М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 18.11.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D
Мечтае да кара: E36 M3

М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от JayCutler » 29 Яну 2015, 13:58

Здравейте колеги. Като цяло странен проблем ми се получава, да помоля по-компетентните за съвет.
Автомобила е Е36 320и М52Б20.
-СИМПТОМИ:
1.При студено време под -5 гаснее преди да е загряла, мудна, придърпва.
2.Като цяло преди да е загряла е една мудна придърпва... усеща, се че не върви както трябва.
3.Като е загряла няма го това прекъсване, но някак я усещам мудна (може и да е субективно не съм сигурен.)

-ДО ТУК НАПРАВИХ:
Две диагностики в БОШ никакви грешки не е записала.
Проверени са свещи/бобини/лули, сменен е датчик колянов вал.
Според момчетата от Бош, по измервания данни и каквото тестваха автомобила е изряден.
Според тях възможен проблем е конденз по системата за картерни газове.
Аз си мисля, че дебитомера ми прави мизерии, но според тях няма данни да е това.

Благодаря, предварително на отзовалите се :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 2.09.2011
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: с волан от М5
Мечтае да кара: Scott Gambler 730

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от marto7067 » 29 Яну 2015, 14:03

А температурния датчик на главата-проверен ли е???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от iliew » 29 Яну 2015, 14:45

marto7067 написа:А температурния датчик на главата-проверен ли е???

Понякога не излиза при диагностика....Сложи друг за проба...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 18.11.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D
Мечтае да кара: E36 M3

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от JayCutler » 29 Яну 2015, 14:48

iliew написа:
marto7067 написа:А температурния датчик на главата-проверен ли е???

Понякога не излиза при диагностика....Сложи друг за проба...



Ами не мисля, това не е проверено. Определено го нямаше, като грешка.
Къде се намира това? Аз мога ли да си го сменя, защото няма от къде да взема за проба. Ако не е много скъп направо ще го купя да си го сменя, като мисля да сменя и клапан на картерни газове, не вярвам това да ми е излишно?!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от zvetiko » 29 Яну 2015, 18:09

JayCutler написа:
iliew написа:
marto7067 написа:А температурния датчик на главата-проверен ли е???

Понякога не излиза при диагностика....Сложи друг за проба...



Ами не мисля, това не е проверено. Определено го нямаше, като грешка.
Къде се намира това? Аз мога ли да си го сменя, защото няма от къде да взема за проба. Ако не е много скъп направо ще го купя да си го сменя, като мисля да сменя и клапан на картерни газове, не вярвам това да ми е излишно?!


Колега, за състоянието на този датчик се разбира от живите данни. Наскоро на една кола отчиташе +194гр, колегата го смени и проблемите изчезнаха. По отношение на картерната вентилация, думата "конденз" не е подходяща, понякога има отлагания, които запушват маркуча към картера, но основният проблем на системата обикновено е дефектиране на клапана- перфорира се мембраната му. Но дали е проблематична, може да се разбере и преди да се смени. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 18.11.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D
Мечтае да кара: E36 M3

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от JayCutler » 29 Яну 2015, 18:20

Не съм много на ясно, колега, за това питам тук.
Бях на няколко майстора, на две диагностики и всички казват автомобила е наред...
Хората ми казаха, че се получавал конденз при много студено време сутрин, за това така и го написах.
Според тях, когато е много студено по системата се образува конденз, който следователно замръзва и за това прави мизерии студена, а след като стопли нещата се оправят.
Споделиха ми, че около големите студове в началото на Януари масово автомобили с подобни проблеми са ги посетили, даже човека каза при Фолксвагените директно им избивало масло от щеките...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.08.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 328ца
Мечтае да кара: 320ка

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от ЦецоДоктора » 30 Яну 2015, 9:36

Това за фолксвагените мога да го потвърдя, и аз бях свидетел на скоро :D А за проблема с бмв-то имам абсолютно същия. При мен обаче си излиза на диагностика, температура -71 градуса лятото :D :D Не съм се занимавал да го сменя все още така, че не мога да кажа дали ще се оправи.



Пс. При мен мн приятно пропушва черно като се смаже до долу в движение след 5000 оборота :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от k-hristov » 30 Яну 2015, 10:14

ЦецоДоктора написа:Това за фолксвагените мога да го потвърдя, и аз бях свидетел на скоро :D А за проблема с бмв-то имам абсолютно същия. При мен обаче си излиза на диагностика, температура -71 градуса лятото :D :D Не съм се занимавал да го сменя все още така, че не мога да кажа дали ще се оправи.



Пс. При мен мн приятно пропушва черно като се смаже до долу в движение след 5000 оборота :mhihi:

И защо не си сменяваш датчика, като е видяно че има проблем?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от maxpower » 30 Яну 2015, 11:51

Няма как запушване на вентилацията да накара двигателя да е муден студен, по скоро това което ще настъпи е или да избие щеката на маслото(добрия вариант) или да се отприщи от някой семеринг сериозе теч.
По скоро пробвай с друг дебитомер(за проба). Масово се правят тестове на дебитомерите на празен ход, а той прави проблема в движение под товар, ама това иди го обяснявай на гумените глави по серивизите.
Също виж за пропуски на въздух след дебитомера- гофрето, уплътнения на колектора или скъсан вакум под колектора включително маркучите за вентилация на картера/резервоара. Вземи си един обезмаслител за спирачки и пръскай около изброените неща докато работи- ако за момент оборотите скочат имаш неплътност.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от BiTurbo » 30 Яну 2015, 15:12

Варианта дебитомер е възможен, или пък температурен сензор в колекторите...... но аз мога да ти кажа при мен как беше.....

Имах същия проблем на студено придърпваше при подаване на газ и беше малко мудна. Грешки нямаше, гледал съм всички с реални стойности в реално време, сменях дебитомери за проби, оригинално ново гофре от БМВ, всичк темп сензори и т.н. са в норма и проблема си оставаше.
В крайна сметка реших, че е от дюзите, сипах 100 октана на ОМВ и нещата се подобриха значително. После си взех едни дюзи втора ръка и проблема изчезна на 80%, накрая дойдох в Германия, почнах да зареждам от тукашния бензин и о чудо и помен от проблема вече нямаше ;)

Та съвета ми е да пробваш първо да сипеш 100 октана на ОМВ някъде, ама не за 10лв, ами поне половин резервоар примерно и като го изгориш да сипеш пак и да си сигурен, че вече си изцяло на 100 октана и може да видиш как ще е. Това ти е най-евтината възможна проба, която може да направиш :wave:

Явно М52 е доста чувствителен на тема бензин (и особено на тема български бензин)........ аз затва си го карам и на газ моето де, че там поне проблеми няма :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.08.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 328ца
Мечтае да кара: 320ка

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от ЦецоДоктора » 30 Яну 2015, 15:48

k-hristov написа:
ЦецоДоктора написа:Това за фолксвагените мога да го потвърдя, и аз бях свидетел на скоро :D А за проблема с бмв-то имам абсолютно същия. При мен обаче си излиза на диагностика, температура -71 градуса лятото :D :D Не съм се занимавал да го сменя все още така, че не мога да кажа дали ще се оправи.



Пс. При мен мн приятно пропушва черно като се смаже до долу в движение след 5000 оборота :mhihi:

И защо не си сменяваш датчика, като е видяно че има проблем?


Да не вземе да върви по-малко :mhihi:



BiTurbo написа:Варианта дебитомер е възможен, или пък температурен сензор в колекторите...... но аз мога да ти кажа при мен как беше.....

Имах същия проблем на студено придърпваше при подаване на газ и беше малко мудна. Грешки нямаше, гледал съм всички с реални стойности в реално време, сменях дебитомери за проби, оригинално ново гофре от БМВ, всичк темп сензори и т.н. са в норма и проблема си оставаше.
В крайна сметка реших, че е от дюзите, сипах 100 октана на ОМВ и нещата се подобриха значително. После си взех едни дюзи втора ръка и проблема изчезна на 80%, накрая дойдох в Германия, почнах да зареждам от тукашния бензин и о чудо и помен от проблема вече нямаше ;)

Та съвета ми е да пробваш първо да сипеш 100 октана на ОМВ някъде, ама не за 10лв, ами поне половин резервоар примерно и като го изгориш да сипеш пак и да си сигурен, че вече си изцяло на 100 октана и може да видиш как ще е. Това ти е най-евтината възможна проба, която може да направиш :wave:

Явно М52 е доста чувствителен на тема бензин (и особено на тема български бензин)........ аз затва си го карам и на газ моето де, че там поне проблеми няма :mhihi:

Аз моя лично откакто го имам ( 1 година ) освен 98 и 100 октана ( и газ :mhihi: ) друго не е видяла. Като е студено към 15 градуса пали претриса претриса, обръща на газ и оборотите заспиват все едно сега е излязла от магазина. Обаче когато тресе тресе, мине на газ и обратно върна да работи на бензин го няма проблема :dunno: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 18.11.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D
Мечтае да кара: E36 M3

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от JayCutler » 01 Фев 2015, 11:55

maxpower написа:Няма как запушване на вентилацията да накара двигателя да е муден студен, по скоро това което ще настъпи е или да избие щеката на маслото(добрия вариант) или да се отприщи от някой семеринг сериозе теч.
По скоро пробвай с друг дебитомер(за проба). Масово се правят тестове на дебитомерите на празен ход, а той прави проблема в движение под товар, ама това иди го обяснявай на гумените глави по серивизите.
Също виж за пропуски на въздух след дебитомера- гофрето, уплътнения на колектора или скъсан вакум под колектора включително маркучите за вентилация на картера/резервоара. Вземи си един обезмаслител за спирачки и пръскай около изброените неща докато работи- ако за момент оборотите скочат имаш неплътност.


Проверявана е за допълнително засмукване на въздух, няма проблем не смуче от никъде, това забравих да го кажа в началото на темата.
Все пак купих клапан за картерните газове с прилежащите маркучи, имам индикации определено, че и той е за смяна.
След, като направя това и ако няма подобрение определено ще търся дебитомер за тест.

BiTurbo написа:Варианта дебитомер е възможен, или пък температурен сензор в колекторите...... но аз мога да ти кажа при мен как беше.....

Имах същия проблем на студено придърпваше при подаване на газ и беше малко мудна. Грешки нямаше, гледал съм всички с реални стойности в реално време, сменях дебитомери за проби, оригинално ново гофре от БМВ, всичк темп сензори и т.н. са в норма и проблема си оставаше.
В крайна сметка реших, че е от дюзите, сипах 100 октана на ОМВ и нещата се подобриха значително. После си взех едни дюзи втора ръка и проблема изчезна на 80%, накрая дойдох в Германия, почнах да зареждам от тукашния бензин и о чудо и помен от проблема вече нямаше ;)

Та съвета ми е да пробваш първо да сипеш 100 октана на ОМВ някъде, ама не за 10лв, ами поне половин резервоар примерно и като го изгориш да сипеш пак и да си сигурен, че вече си изцяло на 100 октана и може да видиш как ще е. Това ти е най-евтината възможна проба, която може да направиш :wave:

Явно М52 е доста чувствителен на тема бензин (и особено на тема български бензин)........ аз затва си го карам и на газ моето де, че там поне проблеми няма :mhihi:


Зареждам само 96 екстра глупостите на Петрол. Мисля превантивно да изразходя и един флакон от Редекс май беше за чистене на дюзи/горивна система.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.08.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 328ца
Мечтае да кара: 320ка

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от ЦецоДоктора » 01 Фев 2015, 12:05

Недей ползва такива добавки... Само главоболия могат да ти докарат на главата. По-добре си купи ваничка за 20-30лв и си ги изчисти или плати на някой отколкото тея добавки :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 18.11.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D
Мечтае да кара: E36 M3

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от JayCutler » 01 Фев 2015, 20:17

??? Вярно ли? Това може ли да ми навреди, ако го ползвам както е в инструкция?
Аз си мислех, че ако има ефект някакъв то ще е по скоро положителен..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 4.08.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 328ца
Мечтае да кара: 320ка

Re: М52Б20 в студено време прекъсва/мудна - мнения?

Мнение от ЦецоДоктора » 02 Фев 2015, 13:52

Знам за един пич дето си сипа такова нещо и му разложи всичките мизерии, който са били в резервоара и почнаха да запушват инжекторите :dunno: Малко на риск е, ако ти е чист резервоара може да нямаш проблеми, ама на наще коли дето не се знае кой и какво е слагал... :ok: Сподели как върви развитието с проблема, че съм чувал, че това нещо може да е от неправилно зацепени валове и кофти ванос, може и от датчика :kuku: лудница... :D

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook