Внимавайте като купувате други спирачни апарати

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от -={WHO}=- » 20 Май 2015, 12:13

Преди два дена ми се случи нещо много неприятно, моята кола бмв е36 323 започна да губи инерция. Пускам колата по инерция и сама намалява се едно съм дръпнал ръчната. Набирам пак до 60 км. пускам по инерция брей километража 40, 30 , 20 ще ме удари някои защото ставаше много бързо. Прибрах се от работа и останах в колата 30 мин. в размисли. По едно време чувам нещо да чука през интервали като отлепваша се накладка "чук" "чук" и така 10 мин. Вече бях сигорен че е ръчната - викам си ооо други ден я права. Излизам Аз на следващия ден на работа и нямаше ядове, като паркирах не дръпнах ръчна този път, работния ден свърши и аз се прибрах пак без проблеми. В почивния ден излезнах с 7 часа че си имах работа и като минах 15 км. брей пак почна ама по яко. И си казах , това ще да е от старите ми задни спирачни апарати, после си помислих че може да съм ги прецакал задните апарати защото сложих предни апарати от е46 330i понеже са на 325мм спирачен диск и може колата да е почнала да спира само с предни и задните да са корозирали, знам ли. Спрях на равно, качих колата на крик и проверявам резултата беше че се въртеше трудно задното колело, за късмет проверих и предно ляво и добре че него проверих защото ако бях проверил предно дясно щях да си мисля че е от задните апарати. Предното колело едвам се мърда, направо почти блокирало, гледам диска син, помислих че апарата е блокирал от спрея с които го боядисах, апаратите са сини са, но чак след 1 година да се разтекли вътре, знам ли. Отидох в серзиза и като свалихме спирачния апарат леле на нищо не преличаше буталцето , беше корозирало и защо ли? Защото прахообирателя се беше скъсал там където се захваща за спирачния апарат ( за тези които незнаят прахообирателя е горната гума на буталото ) след което влезнало вода и айде буталото за кофата. Смених и двете бутала, както и прахообирателите с вътрешния пръстен, водачите бяха ок , смених и тапите на болтовете и гумичката от която се обезвъздушава. Внимавайте ако са боядисвани БОЯТА СЕ ЗАРЪИЧА ОТ СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ, сега единия апарат е леко бяло син. За съжаление снимки ненаправих но ще кача ако сменям задните апарати на цялата процедура, как се боядисва и кое как се сменя. Сега бутала с уплътненията има в тех-ко по 28лв броя и по 20 лв в ерво07 само буталото, но не питайте по телефона в тех-ко защото ще ви кажат че няма и ще се чудите т къде да си вземете гумички както стана при мен , цял ден ми замина а разбрах че има защото като отидох да купувам спирачни маркучи за е46 330i понеже за е36 нямаше ( в прочем дават ги за е36 425мм дължина а за е46 405мм но при е46 резбата е издължена такаче се еднаква дължина ) и ги питам : "Защо нямате ремонтни комплекти " и Венци от Тех-Ко люлин ми показва че има. Лелелел полудях а вече бях купил бутала от евро07 и чаках от един магазин в люлин ремонтен комплект без бутала. Замина ми цял ден заради некомпететни служители. Венци си разбира от работа и ми ги намери 2 пъти защото след като магазина в люлин ми казаха че имат само 1 комплект и аз се върнах в тех-ко и неговия колега неможа да ги намери и оп Венци свърши работа. Сега да оточна още нещо буталото е 57мм има и за 54мм. Така че Ако си сменяте премерете първо диаметъра на буталото. Разликата с оригиналните бутала ( които НЕ продават в дару кар а трябва цял спорачен апарат 500 и лв. , продават само гумички двете за 57лв. ) е че испанското вътре има по голям канал от оригиналното което е добре според мен тежи по малко. Ако има нещо питайте. Успех
Последна промяна -={WHO}=- на 20 Май 2015, 16:10, променена общо 1 път
БМВ - Радостта от дрифта :d

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от Tenata » 20 Май 2015, 14:40

Относно диаметъра на буталото си го пише на всеки спирачен апарат (освен ако няма сериозна корозия по него, трябва заигравка с телена четка)

Пример: надпис 54/22 - бутало 54мм, максимална ширина на диска 22мм
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от datchko » 20 Май 2015, 16:36

Затова като се купуват важни компоненти като спирачките (апаратите), винаги се прави пълна ревизия - сменят се вътрешно уплътнение, маншона, чисти се идеално цилиндъра, сменят се маркучите с нови, сменя се спирачната течност (за промивка може след месец-два да се смени пак) и не се боядисват, а примерно се минават на пясъкоструй :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от -={WHO}=- » 20 Май 2015, 18:34

С боята не съм имал проблем. Явно грешно си ме разбрал. Гумичката е била проблема, плюс това никои не се е родил научен така, че забележката ти е неуместна.
БМВ - Радостта от дрифта :d

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от datchko » 20 Май 2015, 21:21

Забележки не съм правил :winky:
Аз лично преди да пипам нещо, което ми е непонятно, първо проучавам въпроса и тогава действам и го правя качествено.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 1.10.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 330 xi
Мечтае да кара: BMW F82 M4

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от -={WHO}=- » 20 Май 2015, 21:35

Не винаги отговарят колегите / не са и дръжни / ето аз сега незнам как се поставя всмукателен вал от м54б30, това не означава че няма да го поставя но питах, даже тема пуснах и още няма отговор. Ако си запознат сподели. За всмикателен без ванос от м50б25 вече знам ако някои го интересува прочетете тук. http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=391588 Успех :yes:
БМВ - Радостта от дрифта :d

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от In_Memoriam » 20 Май 2015, 22:51

Като се купуват се спирачни апарати на 15+ години, едва ли някой очаква да са в състояние като от магазина. Доколкото разбирам си ги сложил директно без дори да провериш семерингите, да не говорим за пълна ревизия. Какво да внимаваме :dunno: Когато нещата се правят като хората няма нищо за внимаване.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от datchko » 21 Май 2015, 18:47

Колегата с темата не знам защо се засяга толкова..
Аз лично не мога да си представя как ще си купиш сипрачни апарати и няма да ги ревизираш преди да ги сложиш :dunno:
Все пак това ти е сигурността и живота.. Даже се радвай, че не си останал без спирачна течност да се пребиеш някъде..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 19.08.2011
Кара: Coupe

Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати

Мнение от Emilow » 23 Май 2015, 18:02

А аз незнам какъв е смисъла от темата...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook