По-големи клапани на глава м50/м52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
По-големи клапани на глава м50/м52
Има ли хора с опит и слагали по големи клапани. Какви ? От други автомобили или на тунинг фирми.
Предлагат се с +1мм овърсайз на две фирми но цените са поне 800 долара за комплекта....
Налегнах аз един каталог за клапани на автомобили и се оказа, че се намират почти същите НО по-големи клапани, каквито и търсим.
Нагледно всички които видях трябва да станат. Има избор има и известни разлики, но най вече ме притесняват тези в дължината. В последствие като се замислих хидравличните повдигачи би трябвало да компенсират тази разлика която е от порядъка 0.2-0.3мм
Друга разлика е в профила на главата, но не е такъв проблем има и плоски глави има и вдлъбнати отново избор. Последната по съществена е в закопчаването. Някои кученца са с 1 закопчаващ канал, а други са с 3 като на БМВ. В зависимост от това какъв ще е избора. Мисля че няма да е проблем да се пригодят да се закопчаят в тарелките на БМВ пружините. Ъглите на всички избрани клапани за 45 градуса.
ОЕ клапани, всмукателни:
33 х 6 х 106.1 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
Примери за подмяната на всмукателни клапани:
1. 35 х 6 х 106 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
2. 34.5 х 7 х 106.4 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
3. 34.6 х 6 х 106.4 - плоска глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
4. 33.9 х 5.5 х 106.3 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
5. 34 х 7 х 106.3 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
ОЕ клапани, изпускателни:
30.4 х 6 х 105.6 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
Примери за подмяната на изпускателни клапани:
1. 31 х 6.5 х 105.6 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
2. 32 х 7 х 105.2 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
3. 32 х 7 х 105.3 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
4. 31.7 х 7 х 105.3 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
5. 32.2 х 6 х 105.4 плоска глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
Кои клапани от изброените мислете че ще са най подходящи за атмосвека и кои за турбо !?
За момента избора ми е следният:
всмукателни - 1. или 3. в зависимост дали ще има място
изпускателни - 5.
Възниква и още един въпрос
изброените клапани от други автомобили, някои от тях си се водят всмукателни, а ще се ползват за изпускателни !? Дали не трябва да се вземе в предвид информация от какъв материал са и дали няма да има проблеми...
Или въобще няма значение като цяло ?
Предлагат се с +1мм овърсайз на две фирми но цените са поне 800 долара за комплекта....
Налегнах аз един каталог за клапани на автомобили и се оказа, че се намират почти същите НО по-големи клапани, каквито и търсим.
Нагледно всички които видях трябва да станат. Има избор има и известни разлики, но най вече ме притесняват тези в дължината. В последствие като се замислих хидравличните повдигачи би трябвало да компенсират тази разлика която е от порядъка 0.2-0.3мм
Друга разлика е в профила на главата, но не е такъв проблем има и плоски глави има и вдлъбнати отново избор. Последната по съществена е в закопчаването. Някои кученца са с 1 закопчаващ канал, а други са с 3 като на БМВ. В зависимост от това какъв ще е избора. Мисля че няма да е проблем да се пригодят да се закопчаят в тарелките на БМВ пружините. Ъглите на всички избрани клапани за 45 градуса.
ОЕ клапани, всмукателни:
33 х 6 х 106.1 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
Примери за подмяната на всмукателни клапани:
1. 35 х 6 х 106 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
2. 34.5 х 7 х 106.4 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
3. 34.6 х 6 х 106.4 - плоска глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
4. 33.9 х 5.5 х 106.3 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
5. 34 х 7 х 106.3 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
ОЕ клапани, изпускателни:
30.4 х 6 х 105.6 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
Примери за подмяната на изпускателни клапани:
1. 31 х 6.5 х 105.6 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
2. 32 х 7 х 105.2 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
3. 32 х 7 х 105.3 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
4. 31.7 х 7 х 105.3 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
5. 32.2 х 6 х 105.4 плоска глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
Кои клапани от изброените мислете че ще са най подходящи за атмосвека и кои за турбо !?
За момента избора ми е следният:
всмукателни - 1. или 3. в зависимост дали ще има място
изпускателни - 5.
Възниква и още един въпрос

Или въобще няма значение като цяло ?
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Смукателен клапан за изпускателен от сега ти казвам, че това е рецепта за проблеми. Почти никой не прави смукателни клапани с идеята да издържат на температурите, на които работят изпускателните. Иначе за разликата във височината отгоре мможеш да ги припилиш , където стъпват повдигачите са 2-3 десети без проблем. Това е едно и после, ако ме питаш мене инвестирай тия пари във валове. 25цовата глава си е достатъчно голяма до 3.0, че и отвъд това да храни достатъчно, до колкото може да издържи газоразпреелението и коляновия вал, което вече е доказано с не един строукър, а пък при 28цата там направо има и запас. Още повече моя малък строукър с 20кова глава и обем 2532сс няма никакви проблеми да върви наравно с нормална 25ца, че даже и по напред от нея
,а разликите в клапаните са по 3мм всеки и разликата в смукалтения колектор е направо огромна. Та с този 1мм за парите които ще дадеш не съм сигурен, че ще получиш някакъв струващ си парите ефект- това си е мое мнение 
Ако ти се занимава си я портни главата много умерено- изглади грапавините от отиливката и дефектите от отливката без да я разширяваш или променяш формата.
before

after



Ако ти се занимава си я портни главата много умерено- изглади грапавините от отиливката и дефектите от отливката без да я разширяваш или променяш формата.
before

after


A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Идеята е че мотора ще се повиши до желаните 3 200 кубика... М3 не случайно е с 2мм по големи клапани от стандартните на 2,5 - 2,8
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Ти сещаш ли се че за 800 долара ще си намериш гол мотор от м3???
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Тия в доларите не са ли малко по-различни или пак са с големи клапани?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Същите са ама валута да се върти
2мм на дросела викат, че давал коне. 24х2мм що да не е още по-добре.
Тия +1мм, дето се продават от тунинг фирмите не знам какъв им е смисъла при положение, че се слагат на нормалното легло. Ако не пипаш леглото има ли значение, че клапана е по-голям?

2мм на дросела викат, че давал коне. 24х2мм що да не е още по-добре.

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Според мен няма, трябва голямо легло и отваряне на портовете 

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
По добро завихряне в горивната камера 

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Cosworth написа:Идеята е че мотора ще се повиши до желаните 3 200 кубика... М3 не случайно е с 2мм по големи клапани от стандартните на 2,5 - 2,8
m3 до какви обороти се върти за разлика от 2,5 и 2,8. Като се върти на тази обороти дали не е с по добро съотношение на дължината на мотовилката към хода?
2,5 и 2,8 имат ли дросел на всеки цилиндър?
валовете на м3 дали не са доста по агресивни от тези на 2,5 и 2,8?
Портовете на м3ковотава глава са доста по отвестни и предполагам по широки.
Според мен въпросът е до колко оборота ще го въртите този двигател?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
По-големи клапани на глава м50/м52
Оборотите при всички случаи са решаващи, както и вала, всмукателя и изпускателите. Независимо, че се върти до по-малко обороти от емката би трябвало да има полза от увеличаване размера на клапана, но според мен само ако се смени и леглото. Впредвид технологията по която се набиват обаче новите легла мен би ме било страх да го правя. Поради тая причина аз като сменях клапани просто взех по-леки и здрави на същия размер.
- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
maxpower написа:m3 до какви обороти се върти за разлика от 2,5 и 2,8. Като се върти на тази обороти дали не е с по добро съотношение на дължината на мотовилката към хода?
2,5 и 2,8 имат ли дросел на всеки цилиндър?
валовете на м3 дали не са доста по агресивни от тези на 2,5 и 2,8?
Портовете на м3ковотава глава са доста по отвестни и предполагам по широки.
Според мен въпросът е до колко оборота ще го въртите този двигател?
M3 се върти не случайно до по високи обороти не само заради валовете, факторите са много. В случеят хидравличните повдигачи ограничават оборотите... Не случайно в М3 повдигачите са плътни а не хидравлични(нямам много опит но предполагам всички с50 са с такива плътни). В случея не говорим просто на стандартен 2,5 или 2,8 да сложим по- големи клапани...оборотите на които ще върти ще зависят пряко от това дали ще остане с хидравлични повдигачи...
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Това което имах в предвид е , че ако не го въртите на високи обороти няма да го задушите двигателя дори с нормалните клапани. След това добре, ще сложите големи клапани, за тях ви трябват и по широки легла. Да но сгашните легла лягат плътно към каналите на портовете, значи, че с по големи легла пак опираме до портване за получаване на някаквъ резултат, а този който не го е правил просто не знае какъв чеп е това за правене.
Под секрет и аз събирам 3.1 с глава от м52 и няма да му пипам нито портовете, нито клапаните защото ще го оставя на 6500оборота.
Под секрет и аз събирам 3.1 с глава от м52 и няма да му пипам нито портовете, нито клапаните защото ще го оставя на 6500оборота.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Не става въпрос за задушаване, но при едни и същи обороти с по-големия клапан ще минава повече въздух, ако успееш да го оползотвориш това са си коне. Мен лично ме спря смяната на леглата тъй като няма как да съм сигурен, че после няма някое да изпадне. Главата колко е зор да се портва не ми беше проблем, човека дето това си работи да се оправя.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: По-големи клапани на глава м50/м52
Мисля, че и 10см клапани да му сложиш ако имаш стеснение преди клапаните ефекта ще е от никакъв до минимален и това ясно се вижда при м52 двигателите където смукалтения колектор е значително по тесен от дебита, който може да мине през клапаните при б25/б28. Накрая се оказва, че 2,8 с 20кова глава върви колкото стоков такъв, а единия е с 3мм по големи клапани.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани