Оловен vs. Безоловен
Модератор: Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Оловен vs. Безоловен
С какъв бензин карате? Защо? Разкарали ли сте катализаторите? Защо?
Да го махам ли моя се чудя. Кога си заминава един катализатор, колко струва подмяната му, заслужавала ли си и т.н. Разбрах, че имало хора, които карат с оловен бензин и т.н. 




- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Аз дълго карах на безоловен, защото имах лепенка на капачката "unleaded only". После ме светна един пич, че всъщност нямам катализатор и е по-добре за двигателя да карам на оловен - и така. Това беше при прегледа ми около седмица преди да я закарам на пистата, механика каза задължително на оловен. Не съм имал pinging нито преди, нито след като минах на оловен, но от тогава насам не съм сипвал безоловен.
Интересни факти:
- Ако катализатора ви е заминал (а за кола на 200 000 км той без съмнение е!), безоловния бензин причинява повече вреда на околната среда отколкото оловния
- Оловния бензин изгаря по-равномерно; оловните съединения в него смазват цялата горна част на двигателя - пръстени, клапани, ... конвертирането към оловен бензин е една от първите performance модификации
- Състезателните високооктанови бензини са винаги оловни - примерно BP Racing Fuel
Интересни факти:
- Ако катализатора ви е заминал (а за кола на 200 000 км той без съмнение е!), безоловния бензин причинява повече вреда на околната среда отколкото оловния
- Оловния бензин изгаря по-равномерно; оловните съединения в него смазват цялата горна част на двигателя - пръстени, клапани, ... конвертирането към оловен бензин е една от първите performance модификации
- Състезателните високооктанови бензини са винаги оловни - примерно BP Racing Fuel
- [FF]GODFLESH
- ентусиаст
-
- Мнения: 961
- Регистриран на: 24.10.2002
- Пол: Мъж
Абе знам че тва е БМВ форум ама темата е интересна и само да попитам.Та наща кола има катализатор и напоследък ми прави впечатление че като трагва на ниски обороти все едно има нещо в ауспуха и не може да го искара.Трябва да се форсира и да се трагне с повечко газ,тогава всичко се оправя.Ама това става само на ниски обороти 

може да се е затлачил.. случва се често. при това положение колата ти ще се чувства точно така...
в зависимост от производителя на каталиците и дизайна на ауспуховите тръби те могат да бъдат такива че да не ограничават практически потока на изгорелите газове (high-flow cats) до такива дето буквално ти смъкват 10% от конете и всичко между тия 2 крайности.
като казах това- всеки двигател с изключение на състезателните които се карат само на високи обороти) разчита на малко съпротивление във колектора (back-pressure) за да си прави въртящия момент на ниските обороти. много често това съпротивление се прави умишлено чрез каталитика. като го махнеш, най-често се усеща все едно колата е загубила мощност на ниските обороти, но е добавила малко повече на високите- това е защото кривата на въртящия момент спрямо оборотите се е изтеглила малко нагоре във оборотите.
за оловния бензин- да- той е по-добър от безоловния, но не трябва никога да се сипва във кола със каталитик защото ще го запуши. също така кислородните сензори във колектора ще се зацапат и комютъра ще бърка горивната смес.
в зависимост от производителя на каталиците и дизайна на ауспуховите тръби те могат да бъдат такива че да не ограничават практически потока на изгорелите газове (high-flow cats) до такива дето буквално ти смъкват 10% от конете и всичко между тия 2 крайности.
като казах това- всеки двигател с изключение на състезателните които се карат само на високи обороти) разчита на малко съпротивление във колектора (back-pressure) за да си прави въртящия момент на ниските обороти. много често това съпротивление се прави умишлено чрез каталитика. като го махнеш, най-често се усеща все едно колата е загубила мощност на ниските обороти, но е добавила малко повече на високите- това е защото кривата на въртящия момент спрямо оборотите се е изтеглила малко нагоре във оборотите.
за оловния бензин- да- той е по-добър от безоловния, но не трябва никога да се сипва във кола със каталитик защото ще го запуши. също така кислородните сензори във колектора ще се зацапат и комютъра ще бърка горивната смес.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- viper
-
[FF]GODFLESH написа:Абе знам че тва е БМВ форум ама темата е интересна и само да попитам.Та наща кола има катализатор и напоследък ми прави впечатление че като трагва на ниски обороти все едно има нещо в ауспуха и не може да го искара.Трябва да се форсира и да се трагне с повечко газ,тогава всичко се оправя.Ама това става само на ниски обороти
Абе не знам за катализатора, ама си виж палеца и капачката. На едно приятелче вектрона беше същия и се оказа, че по тез джаджи има нагар, като за 2 бойлера

99% съм сигурен, че е от това
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
kay написа:Аз дълго карах на безоловен, защото имах лепенка на капачката "unleaded only". После ме светна един пич, че всъщност нямам катализатор и е по-добре за двигателя да карам на оловен - и така. Това беше при прегледа ми около седмица преди да я закарам на пистата, механика каза задължително на оловен. Не съм имал pinging нито преди, нито след като минах на оловен, но от тогава насам не съм сипвал безоловен.
Интересни факти:
- Ако катализатора ви е заминал (а за кола на 200 000 км той без съмнение е!), безоловния бензин причинява повече вреда на околната среда отколкото оловния
- Оловния бензин изгаря по-равномерно; оловните съединения в него смазват цялата горна част на двигателя - пръстени, клапани, ... конвертирането към оловен бензин е една от първите performance модификации
- Състезателните високооктанови бензини са винаги оловни - примерно BP Racing Fuel
От де го взимаш тоя оловен?
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
PARADOX_sf написа:От де го взимаш тоя оловен?
От бензиностанцията бе пич


BP Racing Fuel може да си купиш от по-големите British Petroleum станции, иначе нормален оловен + добавки (от разни специализирани магазини) може да вдигнеш октановото число до 98, излиза по-евтино така.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Е той който си купува такъв бензин знае защо му е, примерно суперчардржнат М3 двигател с 12:1 компресия и червена линия на 8-9 хиляди оборота 

И аз си мисля, че бих си махнал катализатора. Колата е над 200К, така че май му е време да го резна. Ако някой знае колко струва това или има опит с конкретен сервиз, ще се радвам, ако сподели. В книгата, която дойде с BMW-то пише, че разхода без катализатор е малко по-малък, което си е жива икономия от една страна, а от друга едва ли има чак толкова голямо значение. Аз лично обичам да патувам и разхода на гориво ми бърка в джоба. Има ли смисъл да си прибера катализатора и да го пазя?
BMW 318i touring E30 '90
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
надали ще ти смъкне разхода до толкова, че джоба ти да го усети
А иначе и аз се интересувам силно от това кое как с катализатора, защото след 20 000км. и аз прасвам стотака и ще я тестваме тази адска машина дали е заминала 




откачаш тръбата отзад на каталитика- взимаш една щанга - избиваш гъбчестата структура отвътре. махаш със ръка това което можеш да стигнеш. палиш колата. продухваш каталитика да изкараш малките парченца дето не си изкарал със ръка. чакаш да истине. проверяваш за останли парчета. махаш ги ако има. слагаш обратно тръбата. готов си.
проблема е ако имаш кислородни сензори след каталитика- тогава ще ти светне "check engine soon" или там каквато индикация имаш за емисиите. ако това е случая ще ти трябва емулаторен сенсор (такъв дето винаги дава "ок" независимо от това какво минава през него).
проблема е ако имаш кислородни сензори след каталитика- тогава ще ти светне "check engine soon" или там каквато индикация имаш за емисиите. ако това е случая ще ти трябва емулаторен сенсор (такъв дето винаги дава "ок" независимо от това какво минава през него).
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани