Помощ за DIY DRL модул

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Помощ за DIY DRL модул

Мнение от TheBoss » 05 Юли 2014, 9:49

Понеже на килобайтовия му мрънкам от година и нещо и все се ослушва, търся някой, с познания в тоците да спретнем едно модулче. Попаднах на него, когато един колега си търсеше някакви диодни ДРЛ. Основата му е петпиново реле DC-12V. Другото са кабеляци. Та, ако някой има желание да го направим, ще му пратя схемата. А когато свържем всичко, ще пуснем тема как да си направим ДРЛ за 10 лв. :lalala:

След изготвянето на проекта - :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от Zubcho » 05 Юли 2014, 11:32

То готов струва 20лв. Какъв е смисъла? Освен упражнение за ума и сръчност?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от ивчо » 05 Юли 2014, 13:03

Адаш (то всъщност и двамата сте ми адаши, но Босев), ако искаш мога да ти обадя една цена за готово такова и с няколко функциЙ :mhihi:
Интересно е колко много е зает Стоян с форумни неща ... За извънфорумните няя коментирам ..
By the way - от няколко дни си мисля за една тема и едно кабелче което се местеше на ключа за светлините, и те почваха да си светят без да се вкл. от ключа :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от TheBoss » 05 Юли 2014, 15:04

ивчо написа:Адаш (то всъщност и двамата сте ми адаши, но Босев), ако искаш мога да ти обадя една цена за готово такова и с няколко функциЙ :mhihi:
Интересно е колко много е зает Стоян с форумни неща ... За извънфорумните няя коментирам ..
By the way - от няколко дни си мисля за една тема и едно кабелче което се местеше на ключа за светлините, и те почваха да си светят без да се вкл. от ключа :roll:


Имаш ЛС.

А това с кабелчето е идейно, но ако не си с ксенони. Щото там почва една драма...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от stony1 » 05 Юли 2014, 17:37

Няма никаква драма, но не е само едно кабелче, а компаратор на напрежение, който се настройва да включва късите след като динамото започе да зарежда. Не мисле, че схемата струва повече от 5 лв.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от TheBoss » 05 Юли 2014, 20:43

Адашът имаше предвид темата за ключа. Окъсяват се два пина и при контакт се палят късите. ВАдиш ключа и няма никой в къщи. Просто, но действа за обикновените крушки от 1 леФ. Когато си дал 20+ за китайски ксенон(другите не ги броим) няма да рискуваш да окъсяваш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от sixstraight » 05 Юли 2014, 23:23

Според мен няма смисъл да се окъсява или да светят фаровете на контакт, по-добре едно реле от 2лв и да се вземе сигнал от алтернатора за лампата. За 4 години само веднъж не се бяха запалили фаровете понеже релето е на кофти място и нещо съм ремонтирал и съм дръпнал единия кабел. Светенето на фаровете на контакт може да ти изиграе лоша шега най-пресния пример се сещам за настройването на ги понякога си ровя по 30-40мин и колата е на контакт. Минусите на това с релето са че неможеш да караш колата без да и светят фаровете. Плюсовете са много повечето ги знаете хубавото е че светят само фарове без габарити и табло така не се напича допълнително скапаното табло на е34 и не нагарят габаритите на черната хела отзад 8)
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от zvetiko » 07 Юли 2014, 9:39

sixstraight написа:Според мен няма смисъл да се окъсява или да светят фаровете на контакт, по-добре едно реле от 2лв и да се вземе сигнал от алтернатора за лампата. За 4 години само веднъж не се бяха запалили фаровете понеже релето е на кофти място и нещо съм ремонтирал и съм дръпнал единия кабел. Светенето на фаровете на контакт може да ти изиграе лоша шега най-пресния пример се сещам за настройването на ги понякога си ровя по 30-40мин и колата е на контакт. Минусите на това с релето са че неможеш да караш колата без да и светят фаровете. Плюсовете са много повечето ги знаете хубавото е че светят само фарове без габарити и табло така не се напича допълнително скапаното табло на е34 и не нагарят габаритите на черната хела отзад 8)


На моста между двата кабела се слага ключ-прекъсвач, когато работиш нещо по колата или искаш фаровете да не светят постоянно поради някаква причина, ключа за фаровете се вади за 2сек, натискаш прекъсвача...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от stony1 » 07 Юли 2014, 15:52

Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от Митко Стоянов » 07 Юли 2014, 17:54

stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.
Ти на Майстора забележки недей прави, нито си му на диагностиката, нито на терминологията :mhihi:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от sixstraight » 07 Юли 2014, 22:20

stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.

А аз за какво ти говоря при това без модули майстори и пари става с едно реле с 4 крачета ако прочетеш това дето съм написал и вникнеш в него съм сигурен че ще разбереш че е по лесно и практично. Даже може да ти покажа готов резултат ако си от Сф че даже е и на бмв монтирано :shock:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от stony1 » 08 Юли 2014, 9:50

sixstraight написа:
stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.

А аз за какво ти говоря при това без модули майстори и пари става с едно реле с 4 крачета ако прочетеш това дето съм написал и вникнеш в него съм сигурен че ще разбереш че е по лесно и практично. Даже може да ти покажа готов резултат ако си от Сф че даже е и на бмв монтирано :shock:


Аз не съм споменавал никакви майстори и внимателно съм прочел свички мнения преди да напиша нещо. Разликата в това, за което говоря е, че фаровете ще светнат едва когато динамото започне да зарежда, защото лампата за акумулатора угасва веднага след като двигателя стартира, но преди динамото да започне да зарежда. Дори когато двигателя работи и напрежението падне под нормалното за заряд на акумулатора, фаровете няма да се включат. Относно готовия резултат и това дали е по-лесно и практично, не искам да влизам в спорове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от sixstraight » 08 Юли 2014, 20:56

stony1 написа:
sixstraight написа:
stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.

А аз за какво ти говоря при това без модули майстори и пари става с едно реле с 4 крачета ако прочетеш това дето съм написал и вникнеш в него съм сигурен че ще разбереш че е по лесно и практично. Даже може да ти покажа готов резултат ако си от Сф че даже е и на бмв монтирано :shock:


Дори когато двигателя работи и напрежението падне под нормалното за заряд на акумулатора, фаровете няма да се включат.


За 4ри години не се е случвало а е било на 2 коли и 2те недозареждаха по едно време. Това да запалиш колата и да не се вкл фаровете ми се струва в границите на невъзможното дори сутрин като дам на контакт светват за секунда понеже вечерта като съм изгасил колата и е зареждала. И все пак ако толкова ти падне напрежението че да не се вкл фаровете няма да можеш да запалиш колата изобщо, а ако не е запалена не виждам къде е проблема че няма да се вкл фаровете. Ако съвсем сдаде алтернатора ще светне лампата и предполагам че можеш да ги вкл от ключа за фаровете ако разбира се искаш да караш на фарове без алтернатор. При всички положения е по добре 20-30лв за модул вместо глоба. Успех на всички.
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 31.03.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d, E46,150 hp, 2002, automat
Детайли за колата: facelift

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от xaxo » 08 Юли 2014, 21:04

Измисляйте го и слагайте инфото за DIY :roll: 100 човека обиколих никой не успя да активира дневните, явно ще е по грубия начин...

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Re: Помощ за DIY DRL модул

Мнение от TheBoss » 15 Юли 2014, 10:32

ивчо написа:Адаш (то всъщност и двамата сте ми адаши, но Босев), ако искаш мога да ти обадя една цена за готово такова и с няколко функциЙ :mhihi:

Адаш, де се изгуби бре? :help:
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook