Дигитално управление без климатик
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Дигитално управление без климатик
Върти ми се една идея в главата. Имам прасето, дигиталното управление тръби и компресор за климатроник. Да обаче това ми е втора е36-ца и ще се кара рядко. Едната е36-ца ми е на газ с климатроник- евридейка, освен това ми е на разположение е46-цата на брат ми т.е. на тази климатик не ми е необходим. Да, но врътките на парното адски ме дразнят. Мога ли да си монтирам прасето и дигиталното управление без да монтирам тръби и т.н. за климатика. Единствената идея ми е "мисля си, че ще е доста по-бързо и лесно". Четох доста теми за монтаж на климатик и е дявол и половина, но никъде не видях тема за монтаж на управлението. Крайната цел е да си имам парно, само че да се управлява от дигиталното управление. Приемам съвети за монтажа. Като цяло не ми пречи да монтирам и климатика, но ще трябва да взема климатичен радиатор тогава вече и на сервиз ще трябва да се ходи - електроники, фреон и т.н. ,а както казах вече имам 2 коли с климатик и на тази е излишно набиване на пари.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Дигитално управление без климатик
Какъв е смисъла да разглобиш колата, за да монтираш само прасето? Прекарай и тръбите, нищо не ти пречи. На практика те няма да са свързани с компресора на климатика, но ще са на местата си.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Дигитално управление без климатик
Нищо не ми пречи да свържа и тръбите. Въпроса ми е какво ми е необходимо за да накарам управлението да работи. Виждам че има черна и бяла букса. Трябва ли да пускам/купувам някаква инсталация за тях ако няма да се ползва самия климатик.?
Re: Дигитално управление без климатик
По надолу в темата viewtopic.php?p=2993161 има полезни линкове.
- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Дигитално управление без климатик
Темата на колегата Jackson е много полезна. Като въпроси ми останаха следните. Ако няма да ползвам климатик, както вече споменах нужно ли е на монтирам дехидратор и инсталацията към него? Също нужно ли е да монтирам тръбата за конденза?
- alexignatov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 15.07.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120D
Re: Дигитално управление без климатик
В последните 2 дена точно това правих. След като сложиш прасето+централната духалка+клапаните за парното+новите въздухотводи за краката при вързани само 2 кабела тръгва на парно без проблем : бялата букса директно си я връзваш а от черната връзваш червен с жълто към разклонителната кутия под волана и жълт с лилаво към буксата на клапаните ( буксата си е с 3 гнезда и едното е празно и само добавяш пинчето) за тръбата която питаш за конденза - то си е едно като маркуче и само трябва да махнеш от мокета където е очертано и отдолу ламарината е полуизрязана на елипса и като чукнеш с отверка пада капачето под колата ( да знаеш че отвътре не се вижда да е очертано и за това просто чукни посредата и то ще си падне) . Аз лично ще добавям и климатика пролетта за това пуснах и останалите кабели, само черен със зелено не разбрах къде да го вържа защото никъде няма такъв кабел обаче на парно си работи перфектно
- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Дигитално управление без климатик
Няма да откажа някоя снимка ако имаш.
- NaCaRcOrIi
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 11.11.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318i
Re: Дигитално управление без климатик
Браво колеги.Много добра тема,и аз мисля да правя същата интервенция. 

- alexignatov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 15.07.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120D
Re: Дигитално управление без климатик
За да се ползва за парно само съм сменил следните неща: цялото прасе,централната духалка защото има втора врътка която управлява духалките които духат срещу теб, клапаните за парното които вече стават 2 като се добавя третия кабел (жълт с лилаво и отива в черната букса) и третия маркуч, духалките за краката за шофьора и пасажера ( на парното духат от таблото към краката а на дигиталния духалките идват точно над краката), кората под волана,кората под жабката, филтър за купето. За по-сигурно взех нов фланец за парното (влиза в прасето и за него се свързват маркучите за парното) и новите о пръстенчета ( попринцип са 3 отворите обаче се слагат по 2 пръстенчета на отвор ) Номера на фланеца е 64118390697 , гумичките са 2 броя 64118377824 + 4 броя 64111374238 . Другия кабел който трябва да се прекара е червен с жълто който отива в голямата разклонителна кутия под волана където са много видове кабели и са сложени в едни гребени ( като на домашните бушони) и там се поставя кабела с обикновена кабелна обувка иначе дори не светка дисплея. Попринцип кабелите на черната букса са : червен с жълто,черен със зелено, черен, черен с бяло, син с черно, бял с лилаво, лилав със сиво,жълт с лилаво- ако се поставя климатика всички кабели се свързват : червен с жълто -разклонителна кутия под волана, черен с зелено-стартер (но не разбрах къде точно), черен-ДМЕ носе разклонява и към буксата за диагностика пин1, син с черно- датчика на дехидратора, черен с бяло- синята букса на таблото с уредите пин2,бял с лилаво- букса за диагностика пин 20, лилав със сиво-дме, жълт с лилаво-клапан за парно. За номерата на пиновете към ДМЕ (компютъра на колата) за всеки двигател е различно и има разлика по годините, за да разберете първо въведете номера на шасито в www.bmwfans.info за да разберете точно коя година ви е колата ( не се водете по това което пише в талона) след това теглите от замунда примерно autodata 3.18 (тръгва на windows 7 и 8 без проблем) и там си въвеждате годината и двигатела и като влезете в Wiring diagram цъкате на Engine и ви излиза схемата .
- alexignatov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 15.07.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120D
Re: Дигитално управление без климатик
За самия климатик ви трябват : компресор,стойка за компресор, обтяжна ролка,ремък, 4 тръби за фреон, дехидратор, датчик за дехидратор, допълнителна шайба която се слага на шайбата на коляновия вал, радиатор за климатик, перка за радиатора, 3 релета, воден радиатор , датчик за температурата на антифриза, дифузьора между водния радиатор и виското, пласмасата между бронята и радиаторите. Тези неща ги знам със сигурност че се сменят обаче още не съм стигнал до поставянето на самия климатик и за сега не мога да кажа дали няма да излезе и нещо друго 

- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Дигитално управление без климатик
След доста отлагане поради други проблеми с колата дойде ред да монтирам климатроника. За момента имам монтиран компресор с шайби и всичко понеже новия мотор е от кола, която заводско си е била с климатроник. Имам налични : "прасе", въздуховоди, две дълги алуминиеви тръби (едната е с дехидратора), дигиталното управление, фейсово табло (като ще е гарга...) Само централната духалка ще взема тези дни. Купил съм чисто нов радиатор със заготовка за датчик, ел. перка. Искам на първо време да пусна дигиталното управление за топло, но до лятото всичко трябва да е готово за да сработи климатика. Мисля първо да навържа всичко в купето, а в коша ще се "бара" като се позатопли малко. Не съм запознат как да си свържа клапаните за парното и какво точно трябва да купя.
П.С. Днес проверих и имам черната букса.
П.С. Днес проверих и имам черната букса.
- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Дигитално управление без климатик
Колеги имам едно питане. Колата с иимаше черна букса с кабели и управлението тръгна от раз. Оказа се че не ми показва температура на водата на таблото. Смених таблото датчика на водата и просвирихме кабелите от таблото до датчика. Всичко е наред а водата не я отчита на таблото, на лаптопа я показва. Започнах да се чудя дали не трябва да се пусне някакъв кабел за целта защото не съм пускал никакви кабели а по управлението всичко си работи. Все още не съм закачал дехидратора и други стоят в гаража
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Дигитално управление без климатик
Прасе, централна духалка, двойните ел. клапани- това трябва, но не се спомням схемите и дали черната букса играе роля... аз при наличните букси, сложих прасето с управлението и така я карах колата... поне седмица и нямаше проблем. И парно и вентилатора си работят. Каква точно ти е колата. Трябва, да се погледне инсталацията. Иначе си е занимавка...сваляш всичко в предната част на купето и сменяш.. Ако нямаш фабрична инсталация за климатик в колата е по-добре, да не рискуваш с клима. А само за управление... иначе климатика си е друго нещо, особено ако нямаш шибидах и колата ти е тъмна, си е необнодимост, но играчката е голяма и ако тръгнеш и част по част, да събира... Но всичко зависи от желанието! Ако искаи климатик в колата си, ще го инсталираш. Добре е, да вземеш части от кола като твоята, а ако имаш "донор" е най-добре. Аз купих комплект от М52Б28 и се наложиха доработки и компресора пак не стана за моето М40
- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Дигитално управление без климатик
jakson написа:Прасе, централна духалка, двойните ел. клапани- това трябва, но не се спомням схемите и дали черната букса играе роля... аз при наличните букси, сложих прасето с управлението и така я карах колата... поне седмица и нямаше проблем. И парно и вентилатора си работят. Каква точно ти е колата. Трябва, да се погледне инсталацията. Иначе си е занимавка...сваляш всичко в предната част на купето и сменяш.. Ако нямаш фабрична инсталация за климатик в колата е по-добре, да не рискуваш с клима. А само за управление... иначе климатика си е друго нещо, особено ако нямаш шибидах и колата ти е тъмна, си е необнодимост, но играчката е голяма и ако тръгнеш и част по част, да събира... Но всичко зависи от желанието! Ако искаи климатик в колата си, ще го инсталираш. Добре е, да вземеш части от кола като твоята, а ако имаш "донор" е най-добре. Аз купих комплект от М52Б28 и се наложиха доработки и компресора пак не стана за моето М40
Колега колата е седан 94-та . Монтирах прасето, двойния клапан, централната духалка. Другите части ги имам налични, но все още не съм ги монтирал. Управлението сработи без да съм барал нищо по кабелите, но спря да ми показва температурата на водата на таблото с уредите. Таблото го пробвахме на друга кола (не е от него), смених датчика на водата с чисто нов ( не е и от него). Просвирихме жиците с мултицет от датчика до таблото (кафява с жълто и кафява с виолет) и те не са прекъснати. Проблема се появи в момента в който монтирах прасето, за това се чудя дали някакъв пин не трябва да се премести или нещо друго и аз не знам вече. Много е кофти без стрелка за водата.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Дигитално управление без климатик
Колега, нещо дребно може и да е... нещо при монтаж-демонтаж/а или някой кабел се притиснал, или нещо по буксата на километража... за мен е нещо появило се около интервенцията... свали кората над педалите и с фенерче светни, да разгледаш кабелите.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани