Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от zafirovp » 04 Май 2015, 22:45

Здравейте,
преди 2 месеца ходих на реглаж. Малко след това смених предните амортисьори и отново отидох. Първия път наклона беше 0.20 и 0.30 градуса при номинална стойност 0.30 градуса. След смяната на амортисьорите наклона на предните колела стана 1.3 и 2.0 градуса. Момчетата във сервиза ми казаха, че е много извън нормите, но не се регулира. Със просто око се вижда, че горната част на гумите е по-навътре от долната и сега предницата е по-високо от преди. Единствено съм сменял предни амортисьори без пружини, понеже старите бяха тотал щета. И двата пъти съм ходил на реглаж на едно и също място.

От какво според вас може да се дължи тази промяна?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Май 2015, 6:18

Ами амортисьорите не са като предишните ти. Сравнявахте ли ги един до друг при смяната? Защото от повишения наклон няма как да стане по-висока предницата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 28.07.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 M50B20 | Peugeot 308 HDI
Мечтае да кара: E36 or E46 Turbo 500+
Детайли за колата: Има Шпер | Френска и чуплива

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от sekoy » 05 Май 2015, 9:03

Колега, до колкото разбрах говориш за страничния наклон на гумите (camber).
Ако новите ти амортисиори, не са били чисто нови е възможно да се промени наклонът, (може да са били криви)
Мен ме притесняват разликите между двете колела a по-странното е, че преди смяната на амортисиорите си бил с много малки наклони.
Да не би да са по-къси новите амортисиори от старите :dunno:
Dirty M5 driveR написа:Ами амортисьорите не са като предишните ти. Сравнявахте ли ги един до друг при смяната? Защото от повишения наклон няма как да стане по-висока предницата.

И аз това се чудя, нали като се свали попринцип, тогава се увеличава cambera :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от edimen » 05 Май 2015, 9:37

Амортесьорите да не са такива за 6ц?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от spirco » 05 Май 2015, 10:05

edimen написа:Амортесьорите да не са такива за 6ц?


Това не мисля, че е от значение.
Ако не бъркам разлика има само в пружините, но не и в амовете.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от stony1 » 05 Май 2015, 16:06

Има такива предни амортисьори, при които като се монтират със стандартните тампони камбера се увеличава. Аз лично карам с такива от две години и колата е в пъти по-стабилна на завоите. На практика се получава по-голямо износване на вътрешната страна на гумата, което е ясно изразено при стойности над 1.5 градуса. Повече ме притеснява, това че след монтажа при колегата се е получила разлика от 0.7 градуса, което не е нормално. При мен след монтажа камбера на единия амортисьор беше 2.13, а при другия 2.14 градуса.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: e36
Мечтае да кара: M3 e36,911gt3
Детайли за колата: голям мелез

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от VankataG » 05 Май 2015, 20:59

А възможно ли е да е савкупност от новите амове които да даржат по разпаната пружината и да са такива каквито казва колегата от горният пост(STONY1).и малко уморен тампон на макферсона от едната страна

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 28.07.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 M50B20 | Peugeot 308 HDI
Мечтае да кара: E36 or E46 Turbo 500+
Детайли за колата: Има Шпер | Френска и чуплива

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от sekoy » 06 Май 2015, 14:27

VankataG написа:А възможно ли е да е савкупност от новите амове които да даржат по разпаната пружината и да са такива каквито казва колегата от горният пост(STONY1).и малко уморен тампон на макферсона от едната страна

Колега, караме старички коли. Абсолютно възможно е нещо да е мръднало.
Моята като я издрънчах и "кембъра" стана 2.1 от ляво и 1.7 отдясно.
Ако толкова те дразни, че е с различни наклони, подложи и шайби на шенкела
и си ги докарай наклоните.
Давам тази идея защото е най-евтина и най-лесна за изпълнение,
Иначе има доста работи да разбуташ докато намериш "виновника". :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от Dirty M5 driveR » 06 Май 2015, 18:34

sekoy написа:Колега, караме старички коли. Абсолютно възможно е нещо да е мръднало.
Моята като я издрънчах и "кембъра" стана 2.1 от ляво и 1.7 отдясно.
Ако толкова те дразни, че е с различни наклони, подложи и шайби на шенкела
и си ги докарай наклоните.
Давам тази идея защото е най-евтина и най-лесна за изпълнение,
Иначе има доста работи да разбуташ докато намериш "виновника". :)


Това е доста точно изказано мнение. :yes: На изключително малко коли наклоните се запазват еднакви - поддават бомбетата, кривят се разни чаркалаци по окачването и прочие. Но на е36 с подлагане на шайби тия разлики се коригират лесно, а пък и ефекта от повечко наклон може да бъде поразителен.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: e36
Мечтае да кара: M3 e36,911gt3
Детайли за колата: голям мелез

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от VankataG » 06 Май 2015, 19:12

Аз проблем с наклоните нямам.Поскоро мнението ми беше насочено към автора на темата.Да се порови малко да види каде и какво не му е наред.И все пак Ви благодаря за отзивчивоста :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Наклон на преден мост след смяна на амортисьори

Мнение от zafirovp » 09 Май 2015, 20:16

Не съм се поровил, понеже всичко е сменено по предницата. Единствено шарнирите са различни като тип, от там може да идва разликата. Иначе във завойте със такъв наклон си е супер. :D

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook