Помощ за DIY DRL модул
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Помощ за DIY DRL модул
Понеже на килобайтовия му мрънкам от година и нещо и все се ослушва, търся някой, с познания в тоците да спретнем едно модулче. Попаднах на него, когато един колега си търсеше някакви диодни ДРЛ. Основата му е петпиново реле DC-12V. Другото са кабеляци. Та, ако някой има желание да го направим, ще му пратя схемата. А когато свържем всичко, ще пуснем тема как да си направим ДРЛ за 10 лв.
След изготвянето на проекта -

След изготвянето на проекта -


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Помощ за DIY DRL модул
То готов струва 20лв. Какъв е смисъла? Освен упражнение за ума и сръчност?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Помощ за DIY DRL модул
Адаш (то всъщност и двамата сте ми адаши, но Босев), ако искаш мога да ти обадя една цена за готово такова и с няколко функциЙ 
Интересно е колко много е зает Стоян с форумни неща ... За извънфорумните няя коментирам ..
By the way - от няколко дни си мисля за една тема и едно кабелче което се местеше на ключа за светлините, и те почваха да си светят без да се вкл. от ключа

Интересно е колко много е зает Стоян с форумни неща ... За извънфорумните няя коментирам ..
By the way - от няколко дни си мисля за една тема и едно кабелче което се местеше на ключа за светлините, и те почваха да си светят без да се вкл. от ключа

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: Помощ за DIY DRL модул
ивчо написа:Адаш (то всъщност и двамата сте ми адаши, но Босев), ако искаш мога да ти обадя една цена за готово такова и с няколко функциЙ
Интересно е колко много е зает Стоян с форумни неща ... За извънфорумните няя коментирам ..
By the way - от няколко дни си мисля за една тема и едно кабелче което се местеше на ключа за светлините, и те почваха да си светят без да се вкл. от ключа
Имаш ЛС.
А това с кабелчето е идейно, но ако не си с ксенони. Щото там почва една драма...

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Помощ за DIY DRL модул
Няма никаква драма, но не е само едно кабелче, а компаратор на напрежение, който се настройва да включва късите след като динамото започе да зарежда. Не мисле, че схемата струва повече от 5 лв.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: Помощ за DIY DRL модул
Адашът имаше предвид темата за ключа. Окъсяват се два пина и при контакт се палят късите. ВАдиш ключа и няма никой в къщи. Просто, но действа за обикновените крушки от 1 леФ. Когато си дал 20+ за китайски ксенон(другите не ги броим) няма да рискуваш да окъсяваш.

- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Помощ за DIY DRL модул
Според мен няма смисъл да се окъсява или да светят фаровете на контакт, по-добре едно реле от 2лв и да се вземе сигнал от алтернатора за лампата. За 4 години само веднъж не се бяха запалили фаровете понеже релето е на кофти място и нещо съм ремонтирал и съм дръпнал единия кабел. Светенето на фаровете на контакт може да ти изиграе лоша шега най-пресния пример се сещам за настройването на ги понякога си ровя по 30-40мин и колата е на контакт. Минусите на това с релето са че неможеш да караш колата без да и светят фаровете. Плюсовете са много повечето ги знаете хубавото е че светят само фарове без габарити и табло така не се напича допълнително скапаното табло на е34 и не нагарят габаритите на черната хела отзад 

Всички пътища водят към НАДИН 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Помощ за DIY DRL модул
sixstraight написа:Според мен няма смисъл да се окъсява или да светят фаровете на контакт, по-добре едно реле от 2лв и да се вземе сигнал от алтернатора за лампата. За 4 години само веднъж не се бяха запалили фаровете понеже релето е на кофти място и нещо съм ремонтирал и съм дръпнал единия кабел. Светенето на фаровете на контакт може да ти изиграе лоша шега най-пресния пример се сещам за настройването на ги понякога си ровя по 30-40мин и колата е на контакт. Минусите на това с релето са че неможеш да караш колата без да и светят фаровете. Плюсовете са много повечето ги знаете хубавото е че светят само фарове без габарити и табло така не се напича допълнително скапаното табло на е34 и не нагарят габаритите на черната хела отзад
На моста между двата кабела се слага ключ-прекъсвач, когато работиш нещо по колата или искаш фаровете да не светят постоянно поради някаква причина, ключа за фаровете се вади за 2сек, натискаш прекъсвача...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Помощ за DIY DRL модул
Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Помощ за DIY DRL модул
Ти на Майстора забележки недей прави, нито си му на диагностиката, нито на терминологиятаstony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Помощ за DIY DRL модул
stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.
А аз за какво ти говоря при това без модули майстори и пари става с едно реле с 4 крачета ако прочетеш това дето съм написал и вникнеш в него съм сигурен че ще разбереш че е по лесно и практично. Даже може да ти покажа готов резултат ако си от Сф че даже е и на бмв монтирано

Всички пътища водят към НАДИН 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Помощ за DIY DRL модул
sixstraight написа:stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.
А аз за какво ти говоря при това без модули майстори и пари става с едно реле с 4 крачета ако прочетеш това дето съм написал и вникнеш в него съм сигурен че ще разбереш че е по лесно и практично. Даже може да ти покажа готов резултат ако си от Сф че даже е и на бмв монтирано
Аз не съм споменавал никакви майстори и внимателно съм прочел свички мнения преди да напиша нещо. Разликата в това, за което говоря е, че фаровете ще светнат едва когато динамото започне да зарежда, защото лампата за акумулатора угасва веднага след като двигателя стартира, но преди динамото да започне да зарежда. Дори когато двигателя работи и напрежението падне под нормалното за заряд на акумулатора, фаровете няма да се включат. Относно готовия резултат и това дали е по-лесно и практично, не искам да влизам в спорове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Помощ за DIY DRL модул
stony1 написа:sixstraight написа:stony1 написа:Аз ви говоря за решение, при което фаровете работят само когато работи двигателя на колата, а вие продължавате да слагате релета и ключове.
А аз за какво ти говоря при това без модули майстори и пари става с едно реле с 4 крачета ако прочетеш това дето съм написал и вникнеш в него съм сигурен че ще разбереш че е по лесно и практично. Даже може да ти покажа готов резултат ако си от Сф че даже е и на бмв монтирано
Дори когато двигателя работи и напрежението падне под нормалното за заряд на акумулатора, фаровете няма да се включат.
За 4ри години не се е случвало а е било на 2 коли и 2те недозареждаха по едно време. Това да запалиш колата и да не се вкл фаровете ми се струва в границите на невъзможното дори сутрин като дам на контакт светват за секунда понеже вечерта като съм изгасил колата и е зареждала. И все пак ако толкова ти падне напрежението че да не се вкл фаровете няма да можеш да запалиш колата изобщо, а ако не е запалена не виждам къде е проблема че няма да се вкл фаровете. Ако съвсем сдаде алтернатора ще светне лампата и предполагам че можеш да ги вкл от ключа за фаровете ако разбира се искаш да караш на фарове без алтернатор. При всички положения е по добре 20-30лв за модул вместо глоба. Успех на всички.
Всички пътища водят към НАДИН 

- xaxo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 31.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d, E46,150 hp, 2002, automat
- Детайли за колата: facelift
Re: Помощ за DIY DRL модул
Измисляйте го и слагайте инфото за DIY
100 човека обиколих никой не успя да активира дневните, явно ще е по грубия начин...

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: Помощ за DIY DRL модул
ивчо написа:Адаш (то всъщност и двамата сте ми адаши, но Босев), ако искаш мога да ти обадя една цена за готово такова и с няколко функциЙ
Адаш, де се изгуби бре?


20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани