Оловен vs. Безоловен

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Оловен vs. Безоловен

Мнение от Иво » 04 Сеп 2003, 14:37

С какъв бензин карате? Защо? Разкарали ли сте катализаторите? Защо? :D Да го махам ли моя се чудя. Кога си заминава един катализатор, колко струва подмяната му, заслужавала ли си и т.н. Разбрах, че имало хора, които карат с оловен бензин и т.н. 8)
Изображение
Изображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 04 Сеп 2003, 14:58

Аз дълго карах на безоловен, защото имах лепенка на капачката "unleaded only". После ме светна един пич, че всъщност нямам катализатор и е по-добре за двигателя да карам на оловен - и така. Това беше при прегледа ми около седмица преди да я закарам на пистата, механика каза задължително на оловен. Не съм имал pinging нито преди, нито след като минах на оловен, но от тогава насам не съм сипвал безоловен.

Интересни факти:

- Ако катализатора ви е заминал (а за кола на 200 000 км той без съмнение е!), безоловния бензин причинява повече вреда на околната среда отколкото оловния

- Оловния бензин изгаря по-равномерно; оловните съединения в него смазват цялата горна част на двигателя - пръстени, клапани, ... конвертирането към оловен бензин е една от първите performance модификации

- Състезателните високооктанови бензини са винаги оловни - примерно BP Racing Fuel

ентусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 24.10.2002
Пол: Мъж

Мнение от [FF]GODFLESH » 04 Сеп 2003, 19:31

Абе знам че тва е БМВ форум ама темата е интересна и само да попитам.Та наща кола има катализатор и напоследък ми прави впечатление че като трагва на ниски обороти все едно има нещо в ауспуха и не може да го искара.Трябва да се форсира и да се трагне с повечко газ,тогава всичко се оправя.Ама това става само на ниски обороти :roll:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 04 Сеп 2003, 19:58

може да се е затлачил.. случва се често. при това положение колата ти ще се чувства точно така...

в зависимост от производителя на каталиците и дизайна на ауспуховите тръби те могат да бъдат такива че да не ограничават практически потока на изгорелите газове (high-flow cats) до такива дето буквално ти смъкват 10% от конете и всичко между тия 2 крайности.

като казах това- всеки двигател с изключение на състезателните които се карат само на високи обороти) разчита на малко съпротивление във колектора (back-pressure) за да си прави въртящия момент на ниските обороти. много често това съпротивление се прави умишлено чрез каталитика. като го махнеш, най-често се усеща все едно колата е загубила мощност на ниските обороти, но е добавила малко повече на високите- това е защото кривата на въртящия момент спрямо оборотите се е изтеглила малко нагоре във оборотите.

за оловния бензин- да- той е по-добър от безоловния, но не трябва никога да се сипва във кола със каталитик защото ще го запуши. също така кислородните сензори във колектора ще се зацапат и комютъра ще бърка горивната смес.
алекс
трабант 601с
разни други возила

viper
Аватар

Мнение от viper » 04 Сеп 2003, 21:25

[FF]GODFLESH написа:Абе знам че тва е БМВ форум ама темата е интересна и само да попитам.Та наща кола има катализатор и напоследък ми прави впечатление че като трагва на ниски обороти все едно има нещо в ауспуха и не може да го искара.Трябва да се форсира и да се трагне с повечко газ,тогава всичко се оправя.Ама това става само на ниски обороти :roll:


Абе не знам за катализатора, ама си виж палеца и капачката. На едно приятелче вектрона беше същия и се оказа, че по тез джаджи има нагар, като за 2 бойлера :lol:
99% съм сигурен, че е от това

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 12 Сеп 2003, 22:49

kay написа:Аз дълго карах на безоловен, защото имах лепенка на капачката "unleaded only". После ме светна един пич, че всъщност нямам катализатор и е по-добре за двигателя да карам на оловен - и така. Това беше при прегледа ми около седмица преди да я закарам на пистата, механика каза задължително на оловен. Не съм имал pinging нито преди, нито след като минах на оловен, но от тогава насам не съм сипвал безоловен.

Интересни факти:

- Ако катализатора ви е заминал (а за кола на 200 000 км той без съмнение е!), безоловния бензин причинява повече вреда на околната среда отколкото оловния

- Оловния бензин изгаря по-равномерно; оловните съединения в него смазват цялата горна част на двигателя - пръстени, клапани, ... конвертирането към оловен бензин е една от първите performance модификации

- Състезателните високооктанови бензини са винаги оловни - примерно BP Racing Fuel


От де го взимаш тоя оловен?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 29.09.2003
Местоположение: de

Мнение от playordie » 29 Сеп 2003, 13:33

A3 sym Bu>|<dal camo A86 OLOWEN ...

p.s. sori nqmam kirilica
Любов има само в чата, в сапунените сериали и розовите книжки, всичко друго опира до пари и секс!

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 29 Сеп 2003, 14:01

PARADOX_sf написа:От де го взимаш тоя оловен?


От бензиностанцията бе пич :) Не ви ли продават такива в БГ? Зависи къде си, ако продават само безоловен кофти :)

BP Racing Fuel може да си купиш от по-големите British Petroleum станции, иначе нормален оловен + добавки (от разни специализирани магазини) може да вдигнеш октановото число до 98, излиза по-евтино така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 3.06.2003
Местоположение: София/Перник

Мнение от ViruS » 29 Сеп 2003, 15:30

kay написа:BP Racing Fuel може да си купиш от по-големите British Petroleum станции...


най-близката такава, за която се сещам е в Турция...

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 29 Сеп 2003, 16:19

Е той който си купува такъв бензин знае защо му е, примерно суперчардржнат М3 двигател с 12:1 компресия и червена линия на 8-9 хиляди оборота :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 11.02.2002
Местоположение: София

Мнение от Astor » 05 Окт 2003, 1:03

И аз си мисля, че бих си махнал катализатора. Колата е над 200К, така че май му е време да го резна. Ако някой знае колко струва това или има опит с конкретен сервиз, ще се радвам, ако сподели. В книгата, която дойде с BMW-то пише, че разхода без катализатор е малко по-малък, което си е жива икономия от една страна, а от друга едва ли има чак толкова голямо значение. Аз лично обичам да патувам и разхода на гориво ми бърка в джоба. Има ли смисъл да си прибера катализатора и да го пазя?
Изображение

BMW 318i touring E30 '90

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 05 Окт 2003, 1:06

надали ще ти смъкне разхода до толкова, че джоба ти да го усети :) А иначе и аз се интересувам силно от това кое как с катализатора, защото след 20 000км. и аз прасвам стотака и ще я тестваме тази адска машина дали е заминала :)
Изображение
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 05 Окт 2003, 3:31

откачаш тръбата отзад на каталитика- взимаш една щанга - избиваш гъбчестата структура отвътре. махаш със ръка това което можеш да стигнеш. палиш колата. продухваш каталитика да изкараш малките парченца дето не си изкарал със ръка. чакаш да истине. проверяваш за останли парчета. махаш ги ако има. слагаш обратно тръбата. готов си.

проблема е ако имаш кислородни сензори след каталитика- тогава ще ти светне "check engine soon" или там каквато индикация имаш за емисиите. ако това е случая ще ти трябва емулаторен сенсор (такъв дето винаги дава "ок" независимо от това какво минава през него).
алекс
трабант 601с
разни други возила

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook