М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- dj_allien
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Русе, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 523i Saloon
- Мечтае да кара: само по немски аутобани
- Детайли за колата: M52B25 '98
М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
Привет колеги,
Искам да споделя какво ми се случи вчера след обяд.
Паркирам си аз колата пред блока, след като се прибрах от работа. Автомобилът е Е36 318i с М43В18, ръчни скорости, климатроник, ел. перка, 1997 г.
Оставих колата да работи на място докато я изчистя с прахосмукачката вътре. По едно време (след около 10 мин.) отпред започна да пуши бяло и отдолу стана локва от антифриз, уреда на таблото показваше,ч е е загряла поне около 120 градуса.
Естествено веднага я изгасих и след като истина и долях вода, по най-лекия възможен начин я закарах до близък сервиз (на приятел). Докато стигна дотам пак загря на около 120 градуса, слава богу не влезе в червения сектор.
Демонтирах радиатора, който се оказа с не малък пробив в средата на долната част на питата. Освен това долният му край беше деформиран - издут надолу. Всичко друго изглеждаше здраво...
Запушихме пробойната с подръчни средства (болкид
). Наляхме вода, обезвъздушихме и така колата работи половин час на място без никакъв проблем. Закачихме я на диагностика да следим какво се случва в реално време, всичко ОК - ел. перката се включва, изключва, термостата си отваря/затваря... Температурата се поддържаше на около 90 градуса...
Досега, вече година и нещо, откакто е в мен този автомобил не е имал никакви признаци или симптоми на подобни болежки. Поддържан и гледан е, не мога да си обясня какво и защо се случи.
Днес ми предстои да сменя радиатора, засега с такъв втора ръка, докато се убедя, че друг проблем по автомобила няма (за да не пукне и новия евентуално, ако е чисто нов)...
Моля, ако някой има идея за станалото да я сподели, ще бъда благодарен.
Поздрави,
Евгени Енчев
Искам да споделя какво ми се случи вчера след обяд.
Паркирам си аз колата пред блока, след като се прибрах от работа. Автомобилът е Е36 318i с М43В18, ръчни скорости, климатроник, ел. перка, 1997 г.
Оставих колата да работи на място докато я изчистя с прахосмукачката вътре. По едно време (след около 10 мин.) отпред започна да пуши бяло и отдолу стана локва от антифриз, уреда на таблото показваше,ч е е загряла поне около 120 градуса.
Естествено веднага я изгасих и след като истина и долях вода, по най-лекия възможен начин я закарах до близък сервиз (на приятел). Докато стигна дотам пак загря на около 120 градуса, слава богу не влезе в червения сектор.
Демонтирах радиатора, който се оказа с не малък пробив в средата на долната част на питата. Освен това долният му край беше деформиран - издут надолу. Всичко друго изглеждаше здраво...
Запушихме пробойната с подръчни средства (болкид

Досега, вече година и нещо, откакто е в мен този автомобил не е имал никакви признаци или симптоми на подобни болежки. Поддържан и гледан е, не мога да си обясня какво и защо се случи.
Днес ми предстои да сменя радиатора, засега с такъв втора ръка, докато се убедя, че друг проблем по автомобила няма (за да не пукне и новия евентуално, ако е чисто нов)...
Моля, ако някой има идея за станалото да я сподели, ще бъда благодарен.
Поздрави,
Евгени Енчев
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
Дошло му е времето на радиатор,, нищо чудно. И си купи нов радиатор Нисенс за да не страдаш.

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
+1 за нов радиатор - втора употреба си имаш вече !
И нова капачка за казанчето също !
И нова капачка за казанчето също !
Последна промяна ивчо на 23 Окт 2014, 12:17, променена общо 1 път
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
+1 за радиатор Nissens, за да не страдаш 

- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
Най-добре радиатор Бер.
С много любов към децата!
- dj_allien
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Русе, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 523i Saloon
- Мечтае да кара: само по немски аутобани
- Детайли за колата: M52B25 '98
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
Тъкмо смених радиатора. В крайна сметка с нов, само, че в Русе не намерих наличен никъде Nissens, в ЕлитКар имаше наличен AVA - уж италиански. Изработката изглежда много читава и стабилна, беше много малко по-евтин от Nissens.
Нов антифриз, нова капачка на разширителния съд, обезвъздушаване... За сега всичко изглежда нормално - перка, термостат, маркучи, радиатор, парно, климатик - всичко е на 6. Живите данни от ИНПА също са в рамките на нормалното.
Силно се надявам с това проблемът да е решен. Времето ще покаже.
Благодаря, на колегите, които дадоха съвет, послушах ги в крайна сметка
След няколко дни ще дам отзиви.
Нов антифриз, нова капачка на разширителния съд, обезвъздушаване... За сега всичко изглежда нормално - перка, термостат, маркучи, радиатор, парно, климатик - всичко е на 6. Живите данни от ИНПА също са в рамките на нормалното.
Силно се надявам с това проблемът да е решен. Времето ще покаже.
Благодаря, на колегите, които дадоха съвет, послушах ги в крайна сметка

След няколко дни ще дам отзиви.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
ако си я обезвъздушил и вс е наред при студен мотор не трябва да има налягане в системата, стисни маркуча и прецени

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
Да, изръчкай я хубаво и след това пипни горния маркуч, ако е твърд не е добре. Аз вече като видя теч по охлаждането и ми причернява, на 3 мотора ми се случи да тече гарнитура/глава.
- dj_allien
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 22.08.2009
- Местоположение: Русе, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 523i Saloon
- Мечтае да кара: само по немски аутобани
- Детайли за колата: M52B25 '98
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
Слава богу не надува. Маркучът е мек. Явно радиаторът си е починал от старост, оригиналният беше. За момента не наблюдавам никакви признаци на духнала гарнитура. А и ако вчера е надула, по-скоро би ми се пръснал някой маркуч, а не питата на радиатора си мисля аз...
- Dido_stz
- ботокс ефект
-
- Мнения: 882
- Регистриран на: 5.12.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: черна сянка
- Мечтае да кара: още по-черна сянка
Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...
От Нисенс аз вее ще бягам мноооооооого надалеч...
миналата година началото на октомври купувам чисто нов радиатор, антифриз, монтирам ги, обезвъздушавам, тръгвам и след 3 километра радиатора на лейка, смениха ми го, изкара до миналата седмица, пак протече като лейка. И сега един втора ръка оригинален за 30 лв. и не ми пука колко ще изкара...
миналата година началото на октомври купувам чисто нов радиатор, антифриз, монтирам ги, обезвъздушавам, тръгвам и след 3 километра радиатора на лейка, смениха ми го, изкара до миналата седмица, пак протече като лейка. И сега един втора ръка оригинален за 30 лв. и не ми пука колко ще изкара...
the project is ready....




10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани