По-големи клапани на глава м50/м52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от Cosworth » 17 Юни 2014, 13:20

Има ли хора с опит и слагали по големи клапани. Какви ? От други автомобили или на тунинг фирми.
Предлагат се с +1мм овърсайз на две фирми но цените са поне 800 долара за комплекта....
Налегнах аз един каталог за клапани на автомобили и се оказа, че се намират почти същите НО по-големи клапани, каквито и търсим.
Нагледно всички които видях трябва да станат. Има избор има и известни разлики, но най вече ме притесняват тези в дължината. В последствие като се замислих хидравличните повдигачи би трябвало да компенсират тази разлика която е от порядъка 0.2-0.3мм
Друга разлика е в профила на главата, но не е такъв проблем има и плоски глави има и вдлъбнати отново избор. Последната по съществена е в закопчаването. Някои кученца са с 1 закопчаващ канал, а други са с 3 като на БМВ. В зависимост от това какъв ще е избора. Мисля че няма да е проблем да се пригодят да се закопчаят в тарелките на БМВ пружините. Ъглите на всички избрани клапани за 45 градуса.

ОЕ клапани, всмукателни:
33 х 6 х 106.1 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
Примери за подмяната на всмукателни клапани:
1. 35 х 6 х 106 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
2. 34.5 х 7 х 106.4 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
3. 34.6 х 6 х 106.4 - плоска глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
4. 33.9 х 5.5 х 106.3 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
5. 34 х 7 х 106.3 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала

ОЕ клапани, изпускателни:
30.4 х 6 х 105.6 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
Примери за подмяната на изпускателни клапани:
1. 31 х 6.5 х 105.6 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
2. 32 х 7 х 105.2 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
3. 32 х 7 х 105.3 - вдлъбната глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал
4. 31.7 х 7 х 105.3 - плоска глава 45 градуса - 3 закопчаващи канала
5. 32.2 х 6 х 105.4 плоска глава 45 градуса - 1 закопчаващ канал

Кои клапани от изброените мислете че ще са най подходящи за атмосвека и кои за турбо !?
За момента избора ми е следният:
всмукателни - 1. или 3. в зависимост дали ще има място
изпускателни - 5.

Възниква и още един въпрос :banghead: изброените клапани от други автомобили, някои от тях си се водят всмукателни, а ще се ползват за изпускателни !? Дали не трябва да се вземе в предвид информация от какъв материал са и дали няма да има проблеми...
Или въобще няма значение като цяло ?
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от Cosworth » 21 Юни 2014, 0:39

Някакви виждания по въпроса?
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от maxpower » 21 Юни 2014, 7:46

Смукателен клапан за изпускателен от сега ти казвам, че това е рецепта за проблеми. Почти никой не прави смукателни клапани с идеята да издържат на температурите, на които работят изпускателните. Иначе за разликата във височината отгоре мможеш да ги припилиш , където стъпват повдигачите са 2-3 десети без проблем. Това е едно и после, ако ме питаш мене инвестирай тия пари във валове. 25цовата глава си е достатъчно голяма до 3.0, че и отвъд това да храни достатъчно, до колкото може да издържи газоразпреелението и коляновия вал, което вече е доказано с не един строукър, а пък при 28цата там направо има и запас. Още повече моя малък строукър с 20кова глава и обем 2532сс няма никакви проблеми да върви наравно с нормална 25ца, че даже и по напред от нея ;) ,а разликите в клапаните са по 3мм всеки и разликата в смукалтения колектор е направо огромна. Та с този 1мм за парите които ще дадеш не съм сигурен, че ще получиш някакъв струващ си парите ефект- това си е мое мнение :yes:
Ако ти се занимава си я портни главата много умерено- изглади грапавините от отиливката и дефектите от отливката без да я разширяваш или променяш формата.
before
Изображение
after :mrgreen:
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от Cosworth » 22 Юни 2014, 21:21

Идеята е че мотора ще се повиши до желаните 3 200 кубика... М3 не случайно е с 2мм по големи клапани от стандартните на 2,5 - 2,8
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от GecataBMW-E46 » 22 Юни 2014, 21:37

Ти сещаш ли се че за 800 долара ще си намериш гол мотор от м3???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от M10 » 22 Юни 2014, 21:38

Тия в доларите не са ли малко по-различни или пак са с големи клапани?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от bum_bum » 22 Юни 2014, 22:20

Същите са ама валута да се върти :mhihi:

2мм на дросела викат, че давал коне. 24х2мм що да не е още по-добре. :dunno: Тия +1мм, дето се продават от тунинг фирмите не знам какъв им е смисъла при положение, че се слагат на нормалното легло. Ако не пипаш леглото има ли значение, че клапана е по-голям?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от M10 » 23 Юни 2014, 12:30

Според мен няма, трябва голямо легло и отваряне на портовете :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от GecataBMW-E46 » 23 Юни 2014, 12:35

По добро завихряне в горивната камера ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от maxpower » 23 Юни 2014, 13:53

Cosworth написа:Идеята е че мотора ще се повиши до желаните 3 200 кубика... М3 не случайно е с 2мм по големи клапани от стандартните на 2,5 - 2,8

m3 до какви обороти се върти за разлика от 2,5 и 2,8. Като се върти на тази обороти дали не е с по добро съотношение на дължината на мотовилката към хода?
2,5 и 2,8 имат ли дросел на всеки цилиндър?
валовете на м3 дали не са доста по агресивни от тези на 2,5 и 2,8?
Портовете на м3ковотава глава са доста по отвестни и предполагам по широки.
Според мен въпросът е до колко оборота ще го въртите този двигател?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от bum_bum » 23 Юни 2014, 14:28

Оборотите при всички случаи са решаващи, както и вала, всмукателя и изпускателите. Независимо, че се върти до по-малко обороти от емката би трябвало да има полза от увеличаване размера на клапана, но според мен само ако се смени и леглото. Впредвид технологията по която се набиват обаче новите легла мен би ме било страх да го правя. Поради тая причина аз като сменях клапани просто взех по-леки и здрави на същия размер.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1278
Регистриран на: 25.02.2005
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
Мечтае да кара: Турбо кола със задно
Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от Cosworth » 24 Юни 2014, 2:10

maxpower написа:m3 до какви обороти се върти за разлика от 2,5 и 2,8. Като се върти на тази обороти дали не е с по добро съотношение на дължината на мотовилката към хода?
2,5 и 2,8 имат ли дросел на всеки цилиндър?
валовете на м3 дали не са доста по агресивни от тези на 2,5 и 2,8?
Портовете на м3ковотава глава са доста по отвестни и предполагам по широки.
Според мен въпросът е до колко оборота ще го въртите този двигател?

M3 се върти не случайно до по високи обороти не само заради валовете, факторите са много. В случеят хидравличните повдигачи ограничават оборотите... Не случайно в М3 повдигачите са плътни а не хидравлични(нямам много опит но предполагам всички с50 са с такива плътни). В случея не говорим просто на стандартен 2,5 или 2,8 да сложим по- големи клапани...оборотите на които ще върти ще зависят пряко от това дали ще остане с хидравлични повдигачи...
ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от maxpower » 24 Юни 2014, 8:34

Това което имах в предвид е , че ако не го въртите на високи обороти няма да го задушите двигателя дори с нормалните клапани. След това добре, ще сложите големи клапани, за тях ви трябват и по широки легла. Да но сгашните легла лягат плътно към каналите на портовете, значи, че с по големи легла пак опираме до портване за получаване на някаквъ резултат, а този който не го е правил просто не знае какъв чеп е това за правене.
Под секрет и аз събирам 3.1 с глава от м52 и няма да му пипам нито портовете, нито клапаните защото ще го оставя на 6500оборота.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от bum_bum » 24 Юни 2014, 14:10

Не става въпрос за задушаване, но при едни и същи обороти с по-големия клапан ще минава повече въздух, ако успееш да го оползотвориш това са си коне. Мен лично ме спря смяната на леглата тъй като няма как да съм сигурен, че после няма някое да изпадне. Главата колко е зор да се портва не ми беше проблем, човека дето това си работи да се оправя.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: По-големи клапани на глава м50/м52

Мнение от maxpower » 24 Юни 2014, 14:30

Мисля, че и 10см клапани да му сложиш ако имаш стеснение преди клапаните ефекта ще е от никакъв до минимален и това ясно се вижда при м52 двигателите където смукалтения колектор е значително по тесен от дебита, който може да мине през клапаните при б25/б28. Накрая се оказва, че 2,8 с 20кова глава върви колкото стоков такъв, а единия е с 3мм по големи клапани.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook