Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Преди два дена ми се случи нещо много неприятно, моята кола бмв е36 323 започна да губи инерция. Пускам колата по инерция и сама намалява се едно съм дръпнал ръчната. Набирам пак до 60 км. пускам по инерция брей километража 40, 30 , 20 ще ме удари някои защото ставаше много бързо. Прибрах се от работа и останах в колата 30 мин. в размисли. По едно време чувам нещо да чука през интервали като отлепваша се накладка "чук" "чук" и така 10 мин. Вече бях сигорен че е ръчната - викам си ооо други ден я права. Излизам Аз на следващия ден на работа и нямаше ядове, като паркирах не дръпнах ръчна този път, работния ден свърши и аз се прибрах пак без проблеми. В почивния ден излезнах с 7 часа че си имах работа и като минах 15 км. брей пак почна ама по яко. И си казах , това ще да е от старите ми задни спирачни апарати, после си помислих че може да съм ги прецакал задните апарати защото сложих предни апарати от е46 330i понеже са на 325мм спирачен диск и може колата да е почнала да спира само с предни и задните да са корозирали, знам ли. Спрях на равно, качих колата на крик и проверявам резултата беше че се въртеше трудно задното колело, за късмет проверих и предно ляво и добре че него проверих защото ако бях проверил предно дясно щях да си мисля че е от задните апарати. Предното колело едвам се мърда, направо почти блокирало, гледам диска син, помислих че апарата е блокирал от спрея с които го боядисах, апаратите са сини са, но чак след 1 година да се разтекли вътре, знам ли. Отидох в серзиза и като свалихме спирачния апарат леле на нищо не преличаше буталцето , беше корозирало и защо ли? Защото прахообирателя се беше скъсал там където се захваща за спирачния апарат ( за тези които незнаят прахообирателя е горната гума на буталото ) след което влезнало вода и айде буталото за кофата. Смених и двете бутала, както и прахообирателите с вътрешния пръстен, водачите бяха ок , смених и тапите на болтовете и гумичката от която се обезвъздушава. Внимавайте ако са боядисвани БОЯТА СЕ ЗАРЪИЧА ОТ СПИРАЧНА ТЕЧНОСТ, сега единия апарат е леко бяло син. За съжаление снимки ненаправих но ще кача ако сменям задните апарати на цялата процедура, как се боядисва и кое как се сменя. Сега бутала с уплътненията има в тех-ко по 28лв броя и по 20 лв в ерво07 само буталото, но не питайте по телефона в тех-ко защото ще ви кажат че няма и ще се чудите т къде да си вземете гумички както стана при мен , цял ден ми замина а разбрах че има защото като отидох да купувам спирачни маркучи за е46 330i понеже за е36 нямаше ( в прочем дават ги за е36 425мм дължина а за е46 405мм но при е46 резбата е издължена такаче се еднаква дължина ) и ги питам : "Защо нямате ремонтни комплекти " и Венци от Тех-Ко люлин ми показва че има. Лелелел полудях а вече бях купил бутала от евро07 и чаках от един магазин в люлин ремонтен комплект без бутала. Замина ми цял ден заради некомпететни служители. Венци си разбира от работа и ми ги намери 2 пъти защото след като магазина в люлин ми казаха че имат само 1 комплект и аз се върнах в тех-ко и неговия колега неможа да ги намери и оп Венци свърши работа. Сега да оточна още нещо буталото е 57мм има и за 54мм. Така че Ако си сменяте премерете първо диаметъра на буталото. Разликата с оригиналните бутала ( които НЕ продават в дару кар а трябва цял спорачен апарат 500 и лв. , продават само гумички двете за 57лв. ) е че испанското вътре има по голям канал от оригиналното което е добре според мен тежи по малко. Ако има нещо питайте. Успех
Последна промяна -={WHO}=- на 20 Май 2015, 16:10, променена общо 1 път
БМВ - Радостта от дрифта :d
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Относно диаметъра на буталото си го пише на всеки спирачен апарат (освен ако няма сериозна корозия по него, трябва заигравка с телена четка)
Пример: надпис 54/22 - бутало 54мм, максимална ширина на диска 22мм
Пример: надпис 54/22 - бутало 54мм, максимална ширина на диска 22мм


на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Затова като се купуват важни компоненти като спирачките (апаратите), винаги се прави пълна ревизия - сменят се вътрешно уплътнение, маншона, чисти се идеално цилиндъра, сменят се маркучите с нови, сменя се спирачната течност (за промивка може след месец-два да се смени пак) и не се боядисват, а примерно се минават на пясъкоструй 

- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати
С боята не съм имал проблем. Явно грешно си ме разбрал. Гумичката е била проблема, плюс това никои не се е родил научен така, че забележката ти е неуместна.
БМВ - Радостта от дрифта :d
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Забележки не съм правил
Аз лично преди да пипам нещо, което ми е непонятно, първо проучавам въпроса и тогава действам и го правя качествено.

Аз лично преди да пипам нещо, което ми е непонятно, първо проучавам въпроса и тогава действам и го правя качествено.
- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Не винаги отговарят колегите / не са и дръжни / ето аз сега незнам как се поставя всмукателен вал от м54б30, това не означава че няма да го поставя но питах, даже тема пуснах и още няма отговор. Ако си запознат сподели. За всмикателен без ванос от м50б25 вече знам ако някои го интересува прочетете тук. http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=391588 Успех 

БМВ - Радостта от дрифта :d
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Като се купуват се спирачни апарати на 15+ години, едва ли някой очаква да са в състояние като от магазина. Доколкото разбирам си ги сложил директно без дори да провериш семерингите, да не говорим за пълна ревизия. Какво да внимаваме
Когато нещата се правят като хората няма нищо за внимаване.


- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Внимавайте като купувате други спирачни апарати
Колегата с темата не знам защо се засяга толкова..
Аз лично не мога да си представя как ще си купиш сипрачни апарати и няма да ги ревизираш преди да ги сложиш
Все пак това ти е сигурността и живота.. Даже се радвай, че не си останал без спирачна течност да се пребиеш някъде..
Аз лично не мога да си представя как ще си купиш сипрачни апарати и няма да ги ревизираш преди да ги сложиш

Все пак това ти е сигурността и живота.. Даже се радвай, че не си останал без спирачна течност да се пребиеш някъде..
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани