Проблем с М42!!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 1.11.2007
Пол: Мъж
Кара: 525D E61
Мечтае да кара: с безплатна нафта

Проблем с М42!!!

Мнение от jako_ludiq » 18 Юли 2014, 22:54

Колеги ако можете помагайте. Преди време смених двигателя на моето Е36 от м43б8 към м42б18. Двигателя работеше като часовник докато не реших да му сваля предния капак и го наваля хубаво дъжда.. акумулатора беше свален. След това обаче почнаха проблемите, колата не палеше и не палеше. Продухах всички букси на ел. инсталацията, но пак не палеше. До сега съм сменил ланд сонда, бензинова помпа, дюзи, горивен регулатор, датчик на колянов вал, датчик на разпределителен вал, датчик на дроселовата клапа, дебитомер, стъпков мотор, бубини, ЕКУ, кабели и свещи, температурен датчик и единия кнок сензор (от м43). Мотора прави 12.5-13 бара компресия на всички цилиндри. В резултат колата пали много ама много рядко на 2 цилиндъра и то само когато съм разкачил бубините на 2 и 3 цилиндър. Когато са навързани и 4-те както си върти на стартер и се спъва и пак продължава да върти..Свещите ги вадя оляти в бензин. Ако някой има някакви идеи от какво може да се получава така нека пише.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от k-hristov » 19 Юли 2014, 0:23

jako_ludiq написа:Колеги ако можете помагайте. Преди време смених двигателя на моето Е36 от м43б8 към м42б18. Двигателя работеше като часовник докато не реших да му сваля предния капак и го наваля хубаво дъжда.. акумулатора беше свален. След това обаче почнаха проблемите, колата не палеше и не палеше. Продухах всички букси на ел. инсталацията, но пак не палеше. До сега съм сменил ланд сонда, бензинова помпа, дюзи, горивен регулатор, датчик на колянов вал, датчик на разпределителен вал, датчик на дроселовата клапа, дебитомер, стъпков мотор, бубини, ЕКУ, кабели и свещи, температурен датчик и единия кнок сензор (от м43). Мотора прави 12.5-13 бара компресия на всички цилиндри. В резултат колата пали много ама много рядко на 2 цилиндъра и то само когато съм разкачил бубините на 2 и 3 цилиндър. Когато са навързани и 4-те както си върти на стартер и се спъва и пак продължава да върти..Свещите ги вадя оляти в бензин. Ако някой има някакви идеи от какво може да се получава така нека пише.

Как така си сменил всички датчици и колата не пали?Щом вадиш свещите мокри, значи най-вероятно сигнала към бубините е зле, и не се пали в точния момент.Гледайте по инсталацията да не се е омазало нещо и да имате някъде някъде проблем с тоците.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 1.11.2007
Пол: Мъж
Кара: 525D E61
Мечтае да кара: с безплатна нафта

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от jako_ludiq » 19 Юли 2014, 4:46

Разплетох кабелите от бубините до ЕКУ-то и ги проверих с мултицет дали няма някъде прекъснато, но са здрави. Струва ми се, че не се подава в точния момент самата искра, но на диагностиката нищо не излезе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от Benord » 19 Юли 2014, 8:27

Давай от начало! Като чета,от всичко имаш по две.Едно по едно,докато усетиш някаква промяна,и това с трето.Огледай добре всяка букса за ръжда или окисление.ЕКУ-буксата и всички пинове където ги има по инсталацията,ги минаваш нежно с една отверчица и технически вазелин без да се оливат, и има ли връзка от-до и ... така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 1.11.2007
Пол: Мъж
Кара: 525D E61
Мечтае да кара: с безплатна нафта

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от jako_ludiq » 23 Юли 2014, 8:16

Пак нищо колега. Всеки кабел беше замерен поотделно. Интересното е, че колата си работеше перфектно докато не я заваля дъжда.. а в буксите няма окис.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от бмв е30 » 23 Юли 2014, 13:56

виж бушониерата и всички релета... вади ги едно по едно и проверявай... да не е влязла вода до някой от компонентите на евс-а и затова да прави чакмаци и да неще да пали?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is на Гняс

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от sims » 23 Юли 2014, 15:17

....колега я си провери ''масата" на мотора,да не би там да е окислило нещо :dunno: извади свещите и виж има ли искра :conf: ако си с отделни бобини провери дали са свързани в правилния ред,има ли аларма или ЕВС колата,да не би те да правят мизерии?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 1.11.2007
Пол: Мъж
Кара: 525D E61
Мечтае да кара: с безплатна нафта

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от jako_ludiq » 26 Юли 2014, 9:16

Запали.. Компа бил от ИС с 1 обща бубина, освен това излезе, че и сондата нещо не работи както хората. Сега има друг проблем - колата като работи на място си мени оборотите между 900-2000 самичка си се форсира. Стъпковият мотор и дебитомера работят пробвах ги на друга ис-ка. Този мотор го дават с 11-12 кила маховик, аз съм с 8, дали няма да са му малко и затова да не може да държи стабилни тихи обороти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от M10 » 26 Юли 2014, 17:04

Моя беше с 5кг и спортни валове и ги ковеше ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от k-hristov » 26 Юли 2014, 20:53

jako_ludiq написа:Запали.. Компа бил от ИС с 1 обща бубина, освен това излезе, че и сондата нещо не работи както хората. Сега има друг проблем - колата като работи на място си мени оборотите между 900-2000 самичка си се форсира. Стъпковият мотор и дебитомера работят пробвах ги на друга ис-ка. Този мотор го дават с 11-12 кила маховик, аз съм с 8, дали няма да са му малко и затова да не може да държи стабилни тихи обороти?

Ламбда сондата не ти играе роля при палене, а оборотите може да ти правят мизерия от TPS-а.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от michev » 26 Юли 2014, 22:54

Доколкото разбирам, си се мъчил да палиш М42 с ЕКУ от М44 след като казваш че е с една бобина, сега с какво ЕКУ си? Ако се закачил това от М43, а мотора ти е бил от късните 43-ки със стъпков мотор на тръбите до ТПС-а няма как да ти дойде празен ход като хората.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от M10 » 27 Юли 2014, 1:51

С една бобина са и късните м42 :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от valeri_86_ » 27 Юли 2014, 15:28

M10 написа:С една бобина са и късните м42 :)

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 1.11.2007
Пол: Мъж
Кара: 525D E61
Мечтае да кара: с безплатна нафта

Re: Проблем с М42!!!

Мнение от jako_ludiq » 30 Юли 2014, 15:12

Колеги проблема е отстранен. Оказа се сцепен маркуча от стъпковия мотор към колектора. Но :) сега има друг проблем, не ми показва на таблото температурата на мотора и количеството бензин в резервоара. Двата поплавъка ги изкарах и замерих и си работят, а черния датчик на главата го смених и пак нищо. на таблото всичко си му работи без тези 2 важни датчика. Свалих и самото табло да проверя буксите дали не са корозирали, но всичко е добре. Четох из форума, и направих каквото имаше написано. Има ли някъде предпазител, реле или някое слабо място където да погледна преди да съм поръчал друго табло..

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook