройките и ще кажа какво е станало.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2055
Регистриран на: 3.04.2003
Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
Пол: Мъж
Кара: Каквото ми попадне .
Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
Детайли за колата: Лачена 39_ка .

Мнение от AGT » 25 Ное 2006, 21:33

Ще посъживя тази стара тема за да не пускам нова :D .Колегата jk така и не каза какво стана с неговите фарове ,но аз имам проблем с моите фарове. Значи нагоре-надолу добре обаче десният направо си свети по тротоарите а не на пътя и по никакъв начин не мога да ги накарам тия фарове да се посъберат да светят пред колата.Левият също лекичко бие наляво но на височина е перфектен. Основният въпрос е има по две врътки на страна тази която е от външният край на фара не променя нищо а тази от вътрешната е за регулиране нагоре-надолу.Ако някой има идея как да го настроя да свети десният пред колата а не в дясно да свирка.Като цяло фаровете съм ги регулирал по ламарините да са с перфектни фуги.Тоест не би трябвало да се пипат повече там.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 188
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е60 LCI 530 xd MT

Мнение от sikar » 26 Ное 2006, 0:02

AGT написа:Ще посъживя тази стара тема за да не пускам нова :D .Колегата jk така и не каза какво стана с неговите фарове ,но аз имам проблем с моите фарове. Значи нагоре-надолу добре обаче десният направо си свети по тротоарите а не на пътя и по никакъв начин не мога да ги накарам тия фарове да се посъберат да светят пред колата.Левият също лекичко бие наляво но на височина е перфектен. Основният въпрос е има по две врътки на страна тази която е от външният край на фара не променя нищо а тази от вътрешната е за регулиране нагоре-надолу.Ако някой има идея как да го настроя да свети десният пред колата а не в дясно да свирка.Като цяло фаровете съм ги регулирал по ламарините да са с перфектни фуги.Тоест не би трябвало да се пипат повече там.

Отидох в D&N на Рогошко и срещу 10 лв. ги настроиха ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 8.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525d '02
Мечтае да кара: 850i или M6

Мнение от Glamav » 26 Ное 2006, 2:55

Излагате се ...
Фаровете се настройват в проценти, на повечето коли пише отпред някъде.. на БМВ не съм ги заглеждал.
Също се настройват да са успоредни, мястото на което правят чупка късите, разстоянието между двете чупки да е точно колкото разстоянието между двата фара.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook