Смяна на предни амортисьори.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- tsvetigster
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 11.09.2007
Смяна на предни амортисьори.
Поздрави, колеги. Имам едно запитване към вас. Дойде ми ред да сменя предни шарнири и предни амортисьори. Трябва ли да мина на регулаж? Питам, защото колата се държи доста добре, до 500-600 м. не носи нито в ляво, нито в дясно. Едни приятелчета казват, че трябва да мина на регулаж, други казват, че не трябва. И съм малко объркан.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна на предни амортисьори.
Трябва. На реглаж не се минава единствено при смяна на биалетки и тампони на стабилизиращата щанга. Може нищо да не се е изместило, но няма реален начин да си сигурен, освен закачане на стенда.
- tsvetigster
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 11.09.2007
Re: Смяна на предни амортисьори.
Да колега разбирам, но преди година минавах на реглаж сменях предни накрайници и се заговорихме с момчето, което прави реглажа, и ми каза след реглажа, че е нормално след 400 м. да заноси в ляво или в дясно, което зависело от пътя, а в случея колата се движи доста добре, до 500-600 м. се държи право в пътя. Може би ще мина на реглаж за по-сигурно, но колата се държи доста добре затова съм малко объркан, няколко пъти съм я тествал на права отсечка, която е 3 км. и доста бях изненадан.
- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на предни амортисьори.
Най добре колега си мини един реглаж да ти е мирна главата
П.С Много хора след като сменят нещо по окачването и не минат реглаж след малък период от време същото нещо се разбие и си мислят че е от некачествена стока, а то всъщност е от това че не са минали реглаж.

П.С Много хора след като сменят нещо по окачването и не минат реглаж след малък период от време същото нещо се разбие и си мислят че е от некачествена стока, а то всъщност е от това че не са минали реглаж.


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна на предни амортисьори.
Относно ходовата част на българина трябва да станат ясни две неща:
1. Това, че предницата не тропа не значи, че е здрава.
2. Това, че колата не дърпа наникъде не значи, че няма нужда от реглаж.
1. Това, че предницата не тропа не значи, че е здрава.
2. Това, че колата не дърпа наникъде не значи, че няма нужда от реглаж.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Смяна на предни амортисьори.
Пред 4 години смених двата леви шарнира, тампон и биалетка, а след още една година и всички амортисьори. На реглаж не съм ходил, но не защото смятам, че няма нужда. Просто в моя град тогава нямаше читави сервизи, пък и да си призная имам фобия от сервизи и майстори.
При мен не е имало проблеми оттогава - не дърпа волана, не яде гуми, не тропа и не е имало допълнителни износвания по окачването. Ако сменяш кормилни накрайници - тогава реглажът е задължителен. Ако са други части по предницата - по-скоро крайно желателен, да си спокоен.

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Смяна на предни амортисьори.
Колега реглажът е важен не само поради факта че колата дърпа на ляво или дясно ами и за правилното износване на гуми. Аз лично последно есента правих реглаж на предница и задница там също се прави.
Поздрави.
Поздрави.
Няма начин да няма начин
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна на предни амортисьори.
Dirty M5 driveR написа:Трябва. На реглаж не се минава единствено при смяна на биалетки и тампони на стабилизиращата щанга. Може нищо да не се е изместило, но няма реален начин да си сигурен, освен закачане на стенда.
То по тая логика, всеки ден треа си правиш реглаж, щото като караш и гумите се въртят, а също и като завиваш. Може и нищо да не се е изместило, но няма реален начин да си сигурен. Нито може да обърка монтажа на амортисьора, нито може да монтира шарнира на носача по друг начин... Луди ли сте?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна на предни амортисьори.
Ми... ако лудост е факта, че се занимавам едновременно със смяна на части по ходовата част и реглаж на преден и заден мост и мога в реално време да видя как се изменя геометрията след смяна на определени неща... значи да - луд съм. Но знам как на моята лична кола промених сходимостта с 2мм (не сантиметра) и не можах да я позная след това. И то какво излиза - че освен върху дърпането и износването на гумите промяната в сходимостта води и то промяна в поведението на колата - завиване, спиране и прочие. Същата кола съм я карал с 4мм изместена сходимост в сравнение с преди и презавиването е в ПЪТИ по-често срещано явление. Защо ли? 

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Смяна на предни амортисьори.
Правилният реглаж е най-добрият тунинг и подарък който можете да си подарите на колата
Поведението на колата зависи изключително много от едната десета toe out или единия градус отгоре камбър... Дори и човек само да се вози в тая кола, да се примири със скапано пътно поведение за 15лв. е просто кощунство... Да не говорим при малко променяне на фабричните настройки, как може да се постигне супер стабилна предница и плавно тръгване на задницата, което се усеща просто прекрасно... 





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Смяна на предни амортисьори.
Dirty M5 driveR написа:Ми... ако лудост е факта, че се занимавам едновременно със смяна на части по ходовата част и реглаж на преден и заден мост и мога в реално време да видя как се изменя геометрията след смяна на определени неща... значи да - луд съм. Но знам как на моята лична кола промених сходимостта с 2мм (не сантиметра) и не можах да я позная след това. И то какво излиза - че освен върху дърпането и износването на гумите промяната в сходимостта води и то промяна в поведението на колата - завиване, спиране и прочие. Същата кола съм я карал с 4мм изместена сходимост в сравнение с преди и презавиването е в ПЪТИ по-често срещано явление. Защо ли?
Коя стойност ще се промени след смяна на амортисьор?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна на предни амортисьори.
Момчета , не искам да влизам в спор с никой , но лично според мен , задължително се налага реглаж ако са сменявани кормилни накрайници ...... при смяна на шарнирни и амортисьори , биелетки , тампони и т.н. по предницата , реглажа не е задължителен ....
Сега дали ще има някакво изместване ... вероятно ще има , но то ще е пренебрежимо малко ..... Няколко пъти съм пипал по ходова част (за ремонти различни от кормилни накрайници) на различни коли и след това сме гледали какво е отклонението след интервенцията ..... ми отклонението както казах е било незначително ....
Колега , ако не си правил реглаж скоро /никога и сега си решил да сменяваш нещо по предницата , то няма да е лошо след това да отидеш .....но ако си регулирал предницата , то просто си смени частите и си карай ....
Сега дали ще има някакво изместване ... вероятно ще има , но то ще е пренебрежимо малко ..... Няколко пъти съм пипал по ходова част (за ремонти различни от кормилни накрайници) на различни коли и след това сме гледали какво е отклонението след интервенцията ..... ми отклонението както казах е било незначително ....
Колега , ако не си правил реглаж скоро /никога и сега си решил да сменяваш нещо по предницата , то няма да е лошо след това да отидеш .....но ако си регулирал предницата , то просто си смени частите и си карай ....
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Смяна на предни амортисьори.
k-hristov написа:Коя стойност ще се промени след смяна на амортисьор?
Възможно е да се промени напречния наклон, който от своя страна изменя сходимостта. Аз спирам да пиша, защото явно няма смисъл. Споделих какво се случва при съвсем малка промяна в определени параметри и че никога не знаеш кога ще се прояви ефекта, колкото и пренебрежимо да е изместването. Споделих и какви големи разлики сме наблюдавали при смяна на точно такива елементи, които уж нищо не изменят. Най-лесно ще е да кажа, че ви свидят 20-те лева и затова така пишете, но явно е до начина на мислене... Аз не се и удучвам. Някои не правят реглаж, други не си балансират гумите с години и те така.

- tsvetigster
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 11.09.2007
Re: Смяна на предни амортисьори.
Колеги не мислих че ще се стигне до такива дискусй
Утре ще мина на реглаж и ще пиша какво отклонение
Утре ще мина на реглаж и ще пиша какво отклонение
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани