М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 22.08.2009
Местоположение: Русе, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 523i Saloon
Мечтае да кара: само по немски аутобани
Детайли за колата: M52B25 '98

М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от dj_allien » 23 Окт 2014, 9:49

Привет колеги,

Искам да споделя какво ми се случи вчера след обяд.
Паркирам си аз колата пред блока, след като се прибрах от работа. Автомобилът е Е36 318i с М43В18, ръчни скорости, климатроник, ел. перка, 1997 г.
Оставих колата да работи на място докато я изчистя с прахосмукачката вътре. По едно време (след около 10 мин.) отпред започна да пуши бяло и отдолу стана локва от антифриз, уреда на таблото показваше,ч е е загряла поне около 120 градуса.
Естествено веднага я изгасих и след като истина и долях вода, по най-лекия възможен начин я закарах до близък сервиз (на приятел). Докато стигна дотам пак загря на около 120 градуса, слава богу не влезе в червения сектор.
Демонтирах радиатора, който се оказа с не малък пробив в средата на долната част на питата. Освен това долният му край беше деформиран - издут надолу. Всичко друго изглеждаше здраво...
Запушихме пробойната с подръчни средства (болкид :) ). Наляхме вода, обезвъздушихме и така колата работи половин час на място без никакъв проблем. Закачихме я на диагностика да следим какво се случва в реално време, всичко ОК - ел. перката се включва, изключва, термостата си отваря/затваря... Температурата се поддържаше на около 90 градуса...
Досега, вече година и нещо, откакто е в мен този автомобил не е имал никакви признаци или симптоми на подобни болежки. Поддържан и гледан е, не мога да си обясня какво и защо се случи.
Днес ми предстои да сменя радиатора, засега с такъв втора ръка, докато се убедя, че друг проблем по автомобила няма (за да не пукне и новия евентуално, ако е чисто нов)...

Моля, ако някой има идея за станалото да я сподели, ще бъда благодарен.


Поздрави,
Евгени Енчев
THE ULTIMATE DRIVING MACHINE!
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от barty » 23 Окт 2014, 11:50

Дошло му е времето на радиатор,, нищо чудно. И си купи нов радиатор Нисенс за да не страдаш.
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от ивчо » 23 Окт 2014, 12:08

+1 за нов радиатор - втора употреба си имаш вече !
И нова капачка за казанчето също !
Последна промяна ивчо на 23 Окт 2014, 12:17, променена общо 1 път
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от u`F`o » 23 Окт 2014, 12:09

+1 за радиатор Nissens, за да не страдаш :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от stormrider » 23 Окт 2014, 12:45

Най-добре радиатор Бер.
С много любов към децата!

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 22.08.2009
Местоположение: Русе, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 523i Saloon
Мечтае да кара: само по немски аутобани
Детайли за колата: M52B25 '98

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от dj_allien » 23 Окт 2014, 14:37

Тъкмо смених радиатора. В крайна сметка с нов, само, че в Русе не намерих наличен никъде Nissens, в ЕлитКар имаше наличен AVA - уж италиански. Изработката изглежда много читава и стабилна, беше много малко по-евтин от Nissens.
Нов антифриз, нова капачка на разширителния съд, обезвъздушаване... За сега всичко изглежда нормално - перка, термостат, маркучи, радиатор, парно, климатик - всичко е на 6. Живите данни от ИНПА също са в рамките на нормалното.
Силно се надявам с това проблемът да е решен. Времето ще покаже.

Благодаря, на колегите, които дадоха съвет, послушах ги в крайна сметка ;)

След няколко дни ще дам отзиви.
THE ULTIMATE DRIVING MACHINE!
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от mihal » 23 Окт 2014, 15:44

ако си я обезвъздушил и вс е наред при студен мотор не трябва да има налягане в системата, стисни маркуча и прецени
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от Exy » 23 Окт 2014, 18:17

Да, изръчкай я хубаво и след това пипни горния маркуч, ако е твърд не е добре. Аз вече като видя теч по охлаждането и ми причернява, на 3 мотора ми се случи да тече гарнитура/глава.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 22.08.2009
Местоположение: Русе, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 523i Saloon
Мечтае да кара: само по немски аутобани
Детайли за колата: M52B25 '98

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от dj_allien » 24 Окт 2014, 1:19

Слава богу не надува. Маркучът е мек. Явно радиаторът си е починал от старост, оригиналният беше. За момента не наблюдавам никакви признаци на духнала гарнитура. А и ако вчера е надула, по-скоро би ми се пръснал някой маркуч, а не питата на радиатора си мисля аз...
THE ULTIMATE DRIVING MACHINE!
Изображение Изображение

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: М43б18 - Спука воден радиатор при работа на място...

Мнение от Dido_stz » 29 Окт 2014, 21:42

От Нисенс аз вее ще бягам мноооооооого надалеч...
миналата година началото на октомври купувам чисто нов радиатор, антифриз, монтирам ги, обезвъздушавам, тръгвам и след 3 километра радиатора на лейка, смениха ми го, изкара до миналата седмица, пак протече като лейка. И сега един втора ръка оригинален за 30 лв. и не ми пука колко ще изкара...
the project is ready....
ИзображениеИзображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook