Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от virtualchild » 17 Апр 2014, 16:31

Привет колеги,
Някой да знае къде в БГ се предлага замразяване на метални части до -190 градуса.
От НАСА говорят, че елементите стават от 30 до 50% по здрави и 3 пъти по-издръжливи.
Ето вариеант в Англия и САЩ но в старата Европа немога да намеря алтернатива. :help:
http://www.frozensolid.co.uk/index.php
http://www.300below.com/motorsports/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Jordana » 17 Апр 2014, 19:18

Във всяка фирма където имат течен азот .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от virtualchild » 18 Апр 2014, 10:39

Можеш ли да дадеш пример за българска фирма с опит в тази област.
До колкото разбирам много бавно трябва да стане замразяването. 24часа пада температурата 24часа стои на -190 и после 24часа се нагрява до нормалната си температура. Не ми се рискува с някой, който го прави за първи път. Някои нагряват детайлите след процеса и явно си има подробности в занаята. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Jordana » 18 Апр 2014, 14:24

Ами в катедрите на големите институти винаги има и такива за обработка на метали които предлагат такива услуги по обработка на метали.А защо мислиш че такава технология вече не е ползвана или друга с аналогичен ефект при изработка на детайлите за които става въпрос ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от virtualchild » 18 Апр 2014, 14:39

Jordana написа:Ами в катедрите на големите институти винаги има и такива за обработка на метали които предлагат такива услуги по обработка на метали.А защо мислиш че такава технология вече не е ползвана или друга с аналогичен ефект при изработка на детайлите за които става въпрос ?

Не съм сигурен, че не е ползвана тази технология разбира се, но се съмнявам.
Трябва ми за тази част от скоростната кутия:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 28.04.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от drunk » 19 Апр 2014, 18:45

Здравейте колеги. Значи колата е е46 150коня , и реших да ми слагат софтуер (+35коня). Възможно ли е да се прецака сиединителния диск , след като ми сложат софтуера?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Gqbriel » 19 Апр 2014, 21:43

drunk написа:Здравейте колеги. Значи колата е е46 150коня , и реших да ми слагат софтуер (+35коня). Възможно ли е да се прецака сиединителния диск , след като ми сложат софтуера?




drunk написа:Здравейте колеги. Значи колата е е46 150коня , и реших да ми слагат софтуер (+35коня). Възможно ли е да се прецака сиединителния диск , след като ми сложат софтуера?

Практически от смяната на софтуера само не,но силата става по-голяма,като ако я караш душмански ще съкратиш живота му,затова ремапа се прави при хора,които не само наливат кпд,а могат да ти обяснят какво прсвят или по-скоро,ти какви очаквания имаш,как искаш да се разгърне мощността и т.н според стила ти на каране..аз лично на 1ва скорост разлика нямам,от 2ра нагоре,добрите мапери ще напаснат всичко според клиента...тези 35кс не е лек ремап

Sent from my HTC Desire 500 using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от VRPerformance » 20 Апр 2014, 0:51

Повишението на конските сили дали ще са 30 или 50 няма да дадът ефект върху съединителя ти,Въртящия момент и при какви обороти идва той обаче правят разликата в това колко ще ти държи съединителя :) затова на много клиенти практикуваме поставянето на софтуер с такава корекция че да може да се пази както съединителя така и турбото затова и доста чипнати коли при нас си карат без оплаквания :) ще ви пусна дино графика на правена от нас 320д 150кс :) общо взето ако човека при когото отидеш го направи така проблеми няма да имаш :)

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 28.04.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 2003 , E60 530d 2006

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от drunk » 20 Апр 2014, 6:25

разбрано , мерси колеги !!!


Аватар
Мнения: 627
Регистриран на: 4.03.2005
Местоположение: София-Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E90 330xd
Детайли за колата: Черен фолиран седан.

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от body » 29 Май 2014, 23:01

320-ка и и пазим съединителя.А за 330-ка с тунинг,кво правим?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от Gqbriel » 30 Май 2014, 10:09

VRPerformance написа:Повишението на конските сили дали ще са 30 или 50 няма да дадът ефект върху съединителя ти,Въртящия момент и при какви обороти идва той обаче правят разликата в това колко ще ти държи съединителя :) затова на много клиенти практикуваме поставянето на софтуер с такава корекция че да може да се пази както съединителя така и турбото затова и доста чипнати коли при нас си карат без оплаквания :) ще ви пусна дино графика на правена от нас 320д 150кс :) общо взето ако човека при когото отидеш го направи така проблеми няма да имаш :)

Изображение


Е да де к.с се смятата на база на НМ както и да е...прав си (то няма как иначе :mhihi: )..от графиката поправи ме ако греша,максимума който вади колата е около 390НМ при 2500 оборота и около 180кс при 3700 оборота ,моята графика е подобна с леко изместен макс момент да е идея по-дълъг...при конете е почти същото,като вече съм на над 11 000км с и всичко е в реда на нещата (дано да продължава така).

Турбото обаче как точно се пази със тази графика...като увеличиш ли налягането тея турбини специално на 2.д не се славят да са здрави :dunno: ,ако не е тайна при такава графика,колко е според теб максималното налягане,което този гарет може да работи без да има основание за притеснение - мерси предварително.

Друго искам да попитам,за такава графика ,като краен резултат - ЕГР и КАТ - с тях или без :mhihi:

Поздрави

body написа:320-ка и и пазим съединителя.А за 330-ка с тунинг,кво правим?

Специално ти четеш и гледаш да не коментираш,защото препълни достатъчно теми с бисери за летящи дизели..и като ми покажеш графика на 220те си конски сили тогава се изказвай колко коня и Нм е колата ,може след новия колектор да е станала по-мощна даже :mhihi:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 19.01.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E91 320D 177kc

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от stoev01 » 05 Юни 2014, 20:30

Здравейте колеги, от днес съм с малко повече кончета на моята печка :D Става въпрос за 320D 136кс, след интервенцията вече е 161кс. Колата е с премахнати катализатори, изолиран ЕГР механично и софтуеърно. И наистина останах доволен от това което се получи.
Благодаря на Ванката от Благоевград, който съживи колата ми :clap:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от E.Alexandrov » 30 Юни 2014, 9:10

Колеги изгарям от желание да тунинговам моята Туринг печка, но искам да знам до колко повишаването на мощността може да афектира живота на скоростна кутия, съединител и турбина. Искам да знам , при деактивиран EGR (hardware + software) , без катализатор (резонаторно гърне) , без пеперуди , един мап с мощност от порядъка +40 коня на коляновия, дали е разумен и ако не, какви са препоръчителните граници за повишаване на мощността без това рязко да съкращава живота на гореизброените компонети? Направя ли тези подобрения, след това преминавам към окачване и диференциал (за което ще има да ям моментни спагети няколко месеца... отново) :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от chris_barnes » 01 Сеп 2014, 10:26

И мен ме вълнуват въпросите зададени от последните няколко колеги :mhihi: Фабрично 320ката до колкото чух е на около бар и половина.

@VRPerformance - след мапа на какво налягане се кара колата? Има ли начин (и смисъл) да се направи хибридна турбина с по-голяма студена част, ако фабричното турбо пръдне?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 10.07.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 320ci
Мечтае да кара: M3 E92

Re: Доработка на мотора - иначе казано ТУНИНГ :)

Мнение от atanaspetkov » 10 Сеп 2014, 17:32

Здравейте колеги!

Имам едно въпросче относно проект, до колко е проект не знам, но съм решил на е46 м54б22 да бодна генерацийка от б30, да се махнат катализаторите и на тяхно място резонатори и след което едно репамче(чипче). Мисълта ми е какво става със сондите след катализатора, също така ще се мине ли редовен преглед и най-накрая струва ли си тази цялата работа ?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook