Смяна на предни амортисьори.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от bum_bum » 08 Апр 2015, 9:51

Абе какви са тия цени, които споменавате 15-20лв? Реглаж на двата моста не е ли по-скоро към 40-50?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от pinko_23 » 08 Апр 2015, 11:58

За София реглаж на преден мост почти навсякаде е 35 лева. Заден по евтино 15-20 говориме за читави сервизи с лазерните машини. Щото има и такива с въженца.
Няма начин да няма начин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 11.09.2007

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от tsvetigster » 08 Апр 2015, 13:30

Във враца реглаж на 2та моста 25лв с триизмерен стенд уж бил много качествен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от KPETEH » 08 Апр 2015, 16:49

Dirty M5 driveR написа:
k-hristov написа:Коя стойност ще се промени след смяна на амортисьор?


Възможно е да се промени напречния наклон, който от своя страна изменя сходимостта. Аз спирам да пиша, защото явно няма смисъл. Споделих какво се случва при съвсем малка промяна в определени параметри и че никога не знаеш кога ще се прояви ефекта, колкото и пренебрежимо да е изместването. Споделих и какви големи разлики сме наблюдавали при смяна на точно такива елементи, които уж нищо не изменят. Най-лесно ще е да кажа, че ви свидят 20-те лева и затова така пишете, но явно е до начина на мислене... Аз не се и удучвам. Някои не правят реглаж, други не си балансират гумите с години и те така. ;)


Ти си в бизнеса и не случайно те подритнах така.... и преди сме спорили по тоя въпрос. Жалко е, че хора като теб майстори дават подобни мнения, без въобще да осъзнават, какъв е въпроса и частния случай... За кво да прави реглаж след като сменя елементи, които не влиаят на сходимостта?! Обесняваш некви неща по принцип. Ми ясно, е че:
1. Ако омекне/скъса тампон на носач - сходимостта в гъзъ.
2. Слагаш шайби по шенкела - сходимостта в гъзъ.
3. Сменяш, кормилен накрайник/рейка - сходимостта е в гъзъ.
4. Сменяш опорни тампони - сходимостта е в гъзъ.
5. Кривиш носача - сходимостта е в гъзъ.
6. Караш амортисьора докато не се разхлопа - сходимостта е в гъзъ.
7. Кара шарнири докато не почнат да изпадат - сходимостта е в гъзъ.

Ама да твърдиш, че тряя всеки път да правиш реглаж е просто неадекватно! Той човка не знае кви са му стойностите преди да направи ремонта, че после да мери. И са ще иде и ще направи реглаж, ще му побутнат там накрайниците, ако ги развият и той ще почне като тебе да разправя наляво и надясно, че едва ли не като си помпаш гумите, тряя си правиш реглаж. Явно, че и той не е много наясно с тоците. Кой знае кога за последно му е правен такъв, че после даже ще избухне на първия завой, да не може да я вкара в пътя... Не ми се говори за прехвалените стендове, дето като кихнеш изпод колата и стойностите се сменят....

За да не се налага да пишеш ще потвърдя, че сходимостта е важна за износването на гумите, завиването/презавиването, движението в права линия, сеенето и други, както и стойностите на задния мост. Най-добре е да се смени всичко накуп с ново и тогава да се прави реглаж, че да си вадиш изводи от различни настройки. Не се обиждай. В конкретния случай трябва да се съгласиш, че не е необходим реглаж. Нека колегата ако направи такъв да постне листчето, па мое и да го изкоментираме...
П.С.
Мълчанието е знак за съгласие. И аз няма да пиша повече.
П.С.2
Е ти една история: Сменям си рейката и накрайниците, събирам я на око и я карам на реглаж и тоя вика аз ще я вкарам. Първо ми виси на ръба на рекаро седалките на отворена врата се едно паркира ламборджини, па после ме пита къв е мотора, викам 2.5. Гони ме да не гледам кви ги върши, то некви лазери ултра скъпата машина не требвало да съм там, наоколо и накраа готово вика. Излизам аз, давам и 150км/ч и не мога фана пътя... Вадя листа и кво гледам - референтни стойности за 325их. Бате кажи честно... Ше го е*а и стенда... рииш ли?! :banghead:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Апр 2015, 21:18

Мълчанието е знак, че съм още на работа и вземам парите на хората, за да им правя ненужен реглаж. :mhihi: :mhihi:

Аз няма от какво да се обиждам. Знам как седят нещата и върша каквото е нужно, за да са доволни хората. А хората са доволни, когато колите им са изправни. Избяга ли сходимостта от границите значи за мен това не е добра геометрия, следователно регулирам. Щото всеки ден гледам как хората от смяна на дребни неща не минават през сервиз със години и като дойде зимата и се почва "тя се хлъзна и ударих бордюра". Що се хлъзна? Щото всяко колело гледа накъдето на него му е кеф, а в резултат на това не са останали гуми... Няма как да се обидя от това, че казвам на хората каква е истината. Все пак никого не карам на сила да си регулира предницата, нали. ;) На теб ако ти се разбие един накрайник ще смениш ли цялата предница, че чак тогава да отидеш на реглаж? (Може и да не отговаряш).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 11.09.2007

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от tsvetigster » 08 Апр 2015, 22:39

Колеги , здравейте, не се карайте писах по-рано ,че утре ще отида на стенд, но днес излезнах по-рано от работа и отидох на реглаж. Вдигнаха колата, наредиха нагодите и ми казаха, ме колата няма нужда от настройки, дадох 5лв. и си тръгнах. Уважавам мнението на всеки един от вас (не съм казал , че
съм сменял амортисьори), но затова е тоя форум и всеки да си прави заключенията

П.П правя реглаж всяка год на мойто BMW. Благодаря пак за мненията който сте дали.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от ~Мишо~ » 08 Апр 2015, 23:31

На стенда гледаха ли задния мост?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от bum_bum » 09 Апр 2015, 0:23

pinko_23 написа:За София реглаж на преден мост почти навсякаде е 35 лева. Заден по евтино 15-20 говориме за читави сервизи с лазерните машини. Щото има и такива с въженца.


Аз правя винаги и на двата на купето. Компакта е ясно :mhihi: Струва ми се, че и от дупките се разваля реглажа та за това е добре може би всяка или на всеки две години да се гледа, дори и нищо да не се сменя.

Относно въженцата- все още по тоя метод се прави реглажа във Ф1 тъй, че ако човека знае какво прави и това не е лош вариант.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 16.07.2014
Местоположение: Tullamore
Пол: Мъж
Кара: F30 & E46
Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner

Re: Смяна на предни амортисьори.

Мнение от SH3M37A » 09 Апр 2015, 0:46

Не искам да влизам в спор с когото и да било :

Абсолютно аматьорско мнение :mhihi:

През последния месец и половина смених цяло предно окачване без амортисьори и пружина + задно само което беше издало багажа.

Сменях ги на етапи поради липса на време ,а човека на реглажа ми е личен приятел и не ми се налагаше да плащам за реглаж.Просто при смяна на някоя част ходех при него да видим ,кое как защо.
ще дам описание на процедурата .

Прилича на подемник само ,че е с релси за гумите + за всяка гума разни кутии със сензори и разни шукари приемници идея си нямам за ко иде реч де ка се вика .

При смяна на долен шарнир - даде отклонение ,но в границите
При смяна на тампон на купето отпред - даде отклонение ,но в границите ( леко го донастрои )
При смяна на биалетките + кормилни накрайници вътрешни и външни - абсолютно си бе за реглаж .

Отзад естествено ,ако не буташ големите тампони ,които са за купето ( за седан ) не даде отклонение
Сменени горни външни втулки .
Другото изглежда здраво и непокътнато от времето :)

Но отпред си дава разместване при смяна на дадена ,част . Явно всичко се свежда до качеството на самата част знам ли :dunno: . И не на последно място единични случай при ,които при тампон на стабилизираща щанга може да даде отклонение с доста над нормите :)
:bchug:
Изображение
Изображение

Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016

За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook